:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
ایمان ایزدی مقدم

نقش موثر شرکت هاي بیمه در توسعه سواحل مکران

شرکت هاي بیمه چه نقشی در توسعه سواحل مکران(چابهار) دارند؟
کد خبر: ۸۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
خبراقتصادي - در جهان بویژه کشورهای توسعه یافته نگاه به بیمه ها بعنوان نقش آفرینان اصلی "توسعه تجارت" و " رونق اقتصادی" باعث گردیده هر کجا بیمه ها حضور فعالی دارند سرمایه گذاران با اطمینان بیشتر سرمایه خود را بکار بندند و موجب شکوفایی آن منطقه گردند.
در پی فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون رونق اقتصادی سواحل مکران بعنوان تنها بخش ساحلی ایران که به آب های آزاد ( اقیانوس هند) دسترسی دارد ، ستادهایی در دولت و مراکز استراتژیک راه اندازی شد تا نسبت به سرمایه پذیری و سرمایه گذاری این نوار ساحلی اقدام کنند.
از آنجا که کشورهای حوزه آسياي مرکزی و افغانستان به آب های آزاد دسترسی ندارند بهره برداری از امکانات ترانزیتی و تجاری این منطقه در دستور کارشان قرار گرفته و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در مراودات با این کشورها روی جذب سرمایه گذاری خارجی تأکید دارد.
اما نکته بیمه ای ، هر چند بنظر می رسد سهم استان سیستان و بلوچستان در سبد تولید پرتفو شرکتهای بیمه اندک است اما توجه به حضور در منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران می تواند ضمن افزایش سهم پرتفو بیمه ها در این استان ، به رونق بخشی اقتصادی منطقه نیز کمک نماید .
شایسته است شرکتهای بیمه برنامه ویژه ای را با هماهنگی ستاد توسعه سواحل مکران که ریاست آن با معاون اول رئیس جمهوری است در این منطقه اجرا نمایند .
این همان نقش آفرینی بیمه برای رونق اقتصادی کشور است .