:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس انجمن رباتیک ایران:

فضای صنعت ایران فضای نوآوری نیست

رئیس انجمن رباتیک ایران با بیان اینکه فضای حاکم بر صنعت کشور فضای نوآوری نیست، گفت: فضای صنعت ایران فضای نوآوری نبوده و از نبود رقابت رنج می‌برد.
کد خبر: ۷۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

خبر اقتصادی - پرفسور "علی‌اکبر موسویان" در همایش ملی رباتیک، از دانشگاه تا صنعت که در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد، اظهار کرد: مادامی‌که صنعت رقابتی نباشد و مقررات واردات در جهت تقویت صنعت داخل نباشد و رقبای ما صنعت‌های بی‌مقداری از کشورهای آسیای دور باشد، نمی‌توان انتظاری از نوآوری داشت.

پسروی صنعت تولید خودرو در کشور

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: صنعت کشور ما قادر نیست سالیانه مدل‌های جدیدی را ارائه دهد به‌طور مثال خودرو در کشور ما با پسروی تولید می‌شود.

موسویان با تأکید بر اینکه صنعت کشور هنوز نیاز به کار دارد، ادامه داد: کار صنعتی مقتضی این است که دانشجویان تحت هدایت اساتید، خود را بسازند و امیدواریم دانشجویان با انرژی بالایی بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

امیدوارم مشکل حذف رشته رباتیک به‌زودی حل شود

رئیس انجمن رباتیک ایران با اشاره به حذف رشته رباتیک از دروس وزارت علوم، عنوان کرد: امیدوارم این مشکلی که برای مهندسی رباتیک به وجود آمده است، به‌زودی حل شود.

وی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک در آبان سال‌جاری خبر داد و گفت: انجمن رباتیک ایران سالانه کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک را برگزار می‌کند که امسال نیز در 5 تا 7 آبان نیز دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

موسویان یادآورشد: از سال گذشته نمایشگاه خلاقیت در کنار این کنفرانس برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای دانشجویان و برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند طرح‌های برگزیده خود را در این نمایشگاه ارائه دهند به‌طوریکه سال گذشته 20 طرح انتخاب شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.