:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

ثبت نام سهام عدالت کارگران از امروز تا 20 اسفند

ثبت نام کارگران ساختمانی وفصلی از امروز آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه می یابد.
کد خبر: ۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۷


ثبت نام کارگران ساختمانی وفصلی از امروز آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه می یابد.
معاون اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی ضمن اعلام خبر فوق به خبرنگار قدس آنلاین گفت : ثبت نامی که در حال حاضر از کارگران ساختمانی و فصلی جهت سهام عدالت صورت می گیرد، از کارگرانی است که قبلا به فراخوان پاسخ داده و مورد شناسایی واقع شده اند.
فتحانی همچنین گفت: فراخوانی که قبلا ارایه شد جهت شناسایی کارگران ساختمانی و فصلی بود و کسانی که مورد شناسایی واقع شدند اکنون جهت دریافت سهام ثبت نام می شوند .
او افزود: این ثبت نام در مراکز اینترنتی انجام می گردد.
وی یادآور شد: منتهی کسانی که ثبت نام نشدند باید منتظر مصوبه جدید دولت و گرفتن مجوز از مجلس بمانند و باید بررسی شود که آیا دولت می تواند به تعداد دیگری از کارگران سهام عدالت بدهد؟
وی خاطر نشان کرد : البته اگر کارگران شرکتی باشند سهام ترجیهی دریافت می کنند بدین معنا که چون شرکتشان واگذار می شود فقط درصدی از سهام به کارگران تعلق می گیرد و مابقی متعلق به شرکت است.
او علاوه بر این یادآور شد :مشکلی که اکنون وجود دارد کسانی هستند که کد رهگیری دارند اما نامشان در لیستی که به دستمان رسیده نیست.
وی اظهار داشت که در این زمینه پیگیر هستند تا فهرستی از این دسته کارگران تهیه کرده و به تهران ارسال نمایند.
کارگران خراسانی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیشخوانهایی که فرم ثبت نام ارایه می کنند با شماره 3 تا7538091_0511 تماس بگیرند.

ارسال 2.3 میلیون فرم اطلاعات سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی
روز 8 اسفند 91 معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی از ارسال ۲ میلیون و ۳۲۰هزار فرم جمع‌آوری اطلاعات اولیه سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد
به گزارش روابط عمومي سازمان خصوصي سازي؛ حسن محمد‌تبار در گفت‌وگو با فارس افزود: تا قبل از 12 بهمن سال جاری تمام 2 میلیون و 320 هزار فرم جمع‌آوری اطلاعات اولیه سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی کشور ارسال شد.

وی افزود: برای ارسال فرم اولیه اطلاعات برای 2.3 میلیون کارگر فصلی تا 28 اسفند سال جاری فرصت وجود دارد و این فرم‌ها باید توسط کارگران تکمیل و از طریق سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها به سازمان خصوصی سازی ارسال شود.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی افزود: شناسایی کارگران فصلی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام ‌شد و فرم‌های تکمیل شده کارگران باید تا 28 اسفند سال جاری ارسال شود که بعد از آن کار اسکن ، قرائت فرم‌ها و پردازش اطلاعات انجام شده و دعوت‌نامه برای همه کارگران ارسال می‌شود.

محمد‌تبار در مورد تعداد کل افراد کارگر فصلی گفت: با توجه به متوسط تعداد افراد هر خانوار، پیش‌بینی می‌شود حدود 8 میلیون نفر کارگر فصلی و ساختمانی و خانواده‌های آنها برای دریافت سهام عدالت فرم، تکمیل و ارسال کنند، تا دعوت نامه برای آنها ارسال شود، سپس این افراد از طریق شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان ثبت‌نام نهایی می‌شوند که 340 شرکت تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور مستقر هستند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد ارزش برگه‌های سهام گفت: ارزش برگه‌هایی که شرکتهای تعاونی شهرستانی صادر می‌کنند، 10 میلیون ریال است.

وی در مورد آخرین وضعیت سهام عدالت گفت: در مراحل قبلی تا 30 آذر 91 آخرین فرصت آن بود، از 45 میلیون دعوت‌نامه که از طریق سازمان خصوصی‌سازی برای 6 دهک کشور ارسال شد که در مجموع 41 میلیون و 900 هزار نفر تاکنون ثبت‌نام نهائی شده‌اند.

محمد‌تبار افزود: برای هر خانوار حداکثر تا سقف 5 نفر به ازای هر نفر یک میلیون تومان و در مجموع 5 میلیون تومان سهام عدالت واگذار می‌شود که برای خانوارهای بیش از 5 نفر این رقم حداکثر 5 میلیون تومانی تقسیم بر تعداد افراد خانوار می‌شود. مثلا خانوار 7 نفره برای هر کدام 715 هزار تومان سهام عدالت دریافت می‌کنند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه چه زمانی سهام عدالت قابل خرید و فروش خواهد بود گفت: ابتدا باید لیست اسامی تمامی 6 دهک و کارگران فصلی و ساختمانی  نهایی شود، پس از آن پرتفوی نهائی سهام بر اساس تعداد افراد مشمول هر استان ، نهائی می‌شود. پس از آن شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی که نزد سازمان بورس  اوراق بهادار ثبت شده‌اند، در فرابورس پذیرش می‌شوند، تا مانند همه شرکتهای موجود در بورس و فرابورس قابل معامله شوند.

وی افزود: تا کنون از 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی 22 شرکت تبدیل به سهامی عام شده و نزد سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسیده‌اند و 8 شرکت دیگر نیز در فرآیند ثبت نزد سازمان بورس اوراق بهادار قرار دارند.

محمد‌تبار گفت: تاکنون 41.9 میلیون نفری که ثبت‌نام نهایی شده‌‌اند، اگر برای کارگران فصلی و ساختمانی هم در مجموع 8 میلیون نفر با احتساب خانوار ثبت‌نام کنند، پیش‌بینی می‌شود، در مجموع حدود 50 تا 52 میلیون نفر ایرانی سهام عدالت دریافت کنند.

محمد تبار در مورد سهام عدالت گروه‌های مختلف جامعه گفت: گروه‌های کم درآمد جامعه، زنان سرپرست خانوار، زنان کارگر سرپرست، روستاییان و عشایر و سایر گروه‌ها قبلا مشمول سهام عدالت شده‌ و در نظر گرفته‌اند و در شمار 45 میلیون نفر دعوت شده قرار دارند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه خرید و فروش سهام عدالت گفت: پس از نهائی شدن مشمولان و ثبت شدن شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی نزد سازمان بورس و پذیرش آنها در فرابورس، سهام آنها قابل معامله خواهد بود.

 وی گفت: سهام عدالت با اقساط 10 ساله از محل سود شرکت‌ها تسویه می‌شود و به تناسب میزان تسویه اقساط از محل سود، آزاد سازی سهام صورت می‌گیرد و سهام قابل معامله می‌شود.

تمام کارگران فصلی و ساختمانی سهام عدالت دریافت می‌کنند

روز 27 دی 91، اعلام شد که  کارگران فصلی و ساختمانی که در مرحله نخست ثبت نام سهام عدالت در خانه کارگر ثبت نام کرده اند، نیز سهام عدالتشان را دریافت می کنند.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی به نقل از ایسنا، محمد رحیم احمدوند،-رییس سازمان خصوصی سازی- با اشاره به اینکه نگرانی برای توزیع سهام عدالت بین همه کارگران فصلی و ساختمانی وجود ندارد، گفت: تمام کارگران فصلی و ساختمانی در نهایت سهامدار عدالت خواهند شد.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این‌که اقدامات لازم برای توزیع سهام عدالت بین تمام کارگران فصلی و ساختمانی در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا دستورالعملی به استان‌ها فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه تمام کارگران فصلی و ساختمانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند و از این نظر بین آنها تفاوتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ثبت نام کارگران فصلی و ساختمانی در خانه کارگر طبق قانون، رسمی شناخته نمی‌شود بعد از پایان توزیع سهام عدالت بین مشمولانی که در سایت وزارت کار ثبت نام کرده‌اند مراحل توزیع سهام عدالت بین مابقی گروه شروع می‌شود.

احمدوند خاطرنشان کرد: بر این اساس کارگران فصلی و ساختمانی که پیش از این در خانه کارگر ثبت‌نام کرده‌اند، نیز سهامشان را دریافت می‌کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی در تشریح پروسه توزیع سهام عدالت بین این دسته از کارگران اظهار کرد: بر این اساس بعد از پایان مرحله اول سایت وزارت کار دوباره بازگشایی شده و این کارگران با ثبت نام در این سایت می‌توانند سهامشان را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی محور اصلی برای توزیع سهام عدالت سایت وزارت کار است، خاطرنشان کرد: بر این اساس و مطابق اقدام سازمان خصوصی‌سازی از سه میلیون و 300 هزار نفری که در مرحله اول نسبت به ثبت نام اقدام کردند، 2 میلیون و 300 هزار خانوار که در مجموع بالغ بر 8 میلیون نفر می‌شوند، شناسایی شده و مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

وی با بیان این‌که همه کارگران فصلی و ساختمانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند، خاطرنشان کرد: از این‌رو تمام کارگران فصلی و ساختمانی چه از طریق سایت وزارت کار یا از طریق خانه کارگر ثبت‌نام کرده باشند سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند.

بنابه گفته وی، بر این اساس با اضافه شدن این گروه تعداد کارگران فصلی و ساختمانی که سهامداران عدالت می‌شوند به بیش از 2 میلیون و 300 هزار خانوار افزایش خواهد یافت البته این نکته را فراموش نکنید که این 200 هزار نفر هم بعد از ثبت نام در سایت اطلاعاتشان راستی آزمایی شده و اگر در سایر گروه‌ها سهام عدالت دریافت نکرده باشند به لیست مشمولان اضافه می‌شوند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی‌سازی هم‌اکنون اطلاعات کارگرانی که از طریق خانه کارگر نسبت به ثبت نام سهام عدالت اقدام کرده‌اند را داراست، اظهار کرد: با توجه به این‌که ممکن است به دلیل شباهت اطلاعات این دو گروه مشکلی پیش بیاید در مرحله نخست فرم‌ها بین کارگرانی که از طریق وزارت کار ثبت نام کرده‌اند توزیع شده و در مرحله بعد آن 200 هزار نفر فرم‌ها را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرم سهام عدالت کارگران به استان‌ها فرستاده می‌شود، افزود: بر این اساس دعوتنامه‌ها بعد از تکمیل اطلاعات و راستی آزمایی به خانه کارگر یا ادارات کار استان‌ها فرستاده می‌شود.

احمدوند با بیان اینکه هر دو دسته از کارگران دارای عنوان فصلی و ساختمانی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ارسال فرم‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد تا اشتباهی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه از 200 هزار کارگری که در خانه کارگر ثبت‌نام کرده‌اند بالغ بر 25 درصد همپوشانی وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس ممکن است برخی از این کارگران در سایت وزارت کار هم ثبت نام کرده باشند به همین دلیل باید اطلاعاتشان تکمیل شود.

احمدوند افزود: در حال حاضر اقدامات لازم برای بررسی این موضوع در دست انجام است.


ارزش سهام عدالت 3 میلیون تومان شد





رئیس سازمان خصوصی سازی آخرین وضعیت سهام عدالت را تشریح و زمان خرید و فروش این سهام را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ محمد رحیم احمد وند، آخرین وضعیت سهام عدالت را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود 45 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که از این میزان 41 میلیون و 767 هزار نفر اقدام به تکمیل فرم کردند و 40 میلیون و 514 هزار نفر سهامدار نهایی شناخته شده‌اند.

وی افزود: براساس مجوز سازمان خصوصی‌سازی باید به شش دهک، معادل 45 میلیون نفر سهام عدالت پرداخت می‌شد که از سال 85 تا 90 ، 45 میلیون فرم دریافت اطلاعات توزیع شد و تا آذرماه 91 ،41 میلیون و 767 هزار نفر به تکمیل فرم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام نهایی از دارندگان دعوت‌نامه سهام عدالت در تعاونی‌های شهرستانی و استانی تا 7 دی ماه تمدید شد، ادامه داد: به دارندگان دعوت ‌نامه سهام عدالت تا 7 دی ماه مهلت داده شد تا با مراجعه به تعاونی‌های استانی نسبت به ثبت نام نهایی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراحل نهایی تکمیل فرم سه میلیون مشمول دیگر در حال انجام است تا اقدامات واگذاری سهام عدالت به 45 میلیون نفر انجام شود.

احمدوند در خصوص سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی گفت: تاکنون 3 میلیون و 300 هزار نفر برای دریافت سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام کرده‌اند که پس از بررسی این فرم‌ها مشخص شد 2 میلیون و 300 هزار نفر، مشمول دریافت سهام عدالت هستند که با در نظر گرفتن عرف هر خانوار ۳.۵ نفر، حدود ۸ میلیون نفر را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد زمان خرید و فروش سهم عدالت گفت: طبق ماده ۱۰۰ قانون برنامه پنجم توسعه از سال ۸۷ به بعد توزیع سود بین دارندگان سهام عدالت ممنوع شد و سودهای دریافتی باید بابت اقساط به خزانه واریز می‌شد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب به اندازه اقساطی که واریز شده و با در نظر گرفتن تخفیف۵۰ درصدی دو دهک اول، سهام عدالت قابل خرید و فروش می‌شود البته ابتدا باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بازار سهام شوند.

وی در مورد زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار است وارد فرابورس شوند که اقدامات آن در حال انجام است تا بعد از افزایش سرمایه وارد فرابورس شوند به این ترتیب به محض ورود این شرکت‌ها به بازار سهام و متناسب با اقساط واریزی و در نظر گرفتن تخفیف‌ها، اقدام به آزادسازی سهام خواهیم کرد.

احمد‌وند ارزش سهام عدالت را مورد توجه قرار داد واعلام کرد: ارزش سهام عدالت که به نرخ اسمی هر برگ یک میلیون تومان به مردم واگذار شده بود، در حال حاضر به بیش از 2 تا 3 میلیون تومان رسیده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۸
میهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
1
16
سایت http://www.karsaham.ir که مشکل داره. فکر کنم دامینش باید تمدید بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
2
15
این سایت که عربیه!!!!!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
12
اگه نمی خان بدن چرامردم وسر کار میزارن
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
11
این سایت که عربی نوشته؟ چرا سرکار میزارین مردم و
ای بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
9
سایت مشکل داره
khakhas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
1
8
سره کاریه این سایت ها
ناشناس
|
Cambodia
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
2
6
ما صفحه رو ترجمه کردیم ولی وقتی رو لینک سهام کلیک می کنیم دوباره صفحه ی اصلی رو باز می کنه
سرکاریه!!!!
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
1
3
سرکار ی چیزی نگیرند
چیزی ما نمیخایم
ابراهیم بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
0
3
شما لطف کنید فرم ثبت نام سهام عدالت رو تو سایت بگذارید
یکی
|
Germany
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
3
واقعا که سرکاریه!!!!!!!!!!!!!!
بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
3
واقعا که فکر نمی کردم مردم رو سرکار بزارین تازگی ها زبان مردم ایران عربی شده؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
3
عربیه که این سایت.اه اعصابم خورد شد. نمدیین که بگین نمیدیم. 2ساله ثبت نام کردیم. خودتون با حقوق خوب زندگی میکنن اخمتونم نیست ما پایین شهر ها چی میکشیم
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
0
5
salam
معترض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
2
همون طور که اکثر دوستان گفتند این سایت مشکل داره و عربیه چرا مردمو سر کار می ذارید این واقعا انصافه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
2
کجا ثبت نام می کردند باید تکمیل پرونده می گفتید نه ثبت نام
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
0
2
با سلام من و همسرم سهام عدالت ثبت نام کرده ایم اما فرزندم نه باید چکار کنم خودم کارمند هم هستم و برگه اصلی سهام را گم کرده ام مرا راهنمایی کنید
غیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
0
2
لعنت .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
1
3
سلام. شرکت مسئول تو نیشابور خیلی بد برخورد میکنه. ضمن اینکه معلوم نیست اونایی که قبلا ثبت نام نکردن چیکار باید بکنن
کول باش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
2
براتون متاسفم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
2
... با این سهامشون....
حقوق بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
0
5
هرچی سنگ مال پای لنگه
علی
|
Finland
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
2
واقعا که برید کفش آهنی بپوشید بدویید دنباله این کار :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
2
واقعا که.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
0
دست اندر کارن ،بفرمایند اابتدا،عدالت مورد نظرشان را تعریف نمایند!!چون دشمنان. عدالت!!شایع کردند!!که سهام عدالت به همه ایرانیان. داده میشود!!!!ما که دروغ به این را قبول نکردیم
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام سهام عدالت منم بخورید من از خدا سهام عدالت میگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
واقعا ....................... هستيه
مهدی شادی موشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
سلام اول ثبت نام سهام اعدام کردیم ولی الان تو لیست نیستیم
mohammadsavalan
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
سلام خسته نباشید میخواستم ثبت نام کنم ولی نمیشه باید چیکار کنم