:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

300 میلیون وام بانكي براي هر واحد پلاسکو

رییس كل بانك مركزی عصر امروز در بازدید از محل ساختمان پلاسكو از پرداخت تسهیلات تا سقف ٣٠٠ میلیون تومان برای هر واحد صنفی حادثه دیده، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
خبراقتصادي -  ولی اله سیف ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، از تشكیل دبیرخانه ای برای جمع آوری اطلاعات اصناف حادثه دیده خبر داد و گفت: نظام بانکی کشور همواره پشتیبان مردم بوده است. 


در این راستا و در جلسه امروز كانون بانك های خصوصی و شورای هماهنگی بانك های دولتی مقرر شد طی روزهای آینده دبیرخانه مرتبط با حادثه تشكیل شود تا واحدهای حادثه دیده بتوانند با مراجعه به این دبیرخانه با تكمیل پرونده هرچه سریع تر به بانك های مربوطه معرفی و از این تسهیلات بهره مند شوند. مکانیزم اعطای این طرح در روزهای آتی اعلام خواهد شد.
رییس شورای پول واعتبار درخصوص جزییات و شرایط اعطای تسهیلات به این اصناف حادثه دیده گفت: این تسهیلات برای هر واحد صنفی تا سقف ٣٠٠ میلیون تومان و با یك سال تنفس اعطا می شود و بازپرداخت آن سی و شش ماهه و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود. امیدواریم با تهمیدات فراهم شده، این تسهیلات خارج از بوروکراسی اداری و با سرعت بیشتری برای رونق کسب و کار اعطا شود. همچنین لازم به ذکر است تمامی واحدهای صنفی فعال در این ساختمان تجاری می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

رییس كل بانك مركزی همچنین با حضور در بیمارستان بانك ملی، از فعالیت های پرسنل این بیمارستان که پذیرای تیم های امدادی و مصدومین این حادثه هستند تقدیر کرد.