:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایران اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه راه اندازی می‌کند

از میان سندهایی که میان نخست وزیر کشور سوریه و معاون اول رییس جمهوری کشورمان به امضا رسید، سند میان دو وزارتخانه ارتباطات سوریه و ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پیشرفت بالاتری نسبت به دیگر سندها برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱


اقتصادگردان- محمود واعظی در دیدار با علی الظفیر - وزیر ارتباطات سوریه - با بیان این مطلب و با اظهار خشنودی از پیروزی‌های اخیری که این کشور در مقابل معارضین و تروریسم پیدا کرده است، گفت: پیروزی های اخیر را در حلب تبریک می گویم و امیدوارم خاک سوریه را از لوس حضور داعش و دیگر تروریسم ها پاک کنید.

وی با بیان اینکه زمینه های بسیاری برای همکاری میان وزارتخانه های دو کشور وجود دارد افزود: در زمینه های مخابرات، آی تی، پست، تجارت الکترونیک و همکاری های آموزشی و همکاری های آموزشی و همکاری ها در زمینه تحقیق و توسعه  مقدمات همکاری وجود دارد و امیدوارم حضور نخست وزیر سوریه و شما این همکاری ها را گسترش دهد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استفاده کشور سوریه از کابل تولیدی کارخانه کابل شهید قندی اظهار کرد: در ایران شرکت های توانمند خصوصی بسیاری وجود دارد و ما این آمادگی را داریم که ارتباط این شرکت ها را با بخش های مختلف کشور شما را برقرار کنیم. 

وزیر دولت تدبیر و امید در ارتباط با امضای تفاهمنامه همکاری میان دو کشور خاطر نشان کرد: دو موضوع تعیین فرکانس و دیگر در رابطه با سرمایه گذاری و نحوه ترخیص اموالی که اپراتور تلفن همراه قرار است به سوریه ببرد را در این تفاهمنامه بسیار مهم است.

در پایان این دیدار تفاهمنامه ای میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات سوریه به امضا رسید که راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در این کشور یکی از مفاد این تفاهمنامه بود.