:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

مشاغل جدید مهارتی شناسایی می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از آموزش 9 میلیون نفر از متقاضیان آموزشهای مهارتی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: شناسایی مشاغل جدید مهارتی و ایجاد اشتغال پایدار برای مهارت آ‌موزان در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.
کد خبر: ۶۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
8745.jpg

خبر اقتصادی - حمیدرضا خانپور اظهار کرد: درصددیم تا با همکاری کارآفرینان و تولید‌کنندگان برتر داخلی، مدل آموزشی بازارمحور را ارائه کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا فضای آموزشی مناسب را در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار خواهیم داد تا ضمن تجهیز فضاهای لازم، کار آموزش و به کارگیری مهارت آموزان را برعهده بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال 9 میلیون نفر از جوانان جویای کار و شاغلین موفق به کسب آموزشهای مهارتی در موسسات کارآموزی آزاد شدند.

خانپور با تاکید بر نقش موثر آموزشگاههای آزاد در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص افزود: در این مدت 47 هزار نفر در بخش خصوصی آموزشهای مهارتی فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند که از این تعداد 31900 نفر زن و حدود 16 هزار نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از پرداخت 500 میلیون تومان تسهیلات در جهت ارتقای تجهیزات آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای و کمک هزینه تهیه مکان آموزشی خبر داد.

وی همچنین از انجام 1993 مورد بازرسی نظارتی طی شش ماهه امسال خبر داد و حمایت دولت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای فاقد فضای آموزشی و تجهیزات مناسب را خواستار شد.