:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با حضور رییس مجلس صورت گرفت

بهره‌برداری از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه نورد جنوب‌شرق کشور در بردسیر

با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی، کارخانه نورد میلگرد در شهرستان بردسیر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
اقتصادگردان- رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی با سفر به شهرستان بردسیر کرمان بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید نورد میلگرد در جنوب شرق کشور  را افتتاح کرد.

کارخانه نورد جنوبشرق کشور به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه نورد جنوب‌شرق کشور در محل سایت ماشین سازی سابق بردسیر تجهیز شده و آماده بهره برداری است.

برای احداث بزرگترین کارخانه نورد جنوب‌شرق کشور تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان توسط شرکت جهان فولاد سیرجان سرمایه گذاری شده است.

با افتتاح این کارخانه ۵۰۰ هزار تنی نورد در بردسیر، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

۵۱ درصد سهام جهان فولاد متعلق به شرکت گل گهر و ۴۹ درصد به صندوق بازنشستگی مس تعلق دارد.

"عباسلو" مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان در حاشیه این مراسم گفت:  ۲۸ سال سابقه این پروژه است و طی این سال‌ها ۱۸ پروژه برای این کارخانه تعریف شده و عمر هر یک ۶ ماه تا ۶ سال بوده است و پروژه نوزدهم را با همکاری شرکت جهان فولاد در راستای تکمیل زنجیره محصولات خود با تولید میلگرد را در این کارخانه راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه پس از مطالعات اقدام به احداث این کارخانه کردیم، افزود: میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این کارخانه ۲۵ میلیون یورو است.

مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان به ۲۵۰ نفر اشتغال که این کارخانه ایجاد کرده اشاره و اعلام کرد: در بهمن ماه سال ۹۳ اقدام به ساخت این کارخانه کرده که خوشبختانه توانستیم در بهمن ماه سال ۹۵ این پروژه را به پایان برسانیم.

عباسلو در پایان خاطر نشان کرد: تا چند روز آینده محصول این کارخانه عرضه بازار می‌شود.