:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با پشتیبانی صحا صورت می‌گیرد

بومی‌سازی سامانه‌های بلوتوثی

تولید و بومی‌سازی سامانه‌های بلوتوثی با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و عتوسه صنایع الکترونیک (صحا) توسط فناوران کشورمان آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰


خبر اقتصادی - مهندس آیدین ببرزاده، مدیرعامل شرکت طراح این سامانه و محقق طرح اظهار کرد: هدف از انجام این طرح تامین سرمایه لازم جهت تولید محصولات انتقال اطلاعات (بلوتوث‌ سرور) است تا با تولید و بومی‌سازی بخش‌هایی از این دستگاه، نیاز به واردات آن کاهش یابد.

ببرزاده درباره سامانه‌های بلوتوثی (BlueSmart) گفت: سامانه‌های بلوتوثی یک سیستم کامل و جامع جهت بازاریابی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق بلوتوث برای عرضه کردن محتوا و مضامین محصولات و خدمات هستند و بلوتوث سرورها این امکان را فراهم می‌کنند تا خدمات و سرویس‌ها به صورت درجه‌بندی شده در یک یا چند منطقه خاص گسترش داده شود.

وی افزود: بلوتوث سرور (BlueSmart) از سخت افزاری که قدرت شناسایی بیش از 380 نوع گوشی تلفن همراه را دارد، فرستنده و گیرنده مخصوص بلوتوث و نرم افزار CMS تشکیل شده است که وظیفه نرم‌افزار، مدیریت سیستم، برنامه‌ریزی، کنترل و اپراتوری خودکار و هوشمندانه سیستم است.

ببرزاده، ویژگی دیگر بلوتوث سرور را قابلیت اتصال به شبکه‌های محلی (LAN) و اینترنت عنوان کرد و ادامه داد: با این امکان، دستگاه در مواقع لازم از راه دور قابل برنامه‌ریزی و کنترل است. همچنین این دستگاه کاملا بی‌نیاز از رایانه بوده و دارای سیستم عامل لینوکس است.

وی درباره مزایای استفاده از سیستم عامل لینوکس در این سامانه گفت: با استفاده از این سیستم عامل امکان هک شدن و ویروسی شدن بسیار پایین است و دیگر مشکلات عدم شناسایی آنتن‌های ارسال‌گر بلوتوث بر روی این سیستم‌ها وجود نداشته و به طور کلی کارکرد آن بسیار راحت می‌شود.

مجری طرح ساخت بلوتوث‌ سرور خاطرنشان کرد: این سیستم قادر است هر اطلاعات یا فایلی اعم از فیلم، کلیپ، متن، عکس، آهنگ و ... را تا محدوده 10، 20 ، 50 و 100 متر به طور خودکار به تمامی تلفن‌های همراه که در این محدوده قرار دارند، بدون در نظر گرفتن نوع گوشی با استفاده از تکنولوژی Bluetooth ارسال کند.

وی تصریح کرد: قابلیت شناسایی تمامی گوشی‌های تلفن همراه که دارای Bluetooth هستند، «امکان برقراری ارتباط به صورت دوطرفه»، «امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع رسانی، آموزشی با قابلیت یادآوری خودکار در تلفن همراه گیرنده به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه»، «قابلیت ارسال هر نوع فایل بدون محدودیت حجمی (فایل‌های صوتی، تصویری، متنی، اطلاعات)»، «دارای صندوق صوتی، تصویری و متنی برای دریافت انتقادات و پیشنهادات جهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع»، «قدرت مدیریت و سازمان‌دهی سیستم BlueSmart برای بیش از یک میلیون مراجعه کننده»، «توانایی ارسال هر گونه اطلاعات به ۱۴ دستگاه گیرنده به صورت همزمان، شامل تلفن و رایانه همراه ارسال فایل از شعاع 10 متر تا 1200 متر و ارسال یک فایل 200 کیلو بایتی بین 4 تا 6 ثانیه» از دیگر مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

به گفته وی، کاربرد این سامانه در بانک‌ها، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و مراکز گردشگری، مراکز تجاری بزرگ و هتل‌ها و ... است.

ببرزاده با تشکر از حمایت‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) گفت: با حمایت 4.5 میلیارد ریالی صندوق صحا در این طرح قرار است این سامانه بلوتوثی توسط این شرکت تولید شود.