:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

همکاری تسلا با پاناسونیک برای ساخت باتری خودرو

تسلا موتورز به طور انحصاری با شرکت پاناسونیک برای تامین باتری برای "مدل 3" که نخستین مدل بازار انبوه این خودروساز برقی لوکس آمریکایی است، همکاری می‌کند.
کد خبر: ۷۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

خبر اقتصادی - پیش از این منابع آگاه به رویترز گفته بودند سامسونگ اس دی آی سرگرم مذاکره با تسلا برای تامین باتری این خودروی برقی و همچنین سیستمهای ذخیره سازی انرژی این شرکت است.

به گزارش ایسنا، اما الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز در پیام توییتی اعلام کرد این شرکت برای باتریهای "مدل 3" به طور انحصاری با پاناسونیک همکاری می‌کند.

سخنگوی تسلا به رویترز اعلام کرد این شرکت با همه شرکتهای بزرگ تولیدکننده باتری در سراسر جهان همکاری می‌کند با اینهمه درباره جزییات برنامه‌ها با تامین کنندگان خاص اظهارنظر نمی‌کند.

پاناسونیک ماه گذشته اعلام کرد که آماده است در کارخانه باتری تسلا که به ساخت آن کمک می‌کند سرمایه‌گذاری کند تا تقاضا برای نخستین خودروی بازار انبوه تسلا تامین شود.

این شرکت ژاپنی قصد دارد ۱.۶ میلیارد دلار ظرف چند سال آینده در کارخانه باتری پنج میلیارد دلاری تسلا مشارکت کند.

مدیرعامل تسلا در ماه آوریل با اشاره به تقاضای بالایی که برای خودروهای این شرکت وجود دارد، اظهار کرد: این خودروساز درصدد افزایش تولید خودرو به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ است که دو سال زودتر از هدف اولیه است با اینهمه تامین کنندگان دستیابی به این هدف را دشوار می‌دانند.

تسلا برای "مدل ۳" که قیمت پایه آن از ۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود و نصف قیمت "مدل اس" است، ۳۷۳ هزار سفارش گرفته است و اعلام کرده که تحویل خودرو به مشتری را در اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کند