:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شناسایی مشکل امنیتی تازه در برنامه فلش

با آغاز سال جدید میلادی باز هم اخباری در مورد مشکلات امنیتی برنامه فلش و امکان اجرای کدهای امنیتی مخرب بر روی آن شنیده می شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

اقتصادگردان- شرکت ادوب این بار هم یک توصیه نامه امنیتی منتشر کرده و به کاربران هشدار داده که برای درامان ماندن از مشکلات یاد شده حتما برنامه فلاش خود را به روز کنند.

این مشکلات امنیتی مربوط به همه نسخه های برنامه فلاش در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم است و به کاربران توصیه شده که حتما از نسخه های 24.0.0.186 به بعد برنامه فلش استفاده کنند.

بخشی از این مشکلات توسط شرکت گوگل به ادوب اطلاع داده شده و مایکروسافت هم در شناسایی دو مورد از آنها سهیم بوده است. علاوه بر این گوگل هم سه اختلال در این برنامه را شناسایی کرده است.

ادوب می گوید با به روزرسانی برنامه فلش یک آسیب پذیری که موجب می شود اطلاعات کاربران این برنامه افشا شود نیز برطرف شده است.

برنامه فلش به علت اختلالات و آسیب پذیری های متعددش از سوی بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری کنار گذاشته شده و حتی برخی از انها مانند مایکروسافت و گوگل استفاده از این برنامه و پشتیبانی از آن را در مرورگرهای Edge و کروم متوقف کرده اند. پیش بینی می شود این رویه به دیگر شرکت های فناوری و خدمات ارائه شده توسط آنها نیز تسری یابد.