:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
معاون وزیر کار اعلام کرد

مهارت آموزی موجب پایداری مشاغل می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه برنامه آموزشی مبتنی بر نیاز بازار کار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان و تنوع نیازهای بازار کار، برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی بر تقاضا را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

اقتصادگردان- محمد امین سازگارنژاد اظهارکرد: مهارت افزایی موجب پایداری مشاغل می‌شود و افراد جویای کار برای آنکه بهتر و سریع‌تر جذب بازار کار شوند باید آموزشهای مهارتی را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش‌های غیر رسمی کوتاه مدت جزو ماموریتهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و این سازمان با داشتن ۷۰۰ مرکز دولتی و ۸۰۰۰ آموزشگاه آزاد خصوصی متولی امر آموزش کشور است.

وی با انتقاد از مغفول ماندن مهارت آموزی در نظام آموزش کشور، افزود: مهارت یک نیاز عمومی با ارزش است از این رو جامعه و خانواده‌ها باید به سمت مهارت آموزی بروند و نگاه دستگاههای نظارتی نسبت به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نگاهی آموزشی باشد.

سازگارنژاد درعین حال یکپارچه نبودن نظام آموزش و بیکاری فارغ التحصیلان را دو چالش مهم آموزش دانست و گفت: در قانون اساسی داشتن شغل حق همه آحاد جامعه است و آموزش‌های مهارتی باید پیوند میان کار و دانش را مستحکم‌تر کند لذا امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است پاسخ روشنی به نیاز جامعه در زمینه کار و تولید بدهیم و از همکاری تمام دستگاه‌ها برای گسترش مهارت آموزی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت توجه برنامه ششم توسعه به مقوله مهارت آموزی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تجربه و توانمندی بالای خود و نقش موثری که در زمینه ارائه آموزشهای مهارتی دارد در صورت ایجاد بسترهای مناسب در برنامه ششم، می‌تواند آموزشهای مهارتی را به طور کامل به بخش غیردولتی بسپارد تا جذب اعتبارات و تسهیلات نیز به سمت بخش غیردولتی سوق یابد و این سازمان صرفا نقش سیاستگذاری، هدایت و نظارت را برعهده بگیرد.