:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
روناک معظمی

نگاهي به کتاب ۵ جلدی آیین نگارش دادخواست ها و لوایح تخصصی مدرن نوشته عباس بشیری و همکاران

با استفاده از این تجارب است که خواهیم توانست به درک عمیق و تسلط در زمینه های مختلف نگارش حقوقی برسیم و با داشتن ذهنی آماده در الهام گرفتن از برترین نمونه های نگارشی این زمینه در کنار نیروی خلاقیت خود یک دادخواست یا لایحه دفاعیه مناسب بنویسیم و در دفاع از حقوق موکلین خود پیروزمندانه عمل کنیم.
کد خبر: ۸۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
خبراقتصادي - در جایگاه یک وکیل دادگستری حتما بارها به این مطلب فکر کرده اید که افراد موفق در این زمینه چطور به این جایگاه رسیده اند به نحوی که همیشه در دفاع از حقوق  موکلین خود و در تلاش در جهت جلوگیری از تضییع حق آنها موفق عمل نموده اند 


برای وکیل موفق شدن باید چطور بود ؟ چه چیزی باعث تفاوت آنها از سایر وکلا میگردد و نقطه ی اشتراک وکلای موفق و مطرح در چیست ؟
بیگمان بهره گیری از تکنیک های موثر در جهت کنترل پرونده قبل از جلسه رسیدگی با هوشیاری کامل و دقت لازم در نگارش دادخواست و بهره گیری از استدلالات محکمه پسند و استناد به مواد قانونی در تهیه لوایح باعث شکوفایی قدرت فن دفاع و تمایز وکیل موفق از سایرین میگردد و بدین ترتیب رشته ی اعتماد موکل یا موکلین با او را محکمتر از پیش میسازد .
لیکن توجه به این مطلب که افراد موفق از جمله وکلا نقاط اشتراک بسیاری دارند و پشت همه ی این موفقیت ها بی شک عادات رفتاری و فکری و بالاخص نوشتاری خاصی وجود دارد ضروریست و باید دانست در امر نگارش علاوه بر وجود استعداد ذاتی به مهارت تجربی نیز نیاز است که جز با تمرین و ممارست و بهره گیری از الگوهای نوشتاری موفق اهل فن و اساتید در این زمینه بدست نمیآید.
نوشتن برای وکلا یک جور آموختن است آموختن پشتکار و مداومت در هنر تنظیم دادخواست و تهیه لوایح؛ و در هنرورزی همواره باید تجربه آموخت و در این خصوص نباید به تجربه و توانایی خود اکتفا کرد بلکه الهام گرفتن از نمونه های موفق با مطالعه ی کتب ارزشمند آیین نگارش حقوقی است که قلم یک وکیل را توانمند و پرواژه و آشنا با اسلوب های متفاوت بیان و شیوایی در نگارش میکند و بدین ترتیب با بهره گیری درست و متناسب از تجربیات ارزشمند اساتید ،وکلا وقضاتی که حاصل سالهای پر ارزش کار و زندگی خود را در اختیار  مامیگذارند میتوان موفق بود و در این عرصه مطرح شد.  
و اینگونه است که در کنار بکارگیری از علم و دانش خود خواهیم توانست به توفیق در تهیه متنی قابل قبول تحت عنوان دادخواست یا لایحه دست یابیم و در نهایت با بالابردن کیفیت نگارش خود به موکل یا موکلان خود ثابت خواهیم کرد که انتظارات آنها را میفهمیم و با آنها به شیوه ای حرفه ای روبرو میشویم و در برابر قضات محترم دستگاه قضایی نظر و عقاید خود را با اثبات رعایت شیوه ی درست  نگارش حقوقی مان ابراز میکنیم .
علیرغم اینکه در مکاتبات حقوقی  حتی المکان باید از الفاظ تخصصی استفاده شود تا تفاوت نگارش توسط حقوقدانان از سایرین متمایز گردد لیکن این مهم جز با اگاهی حاصل نمیگردد و در این راه افزون بر سرمایه ی واژگانی برای بالابردن قدرت قلم خود باید علاوه بر تسلط و اشراف کامل بر موضوع هر پرونده و رعایت اختصار که از اصول نگارش قضایی است از اضافه گویی پرهیز نموده و با توجه به اصل موضوع نهایتا به  هدف خود  از نوشتن دادخواست یا تهیه لایحه رسید و اینها زمانی محقق خواهدشد  که از تجربیات نیروهای مجرب که پیش از ما درباره ی این موضوعات و موارد مشابه اندیشیده و نوشته اند به فراخور جایگاه بهره بجوییم.
در حال حاضر مجموعه  ها و منابع حقوقی فراوانی وجود دارند که به آموزش اصول و نگارش قضایی پرداخته اند ولی از انجا که هر نوشته ای حتی لوایح و دادخواست ها برای موثر بودن در ذهن مخاطب باید سرشار از تنوع باشد کتب و مجموعه هایی پیشنهاد میگردد که علاوه بر دسته بندی موضوعی مطالب صرفا از عقاید و نظرات یک نویسنده خاص استفاده نکرده باشند .
مجموعه ی ۵ جلدی حاضر گردآوری شده ی موفق ترین و بهترین لوایح تنظیمی در طول چندین سال سابقه ی کار حقوقی و قضایی ارزشمند است که توسط جمع کثیری از متخصصین در این زمینه از جمله وکلا و قضات پر تجربه به منظور هرچه کاربردی تر کردن مباحث تئوری علم حقوق برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه ی حقوقی در جهت تدوین متون حقوقی براساس صحیح ترین شیوه ی آیین نگارش انتشار یافته است تا در نهایت نگارنده ی متون حقوقی به خواسته خود برسد .
و با استفاده از نیروی این تجارب است که خواهیم توانست به درک عمیق و تسلط در زمینه های مختلف نگارش حقوقی برسیم و با داشتن ذهنی آماده در الهام گرفتن از برترین نمونه های نگارشی این زمینه در کنار نیروی خلاقیت خود یک دادخواست یا لایحه دفاعیه مناسب بنویسیم و در دفاع از حقوق موکلین خود پیروزمندانه عمل کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ایلیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
عالي
دادخواست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
ده جلدنمونه دادخواست نشرجنگل 66482830
کیوان مومنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
کتاب های خیلی خوبی به نظرمیرسند.البته باید کامل مطالعه شوند تا درست نظر داد.
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
چگونه سفارش بدهیم
مدیر پایگاه 09121271413
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
قیمت جلد کامل