:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

روحاني: استراليا در چارچوب مقررات بين‌المللي با پناهجويان رفتار كند

ديدار رييس‌جمهور با سفراي جديد استراليا، پاكستان و بلاروس
کد خبر: ۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
خبراقتصادی -  روحاني روز گذشته تعدادي از سفراي كشورهاي خارجي مامور به ايران را به حضور پذيرفت تا استوارنامه‌هاي خود را تقديم رييس‌جمهور ايران كنند. سفراي جديد كشورهاي پاكستان، بلاروس و استراليا در ديدار با رييس‌جمهور از عزم و اراده دولت‌هايشان براي توسعه مناسبات با ايران سخن گفتند و از چشم‌اندازهاي جديدي كه بعد از برجام بر سر راه مناسبات ارتباطي دوطرف ايجاد شده سخن گفتند. در كنار پذيرش استوارنامه‌هاي اين كشورها، روحاني سفراي جديد ايران در هفت كشور جهان را نيز به حضور پذيرفت تا با تاكيد بر سياست تنش‌زدايي دولت يازدهم مهم‌ترين برنامه‌هاي ديپلماسي دولت يازدهم براي افزايش دامنه‌هاي ارتباطي با جهان پيراموني را تشريح كند. سفيران جديد ايران در آلباني، مجارستان، جمهوري آذربايجان، قرقيزستان، اكوادور، مكزيك و موريتاني قبل از عزيمت به محل ماموريت خود ديروز با رييس‌جمهوري ديدار و گفت‌وگو كردند.



 ايران و پاكستان، عمق استراتژيك يكديگرند

 رييس‌جمهوري، ايران و پاكستان را عمق استراتژيك يكديگر توصيف و بر اجراي هرچه سريع‌تر توافقنامه‌ها و تعميق همكاري‌هاي اقتصادي بين دو كشور تاكيد كرد. روحاني ديروز، هنگام دريافت استوارنامه «آصف علي خان‌دوراني» سفير جديد پاكستان در تهران اظهارداشت: روابط حسنه و نزديك دو دولت و دو ملت، زمينه ارتقاي همكاري‌هاي اقتصادي ميان دو كشور را فراهم كرده است. وي اجراي سريع‌تر توافقنامه‌هاي امضا شده ميان دو كشور را براي توسعه و تعميق همكاري‌هاي اقتصادي ضروري برشمرد. «آصف علي خان‌دوراني» سفير جديد پاكستان در ايران نيز با تاكيد بر اينكه همكاري‌هاي راهبردي دو كشور دوست و برادر در دوران‌هاي سخت و دشوار به خوبي نمايان شده است، اظهار داشت: بايد روابط بازرگاني و اقتصادي دو كشور همانند سطح عالي روابط سياسي ارتقا يابد.



 آغاز فعاليت كميسيون مشترك تجاري

رييس‌جمهوري، روابط بانكي را براي توسعه سطح همكاري‌هاي اقتصادي مهم دانست و گفت: ايران و استراليا در زمينه توسعه و تعميق روابط اقتصادي و تجاري در چارچوب منافع ملي و مشترك تلاش كنند. حسن روحاني روز يك‌شنبه هنگام دريافت استوارنامه «آيان ديويد گرنج بيگز» سفير جديد استراليا به گزارش‌هاي نگران‌كننده در مورد وضعيت پناهجويان در استراليا اشاره كرد و گفت: اميدواريم استراليا نسبت به پناهجويان در چارچوب قوانين و مقررات بين‌المللي رفتار كند و اين موضوع از نظر انساني براي همه ما حايز اهميت است. «آيان ديويد گرنج بيگز» سفير جديد استراليا در تهران با اشاره به ضرورت آغاز فعاليت كميسيون مشترك تجاري ايران و استراليا و همچنين سفر آتي وزير تجارت اين كشور به ايران اظهار داشت: اين فرصتي مناسب براي ارتقا و گسترش روابط بين مردم دو كشور است.

به گزارش ايرنا، روحاني ديروز در ديدار «يوري لازارچيك» سفير جديد بلاروس در ايران، بر ضرورت گسترش روابط و تعاملات همه‌جانبه ميان دوكشور به ويژه در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و تجاري تاكيد كرد. «يوري لازارچيك» سفير جديد بلاروس در ايران نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رييس‌جمهوري كشورمان، روابط دوكشور را دوستانه و استوار بر پايه اعتماد و احترام متقابل دانست و افزود: امروز در شرايط پس از موفقيت بزرگ ايران در مذاكرات هسته‌يي و رسيدن به برجام، فرصتي براي توسعه همكاري‌ها و مناسبات ميان ايران و بلاروس به وجود آمده كه بايد از آن به بهترين شكل استفاده كنيم.



 ديدار سفراي جديد وزارت خارجه با روحاني

با پايان سفر دوره‌يي وزير خارجه كشورمان به امريكاي‌لاتين، با توجه به روزهاي پركار دستگاه ديپلماسي در ماه‌هاي اخير طبق روال معمول، سفراي جديد ايران نيز كه در فصل تابستان به محل ماموريت خود اعزام مي‌شوند، از سوي وزير خارجه معرفي و براي حضور در كشور مورد نظر به ديدار رييس‌جمهوري رفتند.

در همين راستا روز گذشته، غلامحسين محمدنيا سفير جديد ايران در آلباني، غلامعلي رجبي‌يزدي سفير جديد ايران در مجارستان، جواد جهانگيرزاده سفير جديد ايران در جمهوري آذربايجان، علي مجتبي روزبهاني سفير جديد ايران در قرقيزستان، سعادت آقاجاني حمزه‌كلاهي سفير جديد ايران در اكوادور، محمدتقي حسيني سفير جديد ايران در مكزيك و محمد عمراني سفير جديد ايران در موريتاني با رييس‌جمهور ديدار كردند.