:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
فرمانده نیروی انتظامی:

نقل‌ و انتقال خودرو با برگه سبز قانونی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بر اساس قانون، برگه سبز سند مالکیت خودرو محسوب می‌شود و برای نقل و انتقال خودرو کفایت می‌کند.
کد خبر: ۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

خبر اقتصادی - سردار حسین اشتری افزود: برخی از شهروندان که برای اطمینان خاطر بیشتر به دفاتر ثبت اسناد مراجعه می‌کنند، ایرادی به ثبت نقل و انتقال در دفاتر ثبت نیست اما مردم با این اقدامات تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر فرماندهی ناجا برگه سبز برای نقل و انتقال مالکیت خودرو کافی است، گفت: قانون اجازه انتقال مالکیت خودرو را با صدور برگه سبز به ناجا داده است البته مانعی برای نقل و انتقال خودرو با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد وجود ندارد.

به گزارش خانه ملت، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی نیز آمادگی انجام اقدامات مربوط به نقل‌ و انتقال خودرو را دارد، یادآور شد: برای تعیین تکلیف نهایی درباره صدور سند نقل و انتقال خودرو، مذاکرات و مکاتباتی با قوه قضائیه و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، در حقیقت این مذاکرات برای رفع سردرگمی مردم و تسریع در نقل و انتقال است که در حال حاضر در مجلس در دست بررسی است و ناجا تصمیم مجلس را اجرایی خواهد کرد.

وزیر کشور نیز دیروز با اشاره به اختلاف نیروی انتظامی با کانون سردفتران درخصوص ثبت سند خودرو گفت: اتومبیل هم مثل یخچال و تلویزیون نیازی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی ندارد.