:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

سخنگوی وزارت ارتباطات: ربات فاش کننده اطلاعات کاربران اپراتور تلفن همراه ایرانسل مسدود شد

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران اپراتور تلفن همراه ایرانسل با اقدامات انجام شده مسدود شد و کاربران نگران نباشند.
کد خبر: ۷۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

خبر اقتصادی -محمدرضا فرنقی راد در گفت گو با ایرنا افزود: تلاش های صورت گرفته باعث شد این ربات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این ربات افشا نخواهد شد.
وی افزود: همکاری با پلیس فتای کشور برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد و اطلاعات آن متعاقبا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
پیش از این یک منبع آگاه گفته بود، دو سال پیش اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه به سرقت رفت که اقدام برای شناسایی نقطه نفوذ و برخورد با آن صورت گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون این اطلاعات توسط فردی و با طراحی یک ربات در تلگرام مجدد منتشر شده و زمینه را برای سوء استفاده از این اطلاعات فراهم آورده است. 
منبع یاد شده اضافه کرده بود، فایل اطلاعاتی که فرد سوء استفاده کننده افشا کرده، شامل اطلاعات تازه ای نیست اما با این حال، با همکاری پلیس فتا، اقدام لازم برای شناسایی فرد متخلف انجام خواهد شد.