:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گشایش های برجام در بانک ملت؛ برقراری روابط کارگزاری با 131 بانک خارجی و صدور 6میلیارد دلار حواله ارزی

معاون مدیرعامل در امور بین الملل بانک ملت اعلام کرد که این بانک بعد از برجام و رفع تحریم ها، تاکنون با 131 بانک خارجی روابط کارگزاری برقرار کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
اقتصاد گردان - «عزیز آخوندی اصل» در جمع مدیران ارشد این بانک به فعالیت های انجام شده پس از اجرایی شدن برجام اشاره کرد و افزود: در این مدت 36 فقره حساب ارزی در کشورهای خارجی گشایش یافته و حجم اعتبارات اسنادی گشایش یافته تا پایان آذر به بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، وی در عین حال از عملکرد مناسب بانک ملت در بخش حواله های ارزی خبر داد و ادامه داد: در این زمینه، بیش از 6 میلیارد دلار حواله ارزی برای مشتریان صادر شده است.
معاون مدیرعامل در امور بین الملل با بیان اینکه با هدایت حواله های ارزی به سمت اعتبارات اسنادی، درآمدهای بانک افزایش خواهد یافت، گفت: بانک ملت اکنون 90 واحد ارزی فعال در داخل کشور دارد که با گشایش های انجام شده در روابط بین الملل، عملکرد این بخش ها باید بیش از پیش تقویت شود.
آخوندی افزود: در دوران تحریم مشتریان ارزی بانک از خدمات بانک هایی که در فهرست تحریم نبودند، استفاده می کردند که اینک با اجرایی شدن برجام، این مشتریان به دلیل روابط خوب گذشته با بانک ملت، بتدریج به بانک ملت برمی گردند.
وی تاکید کرد: باید با همت مضاعف کارکنان بانک، ارائه خدمات متمایز و حل مشکلات باقیمانده این قبیل مشتریان، این برگشت را تسریع کنیم.
به گفته وی، بانک ملت در بخش ضمانتنامه های ارزی عملکرد خوبی داشته و بیشترین حجم ضمانت نامه های ارزی صادره را از آن خود کرده است.
آخوندی بر وصول مطالبات ارزی به دلیل نقش آنها در افزایش سودآوری بانک تاکید کرد و گفت: بانک آماده مذاکره با مشتریان برای تعیین تکلیف مطالبات ارزی به روش های مختلف است.
وی افزود: باید خود را برای حضور بانک های خارجی و همچنین حضور شرکت های رتبه بندی بانکی در کشور آماده کنیم.
معاون مدیرعامل درباره فعال کردن واحدها و تاسیس شعب جدید در کشورهای خارجی ابراز امیدواری کرد که شعبه سئول کره جنوبی بزودی دوباره فعال شود تا در سال آینده، گام های موثری از طریق این واحد برداشته شود.
وی با بیان اینکه بانک ملت ارمنستان نیز در چندماه آینده شعبه ای در کشور گرجستان راه اندازی خواهد کرد، افزود: بانک برای تاسیس شعب جدید در کشورهای ایتالیا، هلند و سوییس و سایر کشورهای هدف نیز اقدام کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است.