:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تعرفه تلفن ثابت گران شد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش نرخ تلفن ثابت خبر داد و گفت: كارگروه تنظيم بازار دولت با اين افزايش موافقت كرد.
کد خبر: ۷۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
خبراقتصادي - محمود واعظي بااشاره به اينكه اين مصوبه 10روز گذشته به مخابرات ايران ابلاغ شده است، گفت: افزايش نرخ تلفن ثابت از اول مردادماه لازم‌الاجراست.

وزير ارتباطات درمورد اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل كه به اين وزارتخانه تكليف شده است، گفت: به ما تكليف شده بود كه ظرف ۲ماه اين طرح را اجرايي كنيم اما باتوجه به تجربه ناموفق اجراي اين طرح در گذشته، شروطي را براي اجراي آن درنظر گرفتيم كه يكي از آنها اجراي طرح به صورت آزمايشي است.  وزير ارتباطات در ادامه از اجرايي شدن طرح رجيستري با دو شرط خبر داد و گفت: در اين طرح علاوه بر وزارت ارتباطات، گمرك، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و وزارت صنعت نيز حضور دارند، اما ترجيح ما اين بود كه سازمان ديگري مسووليت اجراي اين طرح را برعهده گيرد اما اصرار بر اين بود كه وزارت ارتباطات اين طرح را عملياتي كند.  وي افزود: ‌شرط ناراضي نشدن مردم از اجرايي شدن اين طرح و معتبر اعلام شدن گوشي‌هايي كه در حال حاضر در شبكه فعال است، دو شرطي بود كه وزارت ارتباطات آن را براي اجراي رجيستري اعلام كرد.  وزير ارتباطات خاطرنشان كرد: در حال حاضر رجيستري به‌صورت پايلوت در حال انجام است و تمام گوشي‌هايي كه تا تاريخ ۵مردادماه در شبكه مخابراتي كشور فعال شده‌اند شامل اين طرح نمي‌شوند. ازسوي ديگر تا زماني كه برخي مشكلات اين طرح برطرف نشود، نمي‌توان تاريخ دقيقي براي عملياتي شدن سراسري آن اعلام كرد.  واعظي در ادامه از تلاش جدي دولت براي حل مشكلات كيفيت و قيمت اينترنت خبر داد و گفت: متاسفانه تا پيش از اين توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي آن‌طور كه بايد مورد توجه قرار نگرفته بود از اين رو در دولت يازدهم اولويت وزارت ارتباطات جبران موضوعات عقب‌افتاده در اين حوزه بود.  وي افزود: در حال حاضر كل شبكه ارتباطي كشور بازطراحي شده و اين توسعه بر مبناي افق ۲۰سال آينده درنظر گرفته شده است.  وي گفت: دولت مصمم است با افزايش كيفي اينترنت و كاهش قيمت رضايت كاربران را در اين بخش به دست آورد از اين رو برخي تصميم‌ها در اين راستا صورت گرفته است، به‌طوري كه بر اين اساس برآوردها نشان مي‌دهد كه تعرفه اينترنت موبايل ۲۰درصد و اينترنت ثابت ۱۶ تا ۳۰درصد كاهش يافته است و اين كاهش قيمت براي دانشگاه‌ها و مراكز تجاري تا بيش از ۵۰درصد قيمت نيز برآورد مي‌شود.  واعظي بااشاره به اينكه در حال چينش پازل‌هاي شبكه ملي اطلاعات هستيم از ارزان كردن پهناي باند اينترنت داخل در هفته دولت و نيز بهره‌برداري از فاز نخست شبكه ملي اطلاعات خبر داد و گفت: هدف ما اين است كه كاربران از محتواي داخلي با قيمت كم و سرعت بالا استفاده كنند. اين درحالي است كه سامانه اندازه‌گيري كيفيت شبكه را راه‌اندازي كرده‌ايم و از اپراتورهاي ثابت و موبايل خواسته‌ايم شفاف‌سازي و سرويس‌دهي را آغاز كنند.