:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

تولد 80 سالگی پارکومتر

وکیل و خبرنگار Carl C. Magee کسی است که می تواند ادعا کند پارکومتر اختراع او بود. نه تنها کمک او باعث کشف یکی از بزرگترین فساد های(رشوه خواری عظیم در سال 1921-1922) آمریکا شد بلکه عجیب است که بدانید او به طور تفننی در سیاست، چاپ و نشر و حتی در سوء قصد به یک قاضی هم دست داشته است.
کد خبر: ۷۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
خبراقتصادی -  در حالی که او مفقود شده است اما شلیک به یک تماشاچی بیگناه نیز به او نسبت داده شده است که مشخص نشد او بوده باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاید تعجب کنید که چرا چنین داستان جنایی را در یک سایت خبری خودرو میبینید، اما واقعیت این است  کارل مگی مخترع پارکومتر بود.

به گزارش msn پس از 30 سال از ورود اولین اتومبیل به ایالات متحده و بهره گیری از پارکینگ رایگان، مردم شهرهای آمریکا با ازدحام زیاد خودرو ها مواجه شدند.

و اما راه حل این مشکل چه بود؟

پارکومتر مگی، با نام بسیار خلاقانه خود توانست مشکل پارکینگ را برطرف سازد، اما رسیدن به هدف یک شبه اتفاق نمیافتد.

از این دستگاه در مرکز شهر اوکلوهاما، شهری که مگی در هیات مدیره اتاق بازرگانی آن بود، استفاده شد. ایده مگی در سال 1932 مطرح شد که شبیه یک صندوق پستی در کنار خیابان بود و در سال 1935 برای اولین بار در اوکلوهاما به کار گرفته شد و مگی در سال 1939 آن را به ثبت رساند.

پارکو متر اجازه می دهد رانندگان بسته به محل وسیله نقلیه خود را بین 15 دقیقه تا 1 ساعت در آن مکان پارک کنند.
مانند هر چیز جدید مردم در ابتدا از آن متنفر بودند، اما در پایان روز مقدار زیادی پول برای آن شهر بدست میآمد و مقدار زیادی هم به مگی میرسید. به طوری که او اقدام به تاسیس شرکت پارکومتر نمود و به شهرهایی که درخواست داشتند ارسال نمود.

به این ترتیب شاید پارکومتر مگی سایه ای بیش از پارکومتر های جدید که با بلیط یا کارت اعتباری کار می کنند نباشد، اما مطمعنن مگی اغاز کننده چیزی بود که خارج از تصور حتی خود او بود.

مطمعنن در حال حاضر هم رانندگان ناراضی وجود دارند که مایل به پرداخت هزینه بابت پارک خودروی خود نیستند اما اختراع مگی انقلابی در سیستم پارکینگ شهری بود و حتی در مسیر خود باعث ایجاد شغلهای فراوانی شد.