:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

امکان پرداخت حق بیمه از طریق USSD تا اطلاع ثانوی لغو شده است

مدتها بود که شرکت های بیمه در تلاش بودند راه مناسبی برای دریافت حق بیمه از طریق تلفن همراه بدون نیاز به اینترنت پیدا کنند.
کد خبر: ۸۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
اقتصادگردان- USSD ها یا کدهای دستوری بهترین راه برای این کار بودند، چون این روش پرداخت حق بیمه با گوشی های موبایل ساده و غیرهوشمند را نیز فراهم می کند.

در جریان این اقدام، تعدادی از شرکت های بیمه با یکی از سرویس های پرداخت بانکی مذاکره و امکان پرداخت حق بیمه با کدهای دستوری را فراهم کردند. با این حال محدودیت های ایجاد شده از سوی بانک مرکزی برای تراکنش های با رقم مشخص، باعث شد عملا بخش زیادی از دارندگان بیمه عمر نتوانند از این سرویس استفاده کنند.

اکنون اما به طور کلی این سرویس از دسترس خارج شده است. مدیر بیمه های عمر یکی از شرکت های بیمه با تایید این که مدتی است استفاده از کدهای دستوری برای پرداخت حق بیمه عمر وجود ندارد، به خبرنگار ما گفت: برای پرداخت حق بیمه رشته های اموال پیش از این سقف اعمال شده در تراکنش ها به شدت شرکت های بیمه را به دردسر انداخته بود، اما اکنون دیگر امکان پرداخت حق بیمه عمر هم وجود ندارد.

به گفته او، شرکت سرویس دهنده به دلایل نامشخص خدمات دهی به همه شرکت های بیمه را قطع کرده و به همین دلیل بیمه گزاران از سایر روشها مانند پرداخت اینترنتی یا حضوری استفاده می کنند.