:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر کشاورزی خبر داد

ازسر گیری صادرات دام زنده پس از وقفه چندماهه

در شرایطی که سال گذشت وقفه‌ای در صادرات دام سبک و سنگین به کشورهای همسایه غربی و خلیج‌نشینان جنوبی به وجود آمد، معاون وزیر جهاد کشاورزی ازشروع دوباره صادرات دام زنده به کشورهای خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
 
خبراقتصادی - حسن رکنی  اظهار کرد: در اواخر سال گذشته وقفه صادراتی در زمینه دام زنده به وجود آمد که امسال مشکل صادرات آن حل شد و می توانیم دام‌های سبکی مانند گوسفند و بز را با مزیت قیمتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

وی افزود: در دو ماهه ابتدایی امسال ۲۳۱ هزار و ۵۱۵ راس انواع دام سبک (گوسفند و بز) به کشورهای مورد نظرصادر شده است که در مقایسه با سال گذشته که بیش از ۱۸۶ هزار راس صادر شد حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است که این میزان صادرات می‌ تواند در تنظیم قیمت دام سبک اثر گذار باشد در حالی که  طی سه سال گذشته قیمت این محصول (نرخ خرید از  دامدار) ثابت بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در گفتگو با ایسنا ادامه داد: از آنجا که جمعیت مازادی از دام سبک در کشور وجود دارد که باید به تدریج از گردونه تولید  خارج شوند بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اسناد بالادستی سالانه باید سه میلیون راس دام سبک در راستای تنظیم منابع غذایی در کشور باید حذف شود.

رکنی تصریح کرد: این میزان صادرات دام زنده گرچه با برنامه‌ها و اهداف بلند مدت کشور فاصله زیادی دارد اما باید در راستای تعادل بخشی به جمعیت دامی کشور تقویت شود تا با افزایش آن بتوانیم ضمن دستیابی به اهداف بلند مدت برنامه‌های بالادستی تراز مثبت تجاری بخش دامپروری را ارتقاء دهیم.