:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

پیشتاز بعدی کیست؛ اپل یا سامسونگ؟

شاید هیچ حوزه‌ای از صنعت همچون حوزه تولید کالاهای دیجیتال شاهد رقابت فشرده بین شرکت‌ها نباشد. در عین حال، در این حوزه است که تکنولوژی‌های نوین به نزاع با هم برمی‌خیزند و رقابت بین شرکت‌ها به نزاع بین مرگ و زندگی برای آن‌ها تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
خبراقتصادي -  شرکت اپل در حال حاضر، شرکت پیشتاز در بازار تلفن‌های همراه است. وقتی آیفون برای بار نخست در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد، استیو جابز اعلام کرد که این گوشی تلفن همراه، ۵ سال از زمانه خود جلوتر است. اما در واقع، آیفون عملکرد بهتری از خود نشان داد و این گوشی توانست برای ۹ سال، گوشی پیشتاز در بازار تلفن‌های همراه باشد. 

به گزارش نکونیوز، اما در سه سال گذشته فاصله اپل با بزرگ‌ترین شرکت رقیب، یعنی سامسونگ، کوچک و کوچک‌تر شده است. از گلکسی نوت ۷ آخرین محصول سامسونگ ۲ هفته‌ای است که رونمایی شده و این محصول از جنبه‌های بسیاری آیفون را پشت سر گذاشته است. 
در حالی که طراحی آیفون در دو سال گذشته تغییری نکرده، گلکسی نوت ۷ طراحی بهتری نسبت به آیفون دارد، ضد آب است و قابلیت شارژ به صورت وایرلس دارد. آیفون هیچ‌کدام از این خصوصیات را ندارد و به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ برای پشت سر گذاشتن اپل گام بزرگی برداشته است. 
احتمالاً مدل جدید آیفون که ماه آینده وارد بازار می‌شود تنها پردازنده سریع‌تر و دوربین قوی‌تری خواهد داشت. این در حالی است که گلکسی نوت ۷ خصیصه‌های کاربرپسند بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 
در حال حاضر، اپل تنها به دلیل سیستم عامل آی او اس است که توانسته با فاصله بسیار اندکی پیشتازی خود را حفظ کند. آی او اس، امنیت و توانایی بالاتری نسبت به اندروید دارد و این تنها مزیت گوشی‌های تلفن همراه ساخته شده توسط شرکت اپل است. 
در صورتی که سامسونگ بتواند علاوه بر تقویت جنبه‌های سخت‌افزاری، جنبه‌های نرم‌افزاری خود را نیز تقویت کند، به زودی قادر خواهد بود جایگاه نخست بازار گوشی‌های تلفن همراه را از اپل بگیرد.