:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بهمن آرمان:

تحقق اقتصاد مقاومتی به افراد، ابزار و مدیران لایق نیاز دارد

یک کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد با وجود عقب ماندن کشور در تحقق اهداف برنامه های بالادستی مانند سیاست های اقتصاد مقاومتی، همچنان می توان به رشد دست یافت اما برای این منظور وجود افراد، ابزار و مدیران لایق ضروری است.
کد خبر: ۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

خبر اقتصادي - «بهمن آرمان» افزود: شرایط نابسامان اقتصادی کشور در چند سال گذشته، بخوبی در شاخص های منتشر شده از سوی سازمان ها و نهادهای بین المللی مشهود بود. 

معاون پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در گفت وگو با ایرنا گفت: روی کار آمدن دولت یازدهم، پایانی بر حضور اقتصاد کشور در یک تونل تاریک بود؛ به طوری که پیش از آن انتظار می رفت فردایمان بدتر از امروز باشد اما امروز همگان تایید می کنند که فردا دستکم از امروز بدتر نخواهد بود. 
آرمان بیان داشت: یکی از شاخص های اقتصادی، میزان اعتماد مصرف کننده است که این روزها افق و چشم انداز بهتری را نشان می دهد. 
وی از عملکرد صدا و سیما در بازتاب اخبار مربوط به دولت انتقاد کرد و گفت: اخبار هفته دولت در حد 30 ثانیه نیز روی آنتن نمی رود و درباره طرح ها و پروژه ها توضیحی وجود ندارد که به نوعی تلاش برای بدبین کردن مردم نسبت به دولت تعبیر می شود؛ در حالی که عکس این موضوع در دوران دولت سازندگی دیده می شد. 
معاون پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تاکید کرد با این همه، باید این را کنار گذاشت که مدام بگوییم اقتصاد ایران در باتلاق فرو رفته است و امکان رشد ندارد. 
این اقتصاددان تاکید کرد باید افرادی را در صدر امور اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شوند که به برنامه ها اعتقاد راسخ داشته باشند. 
آرمان رشد و توسعه اقتصادی ترکیه و مالزی در سال های گذشته را ناشی از انجام اقدام های آگاهانه دانست و گفت: ترکیه برخلاف ایران از معادن سنگ آهن و انرژی ارزان برخوردار نیست اما با رایگان کردن قیمت برق مصرفی تولیدکنندگان فولاد، امروز دو برابر ایران فولاد تولید می کند. 
وی ادامه داد: زمانی مجلس شورای اسلامی نرخ خوراک پتروشیمی ها را 6 برابر کرد. نتیجه این شد که سهام شرکت های پتروشیمی، سرمایه گذاری و... به شدت سقوط کرد؛ این در حالی است که آمریکا رقیب آینده ایران در پتروشیمی خواهد بود. 
آرمان افزود: امروز در منطقه آزادگان با دارا بودن بزرگ ترین حوزه در جای نفتی جهان (با ظرفیت 26 میلیارد بشکه)، دکل های استخراج نفت عراق ها بیشتر از ایران است. 
این اقتصاددان اضافه کرد: مسئولان سازمان گردشگری، همواره از ساخت هتل ها در کشور سخن می گویند اما بدون وجود راه آهن و آزادراه و دیگر زیرساخت ها توسعه چنین فعالیت هایی بی فایده خواهد بود. 
وی به نیاز کشور به 12 هزار کیلومتر آزادراه اشاره کرد و افزود: اگر فقط 10 درصد نقدینگی موجود جامعه به این سو هدایت شود، نیاز جامعه در این زمینه را برطرف می کند. 
معاون پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تاکید کرد با بهبود تصمیم گیری ها می توان با همین شرایط نیز به رشد اقتصادی دست یافت. 
آرمان یادآوری کرد: هرچند شاید فناوری و سرمایه لازم را در بسیاری موارد در اختیار نداشته باشیم اما به آن معنی نیست که نتوانیم بخش های غیرمرتبط با فناوری های پیشرفته را در کشور توسعه دهیم.
به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری اواخر فروردین ماه امسال در ابلاغیه هایی جداگانه به دستگاه های اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی را که در آن وظایف و تکالیف هر یک از دستگاه ها برای اجرای این پروژه ها به وضوح مشخص شده است، ابلاغ کرد.