:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اجرای برجام مذاکره با خودروسازان خارجی را شتاب بخشید

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو گفت: اجرای برجام مذاکرات با خودروسازان خارجی را شتاب بخشیده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
اقتصادگردان- سعید مدنی در نشستی با جمعی از خودروسازان فرانسوی که به منظور انجام اقدامات اولیه برای تولید رنو به شهرستان ساوه سفر کرده بودند، اظهار کرد: علاوه بر اجرای برجام که موجب تقویت مناسبات بین ایران و سرمایه‌گذاران خارجی شده است، اعتماد و باور خودروسازان خارجی بر اینکه سرمایه‌گذاری در ایران منجر به سوددهی بالاست انگیزه بالایی را در بین آنها برای سرمایه‌گذاری در کشورمان ایجاد کرده است.

وی توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش صنعت خودروی ایران و بازار مطلوب خودوسازان خارجی در حوزه طراحی و تحقیقات در ایران را از دیگر عوامل ترغیب و ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران خودرو نسبت به فعالیت در کشورمان دانست و گفت: به دلیل برخورداری ایران از این ویژگی‌ها و سنگین نبودن هزینه بازاریابی برای خودروسازان خارجی در این کشور قراردادهای بسیار خوبی از سوی ایران با کشورهای خارجی خودروساز امضا و منعقد شده است.

مشاور وزیر صنایع در صنعت خودرو با تاکید بر اینکه ایران آماده همکاری در صنعت خودرویی با خودروسازان خارجی است، افزود: شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعتی کشور از ظرفیت بالایی در توسعه و ایجاد صنعت خودرو برخوردار است و مشارکت خودروسازان فرانسوی برای تولید خودروی رنو نیز در همین راستا بوده است.

وی همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودرو را علاوه بر توسعه اقتصادی و ارزآوری برای کشور موجب تقویت تبادلات فنی و تکنیکی در این صنعت دانست و گفت: توسعه صنعت خودرو جز با توسعه روابط و تقویت مناسبات با خودورسازان خارجی و تبادل تجربیات امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدنی با اشاره به فراهم بودن زیرساختهای لازم در شهرستان ساوه اظهار کرد: با تامین زیرساخت‌ها و نیز خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز مورد نیاز و با توجه به جانمایی صورت گرفته در جریان بازدید نمایندگان شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ساوه، بزودی این خودرو در ساوه تولید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه از این شهرستان به عنوان قطب صنعتی کشور یاد کرد که سهم عمده‌ای از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد بهاروند نزدیکی ساوه به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن در کریدور اصلی شرق به غرب کشور را از جمله ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان دانست و گفت: به لحاظ برخورداری ساوه از این ویژگی‌ها، هم‌اکنون دومین شهرک صنعتی ساوه با عنوان شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در حال احداث است و طی بازدیدی که از سوی سرمایه‌گذاران خارجی از آن صورت گرفته بزودی واحدهای صنعتی و تولیدی متعددی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در آن احداث خواهد شد.

وی با اشاره به جانمایی احداث شرکت تولید خودروی رنو در ساوه نیز گفت: این شهرستان مکان مناسبی برای اجرای این سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و فرانسه است و امیدواریم همزمان با انجام مراحل ساخت و ساز، تولید این خودرو نیز طی ماه‌های آینده آغاز شود.