:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گسترش خدمات حمل و نقل مرسک در بنادر ایرانی

مرسک لاین که بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان است، با گذشت کمتر از سه ماه پس از سرگیری خدماتش به ایران، خدماتش را به دومین بندر ایرانی گسترش داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲


اقتصادگردان
- این شرکت که خدماتش به ایران را در سال ۲۰۱۲ به دلیل تشدید تحریم ها متوقف کرد، بندر بوشهر را به پوشش خود از بازار ایران افزود. مرسک پیش از این در اکتبر خدماتش به بندرعباس را آغاز کرده بود.

این شرکت که در تهران هم دفتر دارد، اعلام کرد بندر بوشهر را به این دلیل انتخاب کرد که با جابجایی هفت میلیون تن بار، بزرگترین دروازه برای حمل و نقل کالا در استان بوشهر است.

بندر بوشهر می تواند همه نوع خدمات بار کانتینری به خصوص محصولات یخچالی  را فراهم کند.

طبق گزارش گلوبال ترید اطلس، بزرگترین شرکای تجاری ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۶ از نظر ارزش، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و آلمان بودند.

چین و امارات متحده عربی به ترتیب با داشتن سهم ۲۴.۳ درصد و ۱۵.۹ درصد ازحجم تجارت بین المللی ایران، در حال حاضر بزرگترین شرکای تجاری ایران هستند. سهم کره جنوبی ۸.۱ درصد، ترکیه ۶.۹ درصد و آلمان ۵.۵ درصد است.

شرکت کشتیرانی ۲M partner Mediterranean که شریک مرسک است، بسیار زودتر از این شرکت دانمارکی خدماتش به ایران را ازسرگرفت و یک کشتی این شرکت در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ وارد بندرعباس شد.