:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود کند

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم به موضوع قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود کرده و دستورالعملی در این رابطه تدوین کنند.
کد خبر: ۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

خبراقتصادی - امرالله امینی اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده خودرو در زمان تحریم قیمت این محصولات را در حد قابل توجهی افزایش دادند و در همان زمان نیز اظهار می‌کردند تحریم‌ هزینه‌های واردات را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتظار می‌رفت با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، واردکنندگان خودرو قیمت محصولاتشان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: با این حال این اتفاق نیافتاده و حتی در مواردی نیز قیمت‌ها افزایش یافته است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: متاسفانه واردات خودرو یک متولی مشخص و کارآمد ندارد و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر شرکت‌های واردکننده خودرو نیز دقیق و کامل نیست و واردکنندگان از این موضوع سو استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند به عنوان افرادی که وکالت عموم شهروندان را بر عهده دارند به موضوع گرانی و قیمت بالای خودروهای وارداتی ورود کنند.

امینی با بیان اینکه مجلس می‌تواند دستورالعملی را برای قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، تدوین و ابلاغ کند، تصریح کرد: علاوه بر آن مجلس می‌تواند حدود نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های واردکنده خودرو را تعیین کرده و وزارت صنعت را مکلف به عملکرد بهتر در این رابطه بکند.