:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

انتظارات از حل مشکل اشتغال باید تغییر کند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انتظارات و نگرش نسبت به حل مشکل اشتغال باید تغییر کند گفت: دولت در حد توان خود کار کرده است اما نمی‌توان انتظار داشت در بخش دولتی و با استخدام مشکل حل شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

اقتصادگردان- میر حمایت میرزاده درباره این که آیا اگر به سراغ برجام هم نمی‌رفتیم برای مساله اشتغال تفاوتی می‌کرد، اظهار کرد: اگر سراغ برجام رفتیم ضرر نکرده‌ایم، حداقل با به نتیجه رسیدن برجام حقانیت ما به دنیا ثابت شد و ما یک گام به جلو حرکت کردیم.

وی افزود: آن‌هایی که مدعی بودند شرایط برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم و مساعد نیست، ‌با به سرانجام رسیدن این موضوع بهانه‌هایشان کم شد؛ بنابراین باید به دولت فرصت داد تا کارها را به دقت پیش ببرد تا زمینه های اشتغالزایی فراهم شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس خاطرنشان کرد: همه مشکلات اشتغال به این مساله ارتباط پیدا نمی‌کند، اشتغال موضوعی است که همه قوا، نهادهای تصمیم گیر باید دست به دست هم داده برای آن تدبیری بیندیشند ضمن این که حل مساله اشتغال نیاز به فرهنگ سازی دارد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: اگر هدف از اشتغال، پشت میز نشستن و دولتی بودن باشد قطعا هیچ دولتی نه‌ این دولت، نه دولت‌های گذشته و آینده نمی‌توانند آن را حل کنند.

میرزاده با بیان این که در حال حاضر فضا برای اشتغال در کشور فراهم است، گفت: افرادی که بخواهند در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی، عمرانی و آبادانی کار کنند زمینه فراهم است.

وی درباره‌ این که تا چه اندازه نقدهایی که به دولت در زمینه اشتغالزایی وارد می‌شود سیاسی است؟ ابراز کرد: نمی‌گوییم مشکل اشتغال حل شده، اما دولت در حد توانش کار کرده است، این موضوع نیاز به همکاری بیشتر نهادهای دست اندرکار دارد.

وی تاکید کرد: از سویی باید انتظارات مردم از اشتغال و نگرش‌های آنان تغییر کند که بخش عمده آن هم فرهنگی است و باید فرهنگ‌سازی شود؛ دولت نمی‌تواند به تنهایی و یا در بخش دولتی  با استخدام مشکل را حل کند.