:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تولید تقلبی داروهای ایرانی توسط هند و پاکستان!

مدیرعامل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به اینکه شرکت‌های هندی و پاکستانی داروهای ایرانی را با برند تقلبی تولید می‌کنند، از فروش این محصولات تقلبی در افغانستان و شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
خبراقتصادی -  مدیرعامل سندیکای داروهای انسانی در نشستی خبری با اشاره به اینکه صنعت داروسازی کشور نیاز ۹۷ درصدی جامعه را در حوزه دارو تامین می‌کند، گفت: تنها سه درصد از داروهای وارداتی ۱۱۰۰ میلیون دلار ارز را به خود تخصیص می‌دهد.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد داروهای کنترل فشار خون، ۹۹ درصد داروهای کنترل دیابت و صددرصد داروهای آنتی‌بیوتیک در داخل تولید می‌شود و در مجموع باید اعلام کرد که ۵۰ درصد صنعت داروسازی خودکفا شده است. علاوه بر این ظرفیت صنعت داروسازی به ویژه در زمینه داروهای سنتی سه برابر نیاز داخل است.

کبریایی‌زاده در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های هندی و پاکستانی داروهای ایرانی را با برند تقلبی تولید می‌کنند، اظهار کرد: اکثر این داروها در شمال عراق و افغانستان به فروش می‌رسد در حالیکه تولید ایران نیست.

مرتضی خیرآبادی - عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی - نیز با انتقاد از عدم حمایت از صادرات دارو، بیان کرد: از طرف دولت هیچگونه حمایتی در جهت صادرات انجام نشده و تسهیلاتی به این بخش اختصاص نیافته است. اگر ۱۰ درصد اعتباراتی که در مورد خودرو و یا پتروشیمی وجود دارد به بخش دارو اختصاص دهیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

همچنین منتصری دیگر عضو هیات مدیره این سندیکا با اشاره به اینکه گردش سالانه مربوط به حوزه دارو در کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: یک چهارم نقدینگی این بخش در اختیار دولت قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر صنعت دارو ۲۵۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد و علاوه بر این داروخانه‌ها نیز معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارند.

همچنین حامدی‌فر - عضو دیگر هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی - با تاکید بر اینکه اگر اعتبارات بخش صنعت دارو داده نشود مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد، تاکید کرد: ما نگاه تجاری به این بخش نداریم و نمی‌توانیم بگوییم اگر اعتبارات‌مان پرداخت نشود دارو تولید نمی‌کنیم چرا که بیماران در بخش‌های مختلف نیازمند دارو هستند. در حال حاضر پرداخت‌ها به مدت یک سال است که انجام نشده بنابراین چگونه قصد داریم صنعت دارو را زنده نگه داریم.

وی گفت: اگر امنیت سلامت جامعه اهمیت دارد چرا نباید سه هزار میلیارد تومان به بخش صنعت دارو تزریق شود تا مشکلات عدیده این بخش برطرف گردد.