:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تا روز شنبه ادامه دارد

نمایشگاه روستا و عشایر، شاد و رنگارنگ و خاطره انگیز تا 18 دی 95، بهانه شادی در سرزمین ایران بسیار است + عكس

دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که از چهارشنبه 15 دی شروع شده تا روز شنبه 18 دی 95 ادامه دارد و محیطی شاد و صمیمی و خاطره انگیز از روستاها و عشایر نقاط مختلف کشور را در تهران بوجود آورده
کد خبر: ۸۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

اقتصاد گردان - محسن شمشیری: دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که از چهارشنبه 15 دی شروع شده تا روز شنبه 18 دی 95 ادامه دارد و محیطی شاد و صمیمی و خاطره انگیز از روستاها و عشایر نقاط مختلف کشور را در تهران بوجود آورده تا بیش از 10 میلیون پایتخت نشین، در کنار ترافیک و آلودگی و شلوغی زندگی شهری و ساختمان های بلند و خیابان های شلوغ،  بتوانند حس نوستالژیک و تجدید خاطرات گذشته را به یاد آوردند و باور کنند که گوشه و کنار ایران بسیار دیدنی است و از صنایع غذایی و پوشاک گرفته تا زبان و لهجه و آداب و رسوم و لباس های زیبا و رنگارنگ، حرف های بسیار دارد. 


 از استان های جنوبی بوشهر و هرمزگان تا شمالی گیلان و مازندران ، از شرق بلوچستان و خراسان تا غرب کرمانشاه و آذربایجان، از بویراحمد و لرستان تا تهران و اصفهان و کرمان و.... طیفی گسترده از فرهنگ، غذاها، محصولات، لباس ها، رنگ ها و اخلاق ها، چهره های صمیمی و خون گرم، مصمم و صاحب ذوق و هنر را در این نمایشگاه گرد هم آورده است.

کسانی که از این نمایشگاه دیدن کرده اند با دیدن لباس ها و رنگ ها، رقص و پایکوبی، فرهنگ ها و افراد مختلف از اقوام و زبان ها، طیف گسترده غذاها و پخت نان و غذا با طعم های مختلف، انواع شیرینی جات و ترشی جات، شاد و سرزنده نمایشگاه را ترک می کنند و با دوستان خود قرار گذاشتند که جمعه و شنبه نیز به نمایشگاه روستا وعشایر بروند. 


این محیط صمیمی نشان می دهد که ایرانیان برای شاد بودن و شاد شدن و شاد زندگی کردن، از امکانات و توانمندی های بسیاری برخوردار هستند. همه چیز در شهر نیست و روستا و عشایر می تواند انسان ها را شادتر از شهرها کند. 
سیاه چادرها، کپرها، غرفه ها انسان ها را به داخل خود صدا می زند. در کنار کرسی های زمستانی غرفه ها و سیاه چادرها، شادی و خاطره قصه های بچه گی موج می زند و یاد افراد خوبی که رفته اند در خاطرمان زنده می شود. 
هرچه بگوییم کم است بهتر است خودتان بروید و با ذوق و سلیقه و حس خودتان این نمایشگاه را تجربه کنید و نتیجه بگیرید که مردم ایران و ایران زمین ملتی شاد بوده اند و بزرگان و نیاکان ما همواره تاکید داشته اند که شاد باشید. بهانه شادی در این سرزمین بسیار است. 

عکاس خبر / منا یکدانه