:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تعطیلی پنج واحد آلاینده هوا در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت و محیط‌زیست استان اردبیل از شناسایی 13 صنعت آلاینده هوا در اردبیل خبر داد و گفت : پنج واحد از آنها تعطیل شده و هشت واحد دیگر تذکر دریافت کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵


اقتصادگردان- «محمد خداپرست» در نشست با خبرنگاران با اشاره به این‌که در استان اردبیل  ۱۸۶ صنعت فعال  وجود دارد که به دلیل نوع فعالیتشان می‌توانند در ردیف آلاینده‌ها قرار گیرند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ مورد آلاینده تشخیص داده شده  پنج واحد به دلیل آلاینده تعطیل شده است.

به گفته وی، هشت مورد دیگر ازین واحدها تذکر دریافت کرده و در لیست مشمولین قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت و محیط‌زیست استان اردبیل به فعالیت 8 مرکز معاینه فنی در اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد 4 مرکز در استان اردبیل فعال بوده و مابقی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که سه مرکز آن‌ها نیز توانایی آلایش خودروهای سنگین را دارد.

به گفته وی، ۶۰ درصد آلودگی هوا در استان مربوط به تردد خودروها است، در حالی است که استان اردبیل یک ایستگاه پایش جوی کیفیت هوا دارد. از همین‌رو میزان‌آلودگی هوا را نمی‌توان با منبع تردد خودروها محاسبه کرد.

خداپرست افزایش فضای سبز را یکی از راه‌های جلوگیری از آلودگی هوا در استان دانست و گفت: در سال گذشته سرانه فضای سبز استان اردبیل 9.49 متر مربع بوده این درحالی است که میانگین کشوری 12 متر مربع است.

وی در ادامه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اشاره کرد و گفت: این بیماری بیشتر از پرندگان مهاجر و غیر بومی به مناطق منتقل می‌شود که امیدواریم شکارچیان از شکار پرندگان وحشی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت و محیط‌زیست استان اردبیل یادآور شد: علیرغم این‌که از 13 آذر ماه در نقاط مختلف کشور شکار به‌علت ورود بیماری ممنوع شده اما در استان اردبیل 275 شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.