:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری کارگاه آموزشی استانداردسازی گزارشگری مالی بین المللی IFRS در بانک صنعت و معدن

كار گاه آموزشی استانداردسازی گزارشگری مالی بین المللی IFRS با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانك صنعت و معدن در این بانك برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲


اقتصادگردان
- این بانك به منظور ارتقاء فرایندهای حسابرسی برای حضور در عرصه تعاملات بانكی بین المللی پس از برجام ، گزارش های مالی خود را در پایان سال ١٣٩٤ و پایان شهریور ماه ١٣٩٥ بر اساس استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی IFRS محاسبه و ارائه كرده است.
هدف از تدوین این استانداردها ، هماهنگ سازی ، همگرایی و تطبیق استانداردهای حسابداری به منظور دستیابی به مقایسه پذیری بین المللی در گزارشگری مالی است.
مزایای پذیرش استانداردهای IFRS را می توان در افزایش شفافیت گزارش ها، تقویت پاسخگویی و مشاركت در كارائی اقتصادی خلاصه كرد كه این امر به اتخاذ تصمیم های آگاهانه اقتصادی توسط سرمایه گذاران و تخصیص بهینه منابع می شود.
بر اساس بخشنامه بانك مركزی ، بانك های كشور به منظور بهبود روابط و هماهنگی با بازارهای مالی و اقتصاد جهانی و داشتن زبان مشترك و همسان سازی بین المللی راهبری شركت ها، حسابرسی، استانداردهای اخلاقی و سازوكارهای نظارتی مكلف به ارائه صورت های مالی خود در قالب استانداردهای IFRS هستند.
گفتنی است بانك صنعت و معدن اولین بانكی است كه مجمع عمومی خود را با ارائه صورت های مالی بر اساس این سیستم برگزار كرد.