:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت خبر داد:

مذاکرات دو خودرو ساز بخش خصوصی با ایتالیا، کره و آلمان

دو شرکت خودرو سازی دیگر در حال مذاکره با برندهای مطرح ایتالیایی ،آلمانی و کره‌ای هستند ضمن آنکه به زودی اولین طرح سرمایه گذاری مشترک سایپا با یک شرکت مطرح خارجی ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

خبراقتصادی - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مهم‌ترین سرمایه گذاری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای صورت گرفته اظهار داشت: از زمانی که برجام به امضا رسید هیئت‌های مختلف تجاری از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند.

محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: این هیئت‌ها از حوزه‌های مختلفی بودند و برای بررسی چگونگی حضور در صنعت و کشاورزی به ایران سفر کردند. برخی از آن‌ها توانستند با شرکت‌های ایرانی قرارداد و یا تفاهم نامه‌هایی را به امضا برسانند، ما نیز به عنوان تعیین کننده سیاست‌های کلان سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم به این امر کمک کنیم.

وی افزود: ما سیاست‌های کلان را به شرکت‌های تابعه ابلاغ کردیم و بقیه کار‌ها از قبیل کیفیت و کمیت همکاری، بر عهده شرکت‌ها بوده ضمن آنکه بیشتر، شرکت‌های خصوصی طرف مذاکره با هیئت‌های خارجی بوده‌اند.

صالحی نیا با بیان اینکه مهم‌ترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی مربوط به ایران خودرو و پژو بوده است، اظهار داشت: قرارداد اصلی دو شرکت در اسفند ماه به امضا رسید و ۲۰ روز پیش نیز قرارداد فرعی در تهران امضا شد و از‌‌ همان زمان شرکت مشترک جوینت ونچر شکل گرفت و مدیران آن نیز انتخاب شدند و اکنون در قسمتی از کارخانه ایران خودرو سایت تولید این شرکت جدید در حال تجهیز است و پیش بینی ما این است که در اسفند ماه سه محصول این شرکت وارد بازار شود.

وی ادامه داد: دو شرکت خودرو سازی دیگر در حال مذاکره با برند‌های مطرح ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای هستند ضمن آنکه به زودی اولین طرح سرمایه گذاری مشترک سایپا با یک شرکت مطرح خارجی ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: سیاست ایران خودرو بر این اساس تنظیم شده است که ۵۰ درصد از ظرفیت خود را برای تولیدات داخل و ۵۰ درصد دیگر را برای تولید مشترک با سایر برند‌های خودرو سازی به جهت صادرات اختصاص دهد.

صالحی نیا در پایان تصریح کرد: ما در قراردادهای سرمایه گذار خارجی ملاحضاتی داریم، برای ما این مسئله مهم است که علاوه بر آمدن پول به کشور تکنولوژی روز و دانش فنی آن نیز در اختیار صنعتگران‌‌ همان حوزه قرار بگیرد.