:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاري نخستين جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فن آوري هاي مالي فين تك

نخستين جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فن آوري هاي مالي فين تك با محوريت فناپ از 18 تا 20 اسفند ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

اقتصاد گردان

اقتصاد گردان - این رویداد با مشاركت شرکت‌های فناپ، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، اتیک‌پارس، پارسا و با همراهی مرکز شتابدهی تریگ‌آپ،  برپا می‌شود. 

نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فناوری های مالی فین تک، با هدف حمایت از تجاری سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارتاپ های فناوری های مالی همچون بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس به مدت سه روز از 18 تا 20 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.
 
شرکت فناپ با حمایت بانک پاسارگاد، همت مرکز نوآوری و فناوری و همکاری شرکت های داتین، اتیک، پارسا در نظر دارد این رویداد را با عنوان نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فناوری‌های مالی (فین تک) برگزار و  به چالش حل مسئله، هکوان، استارتاپ وان و نمایشگاه استارتاپ‌ها بپردازد.

از اهداف عمده این رویداد می‌توان به آموزش و ترویج فناوری مالی و شناسایی تیم‌ها و استارت آپ‌ها اشاره کرد. از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در بخش‌های برنامه‌نویسی، طراحان رابط و تجربه کاربری، متخصصان کسب و کار و صاحبان ایده‌های نو دعوت می‌شود در این رویداد حضور یابند.

گفتنی است افراد می توانند برای اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت نام، به سایت این رویداد  به نشانی www.fintechfest.ir مراجعه کنند.
 نخستين جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فن آوري هاي مالي فين تك با محوريت فناپ از 18 تا 20 اسفند ماه برگزار می‌شود . اين شركت از تمامی علاقمندان به شركت در بخش‌های برنامه‌نويسی، طراحان رابط و تجربه کاربری، متخصصان کسب و کار و كليه اشخاصي كه داراي ايده‌هاي نو در اين زمينه هستند دعوت كرده تا در اين رويداد حضور یابند به برگزيدگان فین‌تک علاوه بر حمايت‌هاي اجرايي، جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی (Financial Technology) گونه‌ای از فناوری است که با بهره‌گیری از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ارائه خدمات مالی نوآورانه می‌پردازد که امروزه استارت‌آپ‌های متعددی بر اساس آن شکل گرفته‌اند. کسب و کارهای مبتنی بر این فناوری در كنار فضای نسبتاً سنتی فناوری‌های حوزه خدمات مالی و بانکی و برای پر کردن خلاء ارائه سرويس‌هاى نوآورانه پدیدار شده‌اند.
خدمات این گروه از کسب و کارها عمدتا نوآورانه بوده و حیطه تعریف آن در حال گسترش است. برخی هرگونه تغییر در خدمات مالی و بانکی را ناشی از این فناوری می‌دانند و برخی تنها تغییرات شدید و برهم ‌زننده را شامل این تعریف برمی‌شمرند.
فارغ از اینکه حیطه تعریف این حوزه مرتباً در حال گسترش است، یکی از مهم‌ترین و در عین حال پرسودترین حوزه‌هایی است که استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری در آن شکل گرفته‌اند.
تقریبا تمامی موسسات مالی جهان در حال ورود به این حوزه هستند تا با حمایت از کسب و کارهای نوپای این حوزه، راه ورود خود به بخش‌هایی نظیر تلفن‌های همراه، پردازش ابری، امنیت و رگولاتوری را تسهیل کنند. نرخ رشد شرکت‌های حوزه FinTech سالانه 26 درصد بوده و در حال افزایش است.
بنابر برآوردها تا سال 2018 پیش‌بینی می‌شود هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تنها از طریق بانک‌ها در این حوزه صورت پذیرد.