:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن مطرح كرد؛

برجام فرصتي براي ورود بانك هاي ايران به بازار جهاني

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن: برجام فرصتی تاریخی برای استانداردسازی مناسبات مالی بر اساس متد های روز دنیا و ورود به سیستم بانکی بین الملل پس از دوران تحریم است
کد خبر: ۸۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
خبراقتصادي - عسكري عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن گفت : استاندارد سازي سيستم مالي و ايجاد ارتباط كاري با موسسات مالي بطور مستقيم و بدون واسطه از نتايج درخشان برجام براي سيستم بانكي كشور است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، عضو هيات مديره اين بانك با اشاره به ١٦ ژانویه ٢٠١٦ روز اجرايي شدن برجام و پاسداشت اولين سالگرد به فرجام رسيدن برجام اعلام كرد: اين بانك با عنايت به پيش‏بيني به سرانجام رسيدن برجام، با درايت كامل نسبت به برنامه‏ريزي براي بهره‎برداري از فرصتهاي پيش‏رو اقدام نمود و اولين گشايش اعتبارات اسنادي ارزي در اولين ساعات به ثمر رسيدن برجام، اولين قرارداد خط اعتباري خارجي با تعامل اگزيم بانك هند را در پرونده كاري خود درج كرد.
عسكري گفت:‌ بانك صنعت و معدن ضمن برقراري رابطه كارگزاري با ٧٠بانك از كشورهاي اروپايي ،آسيا ، نزد ١٧ بانك خارجي در کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، سوئد، کره جنوبی، چین، هندوستان، امارات متحده عربی و ترکیه افتتاح حساب نموده است .
عسگري با بيان اينكه اين بانك از فرصت ايجاد شده در فضاي پسا برجام با گشايش ٢٦٦ فقره اعتبارات اسنادي ارزي و مذاكره با ١١ بانك خارجي براي دريافت خطوط اعتباری میان‌مدت به نحو احسن استفاده كرده است .
اين عضو هيئت‏مديره بانك در تبيين ساير اقدامات بانك در فضاي پسا برجام به انعقاد قرارداد اعتباری به مبلغ ٣٠ میلیارد روپیه میان اگزیم بانک هندوستان و بانک صنعت و معدن جهت تأمین مالی طرح‌ها منعقد و بانک صنعت و معدن به عنوان اولین استفاده کننده از تسهیلات موصوف، اعتبار اسنادی مربوطه به مبلغ ١٢٠ میلیون دلار بابت خرید ١٥٠ هزارتن ریل راه‌آهن گشایش اشاره نمودند.
عسكري در ادامه صحبتهاي خويش به در راستاي اهم اقدامات بانك در فضاي پسابرجام به امضای تفاهم‌نامه همکاری (MOU) با اگزیم بانک کره جنوبی، به منظور تأمین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اشاره نمود.
وي ضمن اشاره به انجام مذاکرات لازم جهت تأمین مالی پروژه‌های وزارت نیرو (٨ نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F) و وزارت راه و شهرسازی (خرید لوکوموتیوهای خط راه‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان) از طریق کنسرسیومی متشکل از ٦ بانک اروپايي و هم چنين تامين مالي خريد هواپيمائي ايرباس از سوي اين بانك و نيزبهره برداري شايسته از ظرفيت بانك تجارتي ايران و اروپا كه سهامدار عمده اين بانك مي‎باشد اشاره نمود.
عسكري در بيان توانمندي بانك صنعت و معدن در تامين مالي خارجي به امضاي سند همکاری فی‌مابین «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران» ، «اگزیم بانک چین» و اين بانك به منظور تأمین مالی پروژه برقی سازی خط راه آهن تهران- مشهد اشاره كرد.
به گفته عسكري مذاکره مستقيم با نمایندگان بانک‌CDB چین، مؤسسه ICD (وابسته به بانک توسعه اسلامی) و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز جهت اعتبارسنجی بانک و دریافت خطوط اعتباری از ديگر فعاليتهاي بانك در بهره برداري از فضاي پسا برجام است.