:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

بانکداری با تلفن همراه، انقلابی در بانکداری اینترنتی

استفاده روز افزون از بانکداری دیجیتال و استفاده از فن آوری های جدید برای مدیریت پول موجب افزایش محبوبیت بانکداری از طریق تلفن همراه شده است.
کد خبر: ۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
خبراقتصادي - به گزارش تک ویک یوروپ، نتایج تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که عموم مردم به شکل روز افزونی از سامانه های تلفن همراه برای انجام امور بانکی خود استفاده می کنند.
بر اساس این تحقیق که توسط انجمن صنفی بانک های انگلیس انجام شده است، مشتریان در هر دقیقه بیش از ۷ هزار ۶۱۰ بار و در هر سال ۴ میلیارد بار از سامانه های بانکی نصب شده بر روی تلفن های همراه خود استفاده می کنند.
یکی از مهمترین نتایج این بررسی این است که پرداخت های بانکی از طریق موبایل در سال ۲۰۱۵ با ۵۴ درصد افزایش به ۳۴۷ میلیون تراکنش رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ فقط ۱۲۲ میلیون تراکنش بوده است. در همین حال پرداخت های بانکی از طریق اینترنت در سال گذشته ۴۱۷ میلیون تراکنش ثبت شده که نسبت به ۹ میلیون در سال ۲۰۱۴، ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
علاوه بر این مردم در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳,۸ میلیون سامانه بانکی بر روی موبایل های خود نصب کرده اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.
بر این اساس به نظر می رسد مردم اکنون بیشتر طرفدار استفاده از سامانه های بانکداری از طریق موبایل هستند تا استفاده از وب سایت بانک ها به طوری که ورود به وب سایت بانک ها از ۴,۴ میلیون بار در سال ۲۰۱۴ به ۴.۴ میلیون بار در سال ۲۰۱۵ رسید.
مراجعه فیزیکی مردم به شعب بانک ها نیز از ۴۷۶ میلیون مراجعه در سال ۲۰۱۱ به ۲۷۸ مراجعه در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. از این رو انتظار می رود با ادامه این روند در ۵ سال آینده، تعداد مراجعه به بانک ها در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۵ میلیون برسد و بنابراین بسیاری از شعب بانک ها کارشان به تعطیلی بکشد.
همچنین پیش بینی شده است که تعداد خریدهای اینترنتی از طریق موبایل، تبلت و کامپیوتر و دیگر ابزارهای متصل به اینترنت تا سال ۲۰۱۸ به سالانه ۱۲۵ میلیارد مورد برسد که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ حدود ۶۰ درصد بیشترخواهد بود.