:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

بهره‌برداری از قطار حومه‌ای هشتگرد در سال آینده

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بهره‌برداری قطار حومه‌ای هشتگرد در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰


اقتصادگردان- محسن نریمان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد افزود: یکی از پروژه‌های مهم برای اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر، پروژه متروی هشتگرد است که با اجرای این طرح، شهر جدید هشتگرد به شهرهای کرج و تهران متصل می‌شود.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید هشتگرد نسبت به سایر پروژه‌های مشابه بیشتر است و بیش از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بر اساس برنامه، این پروژه در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و لازمه آن تأمین منابع لازم از طریق اوراق مشارکت، اوراق خزانه اسلامی و تخصیص اعتبار مستقیم و به موقع از سوی دولت است.

نریمان تصریح کرد: ایستگاه هشتگرد بزرگترین ایستگاه متروی شهری در سطح کشور است که در فضایی به مساحت ۲۳ هکتار و زیربنای ۲۰ هزار مترمربع ساخته می‌شود.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در صورت تأمین ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر، در نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری از این ایستگاه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: با توجه به بهبود پیشرفت فیزیکی قطار حومه ای شهر جدید هشتگرد، اقبال برای خرید مسکن در این شهر افزایش یافته است و به نظر می‌رسد با بهره‌برداری از مترو، شاهد افزایش استقبال عمومی برای سکونت در این شهر خواهیم بود.

نریمان با اشاره به افزایش قیمت مسکن در این شهر با رشد تقاضا برای خرید مسکن گفت: با توجه به رابطه مستقیم تقاضا و قیمت در حوزه مسکن، در صورت بهره‌برداری از قطار حومه‌ای شهر جدید هشتگرد، قیمت مسکن در این شهر افزایش می‌یابد که این موضوع در مورد مسکن مهر این شهر صدق نمی‌کند.

وی اظهار داشت: حدود ۸۰۰۰ واحد مسکونی در طرح مسکن مهر بدون متقاضی در شهر جدید هشتگرد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: تمام واحدهای باقی‌مانده مسکن شهر جدید هشتگرد در صورتی که با ضوابط طرح مسکن اجتماعی انطباق داشته باشند، به متقاضیان طرح مسکن اجتماعی واگذار می‌شود.