:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
دغدغه افزايش منابع قابل استفاده آب در تاريخ قوانين و مقررات ايران

موافقت نامه دولت هاي ايران و آمريكا براي شيرين كردن آب، باران هاي مصنوعي و عضويت در كنفرانس سدهاي بزرگ در سال 1346

اين موافقت نامه در سال 1346 كه در سه صفحه زير قابل مطالعه است نشان مي دهد كه همكاري بين دولت ها براي شيرين كردن آب و مهار آب ها، ايجاد باران مصنوعي از ابرهاي موجود، جلوگيري از شور شدن آب در مناطق كويري، و بهبود استفاده همواره در طول تاريخ ايران مورد توجه بوده و عضويت ايران در كنفرانس بين المللي سدهاي بزرگ و آبياري و زهكشي در سال 1347 تصويب شده و از آن زمان تاكنون، همواره موضوع آب دغدغه مردم و كارشناسان بوده است...
کد خبر: ۸۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
خبراقتصادي – حل مشكلات آب، شيرين كردن آب هاي شور و افزايش منابع قابل استفاده آب در ايران، موضوعي است كه در طول تاريخ ايران از گذشته تا امروز مورد توجه بوده و دغدغه عمده مردم، فعالان اقتصادي، كشاورزان، دولت ها و كارشناسان بوده است.
 


عباس بشيري نويسنده كتاب حقوق كاربردي آب، قوانين و مقررات آب، حريم و اراضي  در اين زمينه به خبراقتصادي گفت: در گذشته و تاريخ 7 هزار ساله ايران، هميشه به چاه ها، قنات ها و حفظ منابع آب در زير زمين و ايجاد سدها و حفظ منابع آب در روي زمين، توجه شده و اهميت آب به حدي بوده كه در اديان و مذاهب نيز آب از اهميت بسيار زيادي مطرح بوده است. 
وي افزود:  در 200 سال گذشته نيز سدسازي و مهار آب هاي سطحي مورد توجه بوده است. همچنين موافقت نامه هاي بين دولت هاي ايران با دولت هاي كشورهاي مختلف جهان، قوانين و مقررات داخلي و.. چه قبل و چه بعد از انقلاب براي مهار آب هاي سطحي و زير زميني، جلوگيري از شور شدن آب ها، شيرين كردن آب و... در دستور كار بوده است كه نشان مي دهد همواره موضوع آب دغدغه مردم ايران، دولت ها و كارشناسان بوده است و با هر سطحي از تقاضاي آب، توليد، فعاليت اقتصادي و ميزان جمعيت در كشور، مشكل آب همواره مورد توجه بوده است. 
وي ادامه داد: نگاهي به موافقت نامه هاي بين دولت هاي ايران با كشورهاي مختلف در مجالس سنا و شوراي ملي از جمله موافقت نامه بين دولت ايران و دولت آمريكا در سال 1346 يعني 49 سال پيش نشان مي دهد كه موضوع شيرين كردن منابع آب مورد توجه بوده است. 
بشيري گفت: اين موافقت نامه در سال 1346 كه در سه صفحه زير قابل مطالعه است نشان مي دهد كه همكاري بين دولت ها براي شيرين كردن آب و مهار آب ها، ايجاد باران مصنوعي از ابرهاي موجود، جلوگيري از شور شدن آب در مناطق كويري،  و بهبود استفاده همواره در طول تاريخ ايران مورد توجه بوده و عضويت ايران در كنفرانس بين المللي سدهاي بزرگ و آبياري و زهكشي در سال 1347 تصويب شده و از آن زمان تاكنون، همواره موضوع آب دغدغه مردم و كارشناسان بوده است...  





نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
آب عصمت ایران است
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
عالی
اتنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
آب آب بابا آب