:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

فروش فولکس واگن با وجود بحران آلایندگی رکورد زد

با وجود بحران تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی فولکس واگن موفق شد در سال گذشته به رکورد فروش ۱۰.۳ میلیون خودرو دست پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱


اقتصادگردان
- این رقم فولکس واگن را از تویوتا موتور، رقیب ژاپنی این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی جهان از نظر حجم پیش می اندازد.

فروش فولکس واگن با وجود این‌که افشای بحران آلایندگی دیزلی در سپتامبر سال ۲۰۱۵، این شرکت را در عمیق‌ترین بحران تاریخ خود فرو برد، انعطاف‌پذیر ماند.

این گروه خودروسازی با وزارت دادگستری و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا به یک توافق به ارزش چهار میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کیفری و مدنی در خصوص این رسوایی رسیده است. با این همه این شرکت با متهم شدن یکی از مدیرانش به دسیسه برای کلاهبرداری در آمریکا در خصوص تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی روبه‌رو بوده و به پنهان کردن این موضوع از رگولاتورها متهم شده است.

با وجود چالش‌های مذکور، فولکس واگن آمار قوی برای سال ۲۰۱۶ گزارش کرد.

تحویل خودروهای این گروه شامل برندهای لوکس آئودی و پورشه در دسامبر به ۹۳۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه در مقایسه با ۸۳۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه در دسامبر سال ۲۰۱۵ رسید و رشد دو برابری در چین و آمریکا کاهش فروش در آلمان و برزیل را جبران کرد.

طبق اعلام فولکس واگن، فروش کل سال این شرکت ۳.۸ درصد در مقایسه با ۹.۹۳ میلیون در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت.

تویوتا ماه گذشته اعلام کرد: انتظار دارد سال ۲۰۱۶ را با فروش ۱۰.۰۹ میلیون خودرو به پایان رساند که اندکی کمتر از پیش‌بینی اولیه برای فروش ۱۰.۱۱ میلیون خودرو است.

این خودروساز ژاپنی که در چهار سال گذشته در تحویل خودرو در صدر بوده است، اما اواسط سال از فولکس واگن عقب افتاد. انتظار می‌رود تویوتا میزان فروش کل سال ۲۰۱۶ را در اوایل فوریه گزارش کند.