:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آمادگی همکاری اتاق بازرگانی با فرابورس

رئیس اتاق بازرگانی تهران با استقبال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران بیان کرد: اعضای اتاق بازرگانی آماده همکاری با فرابورس ایران هستند.
کد خبر: ۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

خبراقتصادی -  مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در در آیین رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران بیان کرد: تلاش ٣.٥ سال دولت بخشی از مشکلات اقتصادی ما را برطرف کرده است، تورم که یکی از معضلات بود تک رقمی شد، خروج از رکود هم که یکی از عوامل مؤثر اقتصاد در ایران است تا حد زیادی شاهد آن هستیم و در آینده با رونق اقتصادی بیشتری رو به رو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا،وی افزود: با توجه به پتانسیل ها و منابع و نیروی تحصیلکرده و منطقه جغرافیایی که کشورمان در آن واقع است می تواند اقتصاد اول منطقه باشد. همچنین بازار ٤٠٠ میلیونی در اختیار داریم که می توانیم آن را پوشش دهیم ولی مشکلاتی مالیاتی، گمرکی، قانون کار و ... با آن رو به رو هستیم که نمیگذارد آنطور که باید و شاید پیش برویم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که به بخش خصوصی که موتور و متحرک اقتصاد کشور است کمتر توجه شده است و اگه به اعتبارات و تخصیص آن هم توجه کنیم می بینیم که به آن بی توجهی شده است. دولت درآمد نفتی داشته و همواره از آن استفاده می کرده و نیازی به بخش خصوصی نداشته است. البته اکنون با توجه به پایین آمدن قیمت نفت، دولت رویکرد تازه ای به بخش خصوصی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: شالوده بخش خصوصی بیشتر بنگاه های کو چک و متوسط هستند که در کشور ما هم ٦٠ درصد اشتغال صنعتی به بنگاه های کوچک و متوسط و ارزش افزوده ای است که آنها ایجاد می کنند.

خوانساری ادامه داد: اکنون بزرگترین بحران در حال حاضر کشور بحث بیکاری است. تعداد زیادی تحصیلکرده دانشگاهی داریم که اشتغالی ندارند هر قدر بتوانیم بنگاه های کوچک و متوسط بیشتری را به راه بیندادیم اشتغال بیشتری ایجاد کردیم. یکی از موانع، مجوزهای بیش از اندازه است. همچنانکه اگر کارآفرینی بخواهد کاری انجام دهد راه درازی را باید بپیماید. این یکی از راه هایی است که دولت و اتاق بازرگانی باید تلاش کنند که مجوزهای زاید برداشته شود، دومین کاری که باید انجام شود همین تامین مالی بنگاه هاست که من فکر می کنم با راه افتادن فرابورس می شود در تامین مالی راهگشا باشد.

وی در پایان گفت: اتاق بازرگانی تهران و ایران آمادگی کامل دارند با فرابورس همکاری کنند.