:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
شهردار شیراز در واکنش به حادثه پلاسکو تاکید کرد:

آتش‌نشانان شیراز آماده اعزام به تهران

شهردار شیراز با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو و گرفتار شدن آتش‌نشانان در زیر آوار برجای مانده از این ساختمان، ضمن ابراز همدردی نسبت به حادثه‌دیدگان، این رخداد را تلنگری برای مدیران و مسئولان و شهروندان همه کلان‌شهرها دانست و بر لزوم توجه به درس‌های این حوادث تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
اقتصادگردان- علی‌رضا پاک‌فطرت عصر جمعه اول بهمن در جمع خبرنگاران و در واکنش به حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران، گفت: بخشی از مدیریت بحران، بهره‌گرفتن از تجارب تلخ در مسیر بهبود شرایط برای آینده است.

شهردار شیراز ضمن ابراز همدردی و بیان تسلیت به تمام آتش‌نشانان کشور، گفت: فاجعه پلاسکو در کلانشهر تهران تلنگری محکم و واقعی برای آنانی است که آینده را نمی‌بینند و تنها به حال و منافع‌شان می‌اندیشند.

پاک‌فطرت گفت: ساختمان پلاسکو که عمری بیش از نیم قرن داشت و در یک نیمه روز فرو ریخت می‌تواند تلنگری برای تمامی شهرهای کشور باشد تا با انجام رصدهای دقیق، نقاط بحرانی را شناسایی و احتمال بروز وقایعی نظیر این حادثه تلخ را قبل از وقوع شناخته و از چنین حوادث فاجعه باری پیشگیری کنند.

شهردار شیراز فاجعه ساختمان پلاسکو را دارای ابعادی مختلف دانست و اضافه کرد: با فرو ریختن ساختمان پلاسکو تمامی کسب و کار و دارایی مالکان آنها و آرزوی کارگران و خانواده‌های فعال در این مجتمع در کمتر از نیم روز در مقابل چشمان‌شان بر باد رفت، و این فاجعه نباید دوباره در کشورمان رخ دهد.

او بخش مهم این فاجعه را محبوس شدن و جان‌باختن تعدادی از آتش‌نشانان جان‌برکف دانست و تصریح کرد: تعدادی از جوانان جان برکف آتش‌نشان که در پیشانی خدمت قرار دارند در این فاجعه جاودانه شدند. ایثارگری و فداکاری با جان و تن آتش‌نشانان ممزوج شده و آنان بارها و بارها نشان‌ داده‌اند که برای نجات جان انسان، ارزشی بسیار قائل بوده و هستند.

شهردار شیراز با یادآوری این نکته که ایثارگری دلیرمردان آتش‌نشانی را نمی‌توان با هیچ واژه‌ای بیان کرد؛ همدردی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز را با آتش‌نشانان تهران اعلام و اضافه کرد: امیدوارم این فاجعه درس عبرتی باشد برای مدیریت مغفول مانده بحران در ساختمان‌های فرسوده کشور تا شهرسازی علمی فدای مصلحت برخی افراد نشود.

پاک‌فطرت اضافه کرد: هم‌چنین برخی افراد که در مقابل شهرداری مقاومت کردند و به هشدارهای شهرداری توجه نکردند باید بدانند سقف‌های پلاسکو در اثر پدیده‌ تخریب پیش‌رونده فروریخت، زیرا مراکز تجاری نیازمند طراحی‌ها و تمهیدات خاص است.

شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به این‌که از نیروهای متخصص و توانمندی در شیراز بهره می‌بریم، در صورت نیاز، آماده اعزام نیروهای متخصص آتش‌نشان از شیراز به تهران در مسیر تسریع در اجرای عملیات امدادرسانی و انجام اقدامات کارشناسی هستیم.