:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نگهداری حیوانات در آپارتمان از منظر قانون چه حکمی دارد؟

نگهداری حیوانات در آپارتمان از نظر قانون، نگهداري حيوانات در قسمت هاي مشاع ممنوع است

طبق قانون قسمت‌های مشترک ساختمان شامل پشت‌بام، راه‌پله‌ها، راهروها، حیاط، پارکینگ است که کسی حق نگهداری هیچ‌گونه حیوانی اعم از اهلی و وحشی را در این قسمت‌ها ندارد و نگه‌دارنده حیوان در این قسمت‌ها مجرم بوده و می‌توان علیه وی شکایت کرد.
کد خبر: ۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
خبراقتصادي - با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها رشد چشمگیری یافته و مشکلات و مسائل مربوطه نیز رشد یافته است.
پیام ساختمان به‌منظور آگاهی شهروندان نسبت به حقوق خود در آپارتمان‌ها ،گفتگویی با عباس بشیری وکیل پایه‌یک دادگستری، مشاور ارشد حقوقی، استاد دانشگاه و نگارنده بیش از 20 جلد کتاب در زمینه حقوقی (5 جلد با محوریت آپارتمان‌نشینی ) با موضوع قوانین نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها انجام داده، که در ادامه می‌خوانیم:




نگهداری حیوانات در آپارتمان از منظر قانون چه حکمی دارد؟

بر اساس تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها در سال 1347 ، نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است، طبق قانون قسمت‌های مشترک ساختمان شامل پشت‌بام، راه‌پله‌ها، راهروها، حیاط، پارکینگ است که کسی حق نگهداری هیچ‌گونه حیوانی اعم از اهلی و وحشی را در این قسمت‌ها ندارد و نگه‌دارنده حیوان در این قسمت‌ها مجرم بوده و می‌توان علیه وی شکایت کرد.

نگهداری حیوانات در قسمت‌های اختصاصی ساختمان چگونه است ؟

نگهداری حیوانات در قسمت‌های اختصاصی آپارتمان با رعایت دو ضابطه مشکلی ندارد؛ اول آنکه ازنظر مقررات و قوانین بهداشت ایجاد بیماری نکند و دوم آنکه برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت ننماید. در صورت بروز هرکدام از  این دو مورد شخص نگهدارنده حیوان طبق ماده 690 مجرم می‌باشد و سایر همسایه‌ها می‌توانند از او شکایت کنند.

 درصورتی‌که بین ساکنان مجتمع اختلافی در مورد نگهداری حیوانات در آپارتمان به وجود بیاید راه‌حل چیست؟ 

درصورتی‌که بين ساكنان مجتمع اختلاف باشد بهترين راه‌حل رجوع به قوانين موجود در اساسنامه هیئت‌مدیره مجتمع است و راه‌حل ديگر کسب نظر اكثريت ساكنان ساختمان است. به این شکل که اگر شخص مرغ یا پرنده ای داشته باشد که باعث ایجاد بیماری نیوکاسل شود و یا سگی داشته باشد که گاه‌وبیگاه پارس می‌کند و موجبات آزار همسایه‌های دیگر را فراهم می‌کند  اول مدیر به وی تذکر می‌دهد و اگر تذکر مدیر و اخطارها اثرگذار نبود ، طرح شكايت به مراجع قضایی راه‌حلی است که سودمند خواهد بود.

مراحل  طرح شکایت چگونه است؟

ازنظر قانون، شخصی که حیوانی در خانه خود نگه می‌دارد که بهداشت عمومی ساختمان را تحت‌الشعاع قرار داده است و یا شخصی که حیوانی در آپارتمان نگهداری می‌کند که موجب آزار همسایه‌ها می‌شود، در هر دو صورت مراحل پیگیری به یک‌شکل است و طی دو هفته نتیجه حاصل می‌شود.

مراحل پیگیری و شکایت به این شکل است که ابتدا یک شکایت تنظیم و آن را در دادسرا مطرح  می‌کند و  دادسرا این شکایت‌نامه را به کلانتری ارجاع می‌دهد، کلانتری پس از تحقیقات و بررسی صحت موضوع ، ابتدا شخص نگه‌دارنده حیوان  را دعوت می‌کند و اگر فرد از حضور امتناع نمود،  توسط کلانتری شخص نگه‌دارنده حیوان جلب می‌شود  و همراه با پرونده به دادسرا فرستاده می‌شود. دادسرا طبق شکایتی که از وی شده برای شخص حکم صادر می‌کنند که حکم صادره گاهی یک سال زندان است.

با صاحب حیوان بیمار و پرسروصدا  چگونه برخورد می‌شود؟

قاضی می‌تواند درصورتی‌که در مرتبه اول این جرم صورت گرفته باشد جرم را تبدیل نماید یعنی زندان را تبدیل به جریمه نقدی نماید  که بین یک 500 هزار تومان و یک‌میلیون تومان مبلغ جریمه را شامل می‌شود. البته قاضی طبق ماده 22 قانون مجازات  می‌تواند طبق اختیاراتی که قانون‌گذار به وی داده است  در حکم تخفیف دهد و هم می‌تواند حکم را تبدیل نماید اما تبدیل و تخفیف تنها در مرتبه اول امکان‌پذیر است، در صورت تکرار جرم حکم به همان شکل اصلی جاری می‌شود.



تکلیف حیوان  بیمار و پرسروصدا چیست؟

مراجع قانونی حیوان را توقیف می‌کنند و اگر حیوان وحشی باشد که آن را به محل زندگی خود بازمی‌گردانند و اگر سگ باشد معمولاً به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند و بیماری‌هایی که دارد معدوم می‌کند  و اگر  از حیوانات اهلی مانند مرغ، کبوتر باشد به باغ و یا مکانی که برای حیوانات اهلی ساخته‌شده است، می‌فرستند.

توصیه شما به شهروندان چیست؟

آنچه در قانون آپارتمان‌ها وجود دارد اول زندگی سالم و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر است،  این روزها تعداد مراجعینی که به دلیل مشکلات مربوط به نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها در طرح شکایت از ما کمک می‌خواهند، بیشتر شده است . با توجه به خطرناک بودن و عدم اطلاع شهروندان از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ممکن است بچه‌ها به دلیل تماسی که با حیوانات دارند به بیماری‌های سختی دچار شوند، نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها بحث بسیار مهمی است و شخصی که می‌خواهد حیوانی را در آپارتمان نگهدارد باید این موضوعات را در نظر داشته باشد و بعد اقدام به نگهداری حیوان در منزل کند، .شاید بازدید از پارک پرندگان و باغ‌وحش‌ها در شهرهای امروز برای افرادی که حیوانات را دوست دارند، گزینه خوبی باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۹۱
عباس بشیریط
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
3
برای صدورحکم پرونده به دادگاه ارسال میشود.دادسراتامرحله صدورقرارمجرمیت صالح به رسیدگی است اگه عبارت صدوررای توسط دادسراامده اشتباه بوده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
1
0
..................
سارا عبدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
1
1
خيلي ........ هستي
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
2
2
شورشو دراوردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
0
من یک گربه اروم دارم ولی همسایه ها میترسن از گربه..داخل باکن خونه هم نگه میدارم..و زنگ زدن گفتن اگر بیرون نندازم شکاین میکنن..چیکار باید بکنم؟!؟؟
مدیر پایگاه بهترین کار آروم کردن گربه و گفت وگو با همسایه هاست وگرنه مجبور می شی که گربه را به خارج از منزل ببری . یا شاید بهتره با یک حیوان خانگی آروم تر عوض کنی
زندیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
4
4
نگهداری از حیوانات کار بسیار پسندیده ای است اما به جای خود و به مکان خود، من کارمند هستم و کار مالی دارم اما همسایه ما برای خود سگ اورده که اغلب نصف شبها با پارس سگ ایشون از خواب میپرم، این باعث شده تا سرکارم با مشکل مواجه بشم چون تمرکز لازم را بخاطر بی خوابی در کارم ندارم، امیدوارم در رادیو و تلویزیون ما برای فرهنگ سازی مخصوصا فرهنگ آپارتمان نشینی برنامه های مناسبی ساخته بشه، که برخی از دوستان فکر نکنند که آپارتمانشون با ویلای شخصی شون یکی است و هرکاری که دوست دارند می کنند اما نمیدوند که قانون خیلی محکم جلوی این جور دوستان می ایسته
حق جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
با سلام،من تو خونه یه سگ نگهبان دارم البته نژادش تریره ولی نگهبانه،تو اپارتمان هم نیستم چند وقته همسایم علیهم شکایت کرده که مرغ وخروس وسگ داره،سگمم فقط وقتی احساس خطر ونزدیک شدنه کسی به خونه باشه پارس میکنه وغیر از این همیشه ساکته من دوتا مرغی که داشتم رو رد کردم با توجه به نگهبان بودن سگ واینکه هیچ کس به جز این یه نفر که غرض ورزی داره با ما شاکی نیست چی میشه لطفا راهنماییم کنید چکار کنم...
مدیر پایگاه اگر خانه آپارتماني باشد چاره اي نداريد چون بالاخره حيوان به ازادي و پارس و قدم زدن و تحرك و هواخوري نياز داره و قطعا پارس خواهد كرد.
اما اگر خانه ويلايي باشد وضعيت بهتري داريد و براي كل محل وجود يك سگ خوب است و مي توانيد رضايت همسايه ها را جلب كنيد.
نكته مهم اين است كه حيوان ها مثل آدم ها نمي توانند با مشكلات زندگي شهري و آپارتمان كنار بيايند. اصولا زندگي به اين شكل حتي براي انسان ها نيز رنج آور است چه رسد به سگ كه حيواني آزاد است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
با سلام ما یک ساختمان مسکونی نیمه کاره داریم (ویلایی)که فقط کارای ظریف کاریش مونده.15 مرغ تو زیرزمینش گذاشتیم که تقریبا بویی بیرون نمی یاد.حالا 3 تا همسایه باهم دست یکی کردن و به شهرداری گفتن.شهرداری یه اخطار داده که تا 24ساعت جمع اوری کنید.طبق(بند15 ماده55 قانون شهرداری)که بر طبق این ماده و بند اصلا هیچ بیماری ندارن. با این توضیحات شهرداری و بهداشت و قضا میتونن چنین کاری رو بکنن.چون اصلا هیچ بیماری وبویی نمیاد.منون از توجهتون
مدیر پایگاه شما می توانید از حق خودتان نزد دادگاه یا شورای حل اختلاف، دفاع کنید. بهترین دفاع این است که انسان باید با حیوانات زندگی کند و مرغ و گربه و برخی دیگر از حیوانات مشکل شرعی و قانونی هم ندارد. انسان باحیوانات آرامتر است و حس بهتری دارد.
سعی کنید رضایت همسایه ها را جلب کنید وبرای آنها توضیح دهید که در طول تاریخ زندگی انسان ها، حیوانات حق حیات داشته اند و با ما بوده اند..... آنچه همسایه می خواهد را انجام دهید...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
باسلام.مدتی هست اپارتمانی خریدم که روبروی باغی بزرگ قرار دارد و نگهبان باغ چندین سگ رو باهم نگهداری میکنه...شبها که اونا رو رها میکنه سر و صداشون عمدتا باعث ناراحتی ما و بقیه همسایه ها شده...علی رغم تذکرات همسایه ها و حتی پلیس 110 هیچ گونه تغییری رخ نداده...حتی استشهاد محلی هم جمع کردیم...ایا میتونیم علیه ایشان طرح دعوی کنیم...یا به علت باغ بودن محل نگهداری سگها راه به جایی نمیبریم...ممنون از راهنماییتون....
مدیر پایگاه در گذشته همه روستاها و شهرها باغ داشتند و صدای سگ تا صبح گوش نواز بود. صفای اون باغ و صدای حیوانات که به صد تا زندگی آپارتمانی می ارزد. قدر آن باغ را بدانید.
در مورد شکایت. قطعا می توانید پیگیری کنید اما بهتر است به کسی که چنین باغی را هنوز نگهداری می کند آفرین بگویید و در کنار لذت آن باغ شما هم تحمل کنید. پنجره دو جداره تهیه کنید.
الان کنار اتوبان ها صدا از صدای سگ باغ بیشتر است. مردم چاره ای ندارند که در برابر صدای این همه ماشین، پنجره دو جداره استفاده کنند و آلودگی هوا و تصادف و... هم هست.
اگر می توانید راهکاری بیاندیشید که صفای محله خودتان وآن باغ را حفظ کنید. البته این حق شماست که شکایت کنید.... اما بهتر است مدارا کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
سلام من در آپارتمان زندگى ميكنم و قصد دارم سگ بخرم و در آپارتمان دو تا همسايه هستند كه چون سگ نجس است از سگ خوشون نمياد به نظر شما آنها مى توانند شكايت كنند؟
مدیر پایگاه بله مي توانند چون ممكن است در قسمت مشاعات رفت و آمد كنند و يا صداي آنها بوي آنها و... مزاحم آنها باشد. در آپارتمان گاهي يك مهماني ساده هم مشكل درست مي كند چه رسد به حيوان.
در نتيجه اول رضايت همسايه ها را جلب كنيد كه دچار مشكل نشويد وگرنه به بهانه مزاحمت مي توانند مانع شوند و شكايت كنند....
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
1
0
با سلام
گربه ای یکی از بچه هایش را در پاسیو آپارتمان ما که در ورودی آن از منزل ماست رها کرده بود،و چون خیلی کوچیک و ضعیف بود از آن نگهداری کردیم .پاسیو روباز هست و فقط پنجره همسایه ها به آن باز میشود. بعد از 8 ماه که موقع جفت گیری گربه بود صداهایی در میاورد. ولی با این حال از اینجا نمیرفت. با اعتراض همسایه ها مجبور شدیم گربه را به پارکی ببریم. آیا همسایه ها میتوانستند از ما شکایت کنند؟
سعید
|
Germany
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
ما در یک آپارتمان 13 واحدی زندگی میکنیم . هفت سال است که یک قلاده سگ داریم جدیدأ یکی از همسایه ها به خاطر وجود سگ طرح شکایت کرده که البته این یک بهانه است .یازده واحد دیگر هیچ مشکلی ندارند و همگی حاظر به شهادت هستند که سگ من نه در قسمت مشاعات هست و نه پارس میکند . آیا او میتواند بر علیه من رای از دادگاه بگیرد؟
مدیر پایگاه اگر ثابت کند که مزاحمتی برای ایشان دارد دادگاه به نفع او رای می دهد اما اگر واقعا برای او مشکلی ندارد چه دلیلی دارد که شکایت کند. شما موضوع را از طریق گفت وگو حل کنید بالاخره آپارتمان مشکلات خود را دارد و حتی ترس از سگ هم می تواند مشکل ساز باشد مگر این که مشکل را ریشه ای با حرف زدن حل کنید مشکل ایشان را حل کنید.........
رخک رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
0
با سلام بنده یک یک تریر دارم که متاستفانه لال است.در ضمن شناسنامه داره و تمامی واکسن ها رو براش زدیم .ماهی یک بار هم برای معاینات کلی به دامپزشکی دکتر قریب ميبرمش .در ضمن در آپارتمان خودم نگهش میدارم.نه در قسمت مشا .ولی مدیریت ساختمان بمن میگه باید اونو از اپارتمانم هم بیرون ببرم .حالا تکلیف این حیوان چیه???واقعا باید ببرم بندازمش توی خیابون.??یا باید اونو بگفته مدیر ساختمان دست بهزیستی بدم تا بکشنش.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید ....کوچه ما همه ی خونه ها ویلایی ان .ولی یکی از همسایه ها تو حیاط خروس و مرغ نگه داری میکنن که اغلب سرو صدا میکنه ...همچنین دزدگیر ماشین ایشون هم خرابه و مدام آژیر میکشه ...خلاصه به هر نحوی هست همسایه آزاری میکنه .میخواستم ببینم میشه کاری در این مورد کرد ??
مدیر پایگاه از آژيز ماشين كه مي توانيد شكايت كنيد. در مورد حيوانات سعي كنيد شكيبا باشيد و لذت ببريد چون خانه ها ويلايي است و زندگي در خانه ويلايي و با حيوانات معناي ديگري دارد كه بعدها وقتي در آپارتمان ها زندگي كنيد متوجه ارزش حيوانات و مرغ و خروس خواهيد شد. بنابراين اگر خيلي آزار مي دهد مي توانيد با همسايه مطرح كنيد و يا شكايت كنيد اما سعي كنيد حيوانات را تحمل كنيد و خود را تطبيق بدهيد چون به نفع شماست اما از بابت آژير حتما پيگيري نتيجه مي دهد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
اگه در قسمت مشاع با باكس حمل شرد و همسايه كنارى صداىى نشنيده باشد كه آزار دهنده باشد باز هم ميتوانند شكليت كنند. اصلا حق ورود به خانه را دارند؟
مدیر پایگاه حق ورود به منزل يا ملك شخصي تنها با مجوز قضايي امكان پذير است در مشاعات سعي كنيد نظر همسايه را جلب كنيد و با مهرباني رفتار كنيد طوري كه احساس كنند حيوانات براي آنها هم حس خوبي خواهد داشت در غير اين صورت مي توانند شكايت كنند و اعتراض داشته باشند فقط به رضايت همگي همسايه ها امكان پذير است
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
با عرض سلام وخسته نباشيد
بنده در اپارتمان ساكن هستم و شخصا به دليل عدم تمايل هيچگونه حيوان شخصي ندارم اما پدرخانم بنده به دليل تنهايي داراي يك سگ نژاد ترير هستند و گاهي اوقات جهت مهماني به منزل بنده ميايند كه مسلما همراه با سگ مذكور ميباشند و خود بنده و خانمم از اين مسئله هيچ شكايتي نداريم اما جديدا بر روي ديوار مشأ ساختمان تذكر منع نگهداري حيوانات كه البته منظور با بنده هست ذكر شده ايا اهالي حق شكايت دارند در صورتي كه حيوان مذكور گاهي اوقات به منزل بنده ميايد،لطفا راهنمايي كنيد،با تشكر فراوان
مدیر پایگاه می توانند شکایت کنند و شما را مجبور به رعایت کنند. اما با گفت وگو و توضیح این که برای چند ساعتی حیوان وارد خانه می شود و حیوانات برای انسان ها همیشه احساس محبت خلق می کنند و حیوانات و به خصوص سگ همواره در طول تاریخ زندگی بشر همراه انسان بوده و.... سعی کنید رضایت همسایه ها را جلب کنید اما اگر اصرار کردند که نباید حیوان به ساختمان بیاید. از پدر بزرگوار بخواهید که به احترام همسایه ها از آوردن سگ خودداری کند. برای این که احساس دوگانه انسان ها نسبت به حیوانات برطرف شود و انسان ها به هم احترام بگذارند و مشکلی ایجاد نشود. ضمن رعایت قانون باید با گفت وگو و جلب رضایت مشکل را حل کنید. به هر حال در زندگی امروز و کمبود جا و نبود حیات و طبیعت و باغ و گیاه، نبود حیوانات، وجود اینترنت و تلفن همراه، کمبود جای پارک خودرو و ترافیک و... چاره ای جز حرف زدن و احترام گذاشتن و کسب اجازه و گفت وگو نداریم وگرنه زندگی باید خشک و خسته کننده باشد. باید طبیعت و زندگی گذشته با درهای باز و درخت و حیوان و احترام متقابل مردم را احیا کنیم و از شهرنشینی و آپارتمان نشینی تا می توانیم دوری کنیم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
سلام من می خوام مرغ عشق بخرم اما نمیتونه سر و صداش زیاده یا نه؟
می ترسم همسایه ها اعتراض کنند.
عبدالهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
با سلام خواهش میکنم اگه امکانش هست پاسخ منو سریعتر بدید مدت6ماهه واحدی را در طبقه دوم خریده ایم که کف واحد ما هم سطح پشت بام همسایه کناری است از ماه پیش تعداد بسیاری زیادی شاید بالغ بر 500عدد کنه از داخل پریز برق وارد اتاق ماشده و کنه مرغ و طیور تشخیص داده شد و متخصص اعلام کرد که باید منبع آلودگی را حذف کرد تا بتوان تا حدی آنها را کنترل کرد بعد از بررسی متوجه شدیم همسایه کناری روی پشت بامش که مشرف به دیوار اتاق ماست مرغ و خروس نگهداری میکندچون از طریق صحبت و اخطار های شهرداری این شخص اقدام موثری انجام نداد به دادسرا شکایت کرده و الان یک ماه است که دادسرا پیگیری میشود ابتدا به کلانتری ارجاع داد و سپس به اداره بهداشت که آنجا نیز تهدید علیه بهداشت عمومی را تایید کردند با توجه به طولانی شدن روند این پرونده که برابر با افزایش چشمگیر کنه به دلیل تخم ریزی (هر کنه 100عدد) و همچنین عذاب روحی ما به دلیل اینکه ما اتاق را تخلیه و خودمان یک ماه است به منزل خود نمیرویم .به نظر شما نتیجه پرونده چه خواهد شد و قانون چه مجازاتی برایش در نظر میگیرد
مدیر پایگاه احتمالا جمع آوري مرغ و خروس را راي مي دهند. اما به خاطر اين كه ممكن است طولاني شود شما راه ورود را ببنديد. با چك كردن پريز برق، ديوارهاي اتاق، با ايجاد توري روي در ورودي، سم پاشي، شست و شو و... مانع شويد.
بهتر است خودتان با هماهنگي همسايه روي پشت بام برويد و حداقل سم پاشي كنيد، جارو كنيد و هر چه فضولات مرغ و خروس هست جمع آوري كنيد و محيط را كاملا تميز كنيد. سم پاشي، شست و شو با شوينده ها، آب گرفتن پشت بام و.... سريعتر جواب مي دهد ...
هر كس بايد كار خودش را انجام دهد و در گذشته هم هر كاري به دادگاه ارجاع داده نمي شد. بهتر است با همكاري دو طرف كار نظم پيدا كند تا زماني كه مرغ و خروس جمع آوري شود.
مهدی جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
سلام...
با عرض سلام و خسته نباشد...
بنده در آپارتمان دو جفت کبوتر در ترس نگهداری میکنم که همیشه آزاد هستند! هیات مدیره به من تذکر دادند که نذار آزاد باشن! آخه گاهی لب دیوار میشینن! با توجه به سفارش اسلام به نگهداری از کبوتر من چه جوابی به هیات مدیره بدم؟؟؟ با تشکر...
مدیر پایگاه كبوتر آزاد كه تحت اختيار شما نيست. شما به آنها دانه مي دهيد و آنها جمع مي شوند و بعد هم مي روند. كسي نمي تواند مانع آنها شود و اين موضوع بانگهداري در آپارتمان متفاوت است و جواب شما اين است كه من مسووليتي در نگهداري آنها ندارم آنها آزاد هستند. مگر اين كه از شما بخواهند دانه ندهيد كه جمع شوند. اگر خيلي مزاحمت دارد و دائم كبوترها در محوطه هستند در آن صورت مجبور هستيد كه با كم توجهي باعث هدايت آنها به محلي ديگر شويد....
مي توانيد كاري كنيد كه بيايند دانه بخورند و بعد بروند كه مزاحم ديگران نشوند. طوري تربيت كنيد كه بروند و دائم در منطقه شما نباشند.... به هر حال رضايت مردم و همسايه ها واجب است هرچند كمك به كبوتر ها هم محبتي شيرين و جذاب است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
کبوتر باز مزحمت همسایه ها سرصدا غیر بهداست مریضی مردم ها همسایه می باشده قانون دادکستری رسیدکنده باتشکره
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
1
1
باسلام
بنده یک باب آپارتمان اجاره داده ام مستاجر بدون اطلاع اینجانب سگ با خود به داخل آپارتمان آورده ونگهداری میکند اینجانب به او اعلام نارضایتی خود را کرده ام ولی توجهی نمی نماید چه کار باید کرد؟
ناشناس
|
Finland
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
این قانون بیرحمه .............
مدیر پایگاه هيچ قانون، عرف يا عادت عمومي بدون صبر و حوصله و گفت وگو اصلاح نمي شود. در تمام كشورهاي جهان، هر موضوعي به تدريج حل شده.
واقعيت اين است كه زندگي آپارتماني، و تنهايي آدم ها در آپارتمان، و كاهش رفت و آمد و بسته شدن درب خانه ها اصلا با فرهنگ ايراني جور نيست. در 30 سال قبل و حتي امروز در شهرستان ها، درب خانه ها به روي مردم باز است و رفت و آمد و شب نشيني و ديد و بازديد بسيار بوده است. حيوانات نيز در كنار انسان ها در روستا و شهر و در كوچه و باغ و... زندگي مي كردند. اما امروز آپارتمان نشيني و ازدحام جمعيت باعث شده كه حتي پاركينگ براي خودروها نداريم. رفت و آمد و گفت وگوي مردم كم شده، درب آپارتمان ها به روي همسايه ها هم بسته است چه رسد به حيوانات و... در نتيجه اين مشكلات بيشتر به خاطر كمبود جا و مشكلات زندگي شهري ايجاد شده و اگر زندگي به طبيعت خود و متناسب با فرهنگ ايراني ادامه مي يافت و در شهرها و روستاها ادامه يابد، اين مشكلات نيز نخواهد بود. سگ و گربه و گاو و گوسفند و مرغ و پرنده هاي ديگر هم در كنار انسان راحت زندگي مي كنند. پس مشكل اصلي ريشه در نوع زندگي امروز دارد نه در قانون و... وقتي تعريف و شكل عوض مي شود، مشكلات ما هم تغيير مي كند و ديگر نمي توان با همان رفتار گذشته زندگي كرد. وقتي حتي 10 سانتي متر پاركينگ مشاع ساختمان و كوچه را دريغ مي كنيم، نمي توان انتظار زندگي با حيوانات در مشاعات و آپارتمان را داشت. ... به اميد روزي كه الگوي زندگي ما با فرهنگ ما سازگار باشد و با طبيعت و مردم بهتر زندگي كنيم و نزديكي آدم ها و حيوانات و طبيعت مثل گذشته باشد. اين مشكلات در شهرهاي بزرگ مثل تهران بروز كرده و در روستا و شهرهاي كوچك هنوز زندگي و مناسبات آن با طبيعت در جريان است....
محمد اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
1
0
مجلس شواری اسلامی قانون کذار باید کبوتر بازی رامعمنوع باشده چونایجاد مزحمت همسایه هاوغربهداشت پرکبوتر همیش پشت بام سودزنده وسنک پرده کردند همسایه زندکی ندارد از دست کبوتر باز باید چه کند تمام
مانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام و عرض ادب
ما در یک ساختمان 10 واحدی زندگی می کنیم در طبقه 4 و به شدت از دست واحد های طبقه بالا عاصی شده ایم هیچ چیز رو رعایت نمی کنند از گرفتن مهمانی در ساعات نامتعارف سرو صدای بچه ها روشن گذاشتن فن سرویس بهداشتی و حمام گاهی تا ساعات 3 صبح کشیدن صدای صندلی و میز و اجسام نامتعارف روی سنگ پوشیدن کفش صدادار و خیلی موارد دیگر تذکر تلفن مدیر ساختمان هیچ کدام مثمر ثمر تا به حال نبوده است ... ما خودمان یک کاسکو داریم که حنجرش آسیب دیده و صدای آزار دهنده ای ندارد من خودم دائمن مراقب هستم صدایی نداشته باشد تا دیگران را ناراحت کند / سوال من از شما این است واقعا با چنین رفتارهایی که به شدت ناهنجاری محسوب می شود و بی یا بد فرهنگی هیچ برخورد قانونی نمی توان کرد چون بنده واقعا تسلط روی اعصابم رو از دست داده ام لطفا راهنمایی بفرمایید با احترام و سپاس
مدیر پایگاه اول گفت وگو كنيد چون مشكل صداي صندلي روي سنگ همه جا وجود دارد و راهش اين است كه كف واحد را با فرش بپوشانند تا صدا قطع شود و بچه ها را كنترل كنند. در مورد ساعت مزاحمت از 11 شب به بعد مي توانيد شكايت كنيد به پليس و دادگاه ...
اگر اين مسائل جواب نداد شكايت كنيد چون كسي نبايد مزاحمت براي همسايه داشته باشد و اگر هيچ كدام جواب نداد واحد خود را با يك منطقه ديگر و يا طبقات بالايي معاوضه كنيد و يا به محل و كوچه ديگري نقل مكان كنيد.
اين موضوع براي بسياري وجود داشته و گاهي راهش همين ترك ساختمان و معاوضه و خريد يا اجاره واحدي ديگر است... آپارتمان نشيني معضلات بسياري دارد كه بخشي را بايد تحمل كرد بخشي را حرف زد با همسايه و بخشي را شكايت كرد و دست آخر اگر هيچ يك جواب نداد واحد خود را معاوضه كنيد يا بفروشيد يا اجاره دهيد....
مانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
ممنون از پاسخ شما ... جسارتا قانون برای افرادی مثل ما هیچ کار خاصی انجام نمی دهد چرا این افراد زور می گویند همین حالا که من در حال تایپ این چند جمله هستم همزمان صدای دوش گرفتن و شیر آب و سشوار و لباسشویی در جریانه اما ما به این صداها اهمیت نمیدیم فقط راهی نیست که قانون یک مرتبه و برای همیشه این افراد رو سرجای خود بنشونه که نباید اجسام سنگین رو دائم بکشند این طرف و آن طرف پس عدالت اسلامی کجاست ؟ امکان تعویض که اصلا چون هیج همسایه عاقلی با شناخت از این همسایه ها تن به اینکار نخواهند داد فروش هم گذاشتیم خبری نیست اجاره دادن هم هیچ گرهی رو باز نمیکنه درست مثل مسکنی که هیچ دردی رو درمان نمیکنه ... از همسایه ها خواستیم بیان شهادت بدن ولی زیر بار نمیرن و حق دارن میگن بچه داریم ما که این افراد رو نمی شناسیم فردا خودشون نه از دوستانشون همین شهادت رو کینه می کنند به بچه هامون آسیب میزنن من حرفشونو قبول میکنم چون آدمی که شب شهادت مراسم میگره و به اخظار پلیس هم بی اعتناست به نظر شما اینکار ازش بر نمیاد ... با زهم ممنون از وقتی که برای پاسخ دادن می گذارید
مدیر پایگاه هر شرایط و مسکن و محله ای قیمتی دارد به هر حال راهی هست گاهی دو کوچه آنطرف تر به شما آرامش می دهد. در نتیجه به فکر تعویض یا فروش یا اجاره و انتقال به محل دیگر باشیداگر روحیه مقابله و شکایت و پیگیری حقوقی ندارید. حداقل مدتی به محل دیگر بروید چون تداوم این شرایط ممکن است از نظر روحی و عصبی و بیماری های دیگر شما را دچار مشکل کند.گاهی مشکل ساده تر از آنچه تصور می کنید حل می شود .
راهش را پیدا کنید. حرکت کنید حتما برکت خواهید دید و نتیجه خواهد داشت. یکی از دوستان ماظرف یک هفته از یک شرایط سخت 14 ساله جدا شد و یک ماهه محل دیگری را پیدا کرد.
اطلاعات جمع کردن در مورد قیمت و اجاره و محلات مختلف و سر زدن به بنگاه ها، و سوال کردن از مردم به شما قدرت می دهد. حتما راهی هست جستجو کنید ....
سعید
|
Mauritius
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
0
کبوتربازی ایجاد مزحمت همسایه میباشد من حیاط هردو روز تمیز مکنم 25000هزارتومان کارکرمیدهیم باید ازکه بگیرم پر کبوتر وعیربهداشت همیشه پشت بام وصوت مزنده از دست ان چه کنم قانون رسیدکی کنده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
2
درود و خسته نباشید.
میخواستم بدونم اگر سگ داخل ماشین باشه و با ماشین در شهر رفت و آمد کنیم نیروی انتظامی حق دخالت یا گرفتن سگ را دارد یا خیر؟
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
با سلام
مدتی قبل ما یک سگ آپارتمانی داشتیم که به علت تولد فرزندمان، اون رو به کارگاه ساختمانی محل کارم بردم. در اونجا همسایه ما سگ رو برای مدت کوتاهی از نگهبان کارگاه گرفته و برده(باید این نکته هم بگم که نگهبان ما افغانی هست و مجوز اقامت نداره). اما بعد از اون سگ رو برنمیگردونه و به بهانه های واهی میگه که سگ پیش من نیست، در حالی که دوربین مداربسته کارگاه اون رو در حال بردن سگ ضبط کرده. حتی اخیرا طی تماس باهاش به ما توهینم کرده. حالا ما چطور میتونیم از این فرد به جرم دزدیدن سگمون شکایت کنیم و پای نگهبان کارگاه به میون کشیده نشه؟
مدیر پایگاه شما می تونید شکایت کنید و اگر نیاز به شهادت نگهبان بود، کلانتری محل مامور می فرستد و او شهادت می دهد. این موضوع ربطی به اداره مهاجران افغان ندارد و کار کلانتری محل نیست و با این همه مشغله بعید است که وارد این موضوع شوند. ضمن این که موضوع شکایت چیز دیگری است و ربطی به نگهبان و مجوز اقامت او ندارد. لذا نگران نگهبان نباشید...
ضمن این که فیلم دوربین نیز برای شهادت کافی است و موقع رسیدگی می توانید از شهادت نگهبان صرف نظر کنید و به دوربین اکتفا کنید. به هر حال اموال و دارایی شما قابل پیگیری است. حیوان و سگ شما هم به شما واکنش نشان خواهد داد و اثبات کننده آشنایی باشماست....
قاسم اکبری مقدم
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
سلام ببخشید خانه ی ما یک طبقه و ویلایی هستش و در حیاط خانه مان خروس نگهداری میکنم که خودتان هم میدانید خروس از صبح زود اواز سر میدهد ایا همسایه های دیگری که درکوچمان هستن همسایه کناری مثلا میتوانند شکایت کنند بابت خواندن خروس ؟ البته هنوز تذکری هم به ما ندادن ولی میخواستم بدونم مشکل این جنینی میتوانن پیش بیارن
مدیر پایگاه از سرو صدای ماشین و موتور کمتر است و احتمالا از صدای خروس شادمان هستند. اگر هم مشکلی پیش آمد با گفت وگو رضایت را جلب کنید و توضیح دهید که زندگی باید طبیعی باشد و صدای خروس و گربه و سگ با طبیعت سازگار است. مگر این که صدای خروس به حدی باشد که ساعت استراحت مردم را تحت تاثیر قرار دهد و در آن صورت بهتر است که خروس را عوض کنید که صدای کمتری داشته باشد . هر چیز در حد طبیعی و متعادل خوب است ... تا رضایت مردم جلب شود.
سید زمان طباطبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
با سلام
من دو جفت کبوتر زینتی دارم ک اونارو داخل انباری خودم که روی پشت بام قرار داره نگه میدارم,کبوترا زینتی هستنو به هیچ وجه پرواز نمی کننو داخل انباری خودم هستن,چند وقت پیش با یکی از همسایه ها بحث کردم,ایشونم رفتن بابت نگهداری کبوتر ازم شکایت کردن,ایا نگهداشتن کبوتر داخل انبار جرمه؟نکته قابل توجه اینجاست که بقیه ساکنین هیچ مشکلی با این موضوع ندارن.
کبوترامو مرتب واکسن میزنم و هیچ سرو صدایی هم ندارن،انباری اپارتمان هر واحد بصورت مجزا روی پشت بوم هستش،ایا انباری قسمت عمومی هستش یا خصوصی؟
ممنون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
سلام امان ازدست کبوتر باز مااززندکی خسته شدمهمیشه پشت بایجاد مزحمت سودت زدندو غیربهداشت وپرهکبوتر یک نفر کارکرمیخواهد حیاط راوپشت بام راتمیزکند قانون رسیدکی نمی کنده ما چه کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
1
0
بنده یک همسایه داردم پرورش کبوتر دارد ایجاد مزحمت وهمیشه پشت بام سنک پرکردن وعیر بهداشت میباشد من شکایت کردم قانون رای دادکا صادرنشود مابیاید چه کنمماازدست کبوتر باز چه کنم قانون رسیدکی نمکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
سلام قانون کذرا من ازدست کبوتر باز خست شده وخانواده ازدست کبورباز ایجاد مزحمت مریضیهچکونه رسیدکی نمیکند بنده شکایت کرد هچکونه اقدم نشه است من
پرنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
2
0
سلام ببخشید من در یک آپارتمان زندگی میکنم و دلپ می خواهد یک گربه ی خیلی کوچک داشته باشم بنظرتان بخرم یا نه ؟ دوازده سالممه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
2
سلام
چند روزی که همسایه طبقه اول ما در نورگیر ساختمان سگ نگهداری میکنه،هر وقت که پنجره اتاقم رو باز میکنم. تا کمی هوای اتاقم عوض شه صدای حیوون در میاد و بوی خیلی بدی هم در این قسمت پیچیده،اصلا به نظافت محل نگهداری حیوان اهمیت نمیدن،هر بار هم که خواستیم بهشون تذکر بدیم جوابگو نیستن چه باید کرد؟
مدیر پایگاه می تونید شکایت کنید اما قبلش بهتره که تذکر بدین و صحبت کنید اگر احساس کردین فایده نداره بعد شکایت کنید چون اون محل مشاعات است محل عبور هوا و نور است
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
سلام.من میخواستم یه سگ بخرم از اونجایی که خانه ما ویلایی و داخل شهرک سازمانی هستیم.میخواستم بدونم قانون راجب این موضوع چه راهکاری و ارائه میده و امکان شکایت کردن از من هست یا خیر؟
مدیر پایگاه به رضایت همسایه توجه کن. خانه ویلایی مشکل ندارد اما مدیریت شهرک ممکن است مقر رات خاص خود را داشته باشد... باید از همسایه ها سوال کنی که آیا مشکل بوده یا خیر و در نهایت از دفتر مدیریت شهرک سوال کنی که بعدا مشکل درست نکنند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
سلام ایجاد مزحمت کبوتر بازی سروصدا صودزند وغیر بهداشت بوند وسنک پردکرند از دست کبوتر باز اسایش زندگی نداریم قانونذاذکاه شکایت کردم چنده ماپروند رسیدکی نشد ه ماباید چه کندم نمی ذانم ازقانو محترم رسیدکی نمایند تمام
نيلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
0
سلام خسته نباشيد
ما طبقه ي اول يك ساختماني زندگي ميكنيم كه درب خانه ي ما مجزا و ته يك كوچه بن بست است و سه طبقه ي بالاي ما هم دربشان مجزا و از كوچه بغلي باز ميشود. هيچكدام از واحدها كه يكي از انها نيز صاحبخانه ي ما است با وجود سگمان هيچ مشكلي ندارند. نگراني من از ساختمان روبرويي مان است كه بخاطر مشكلات پارك كردن ماشين و غيره از ابتدا با هم به مشكل خورده ايم. اين را هم بگويم كه واحد ما حياط مجزا دارد و ويلايي محسوب ميشود. ايا ساختمان روبرويي كه هيچ دهلي به ما ندارد ميتوانند بخاطر وجود داشتن سگي كه سر و صدا هم ندارد از ما شكايت كنند؟
مدیر پایگاه بعيد است با اين توضيحات مشكلي ايجاد شود مگر اين كه سر و صدا كند و همسايه شكايت كند... و يا ايجاد ترس كند
جامعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
سلام خسته نباشيد.من يك مدت كوتاهي هست كه يك سگ اپارتماني كوچيك اوردم كه سر و صدا نداره علي الخصوص موقع خواب كه به هيچ وجه سر و صدا نميكنه و تا صبح ساكته....ما چهل واحد هستيم كه واحد روبروي ما هيچ مشكلي ندارن خودشون هم گربه دارن...ولي مدير ساختمون گفته كه ممنوعه سگ نميتوني. نگه داريد گفتم كه سگ تو واحد خودمونه تو قسمت هاي مشاع هم نميبرم تو راهرو هم كه خواستم برم تا از خونه خارج شم و به خيابون برم اين يه تيكه مسير كوتاه رو هم ميگيرم تو بغلم سگ رو تا رو زمين پاركينگ راه نره...ولي بازم گفتن نميشه نگهدارين وگرنه از مجردي قانوني وارد ميشيم...خواستم بپرسم اگر سگ رو قسمت هاي مشاع نبرم و فقط تو خونه باشه و نهايت ببرمش خيابون تا بگرده و تو حياط و پاركينگ به هيچ وجه نبرمش ايا ميتونن سگو ازم بگيرن؟؟؟اين نكته رو هم بگم كه سگم پارس نميكنه ازار نميرسونه مريض هم نيست واكسناشو هم به موقع ميزنم
مدیر پایگاه اگه شکایت کنه می تونه اعلام کنه غیر قانونی است و مزاحمت داره... بهترین راه این است که سگ را نبینه و یا راضی اش کنی و صحبت کنی و رضایت مدیر را جلب کنی و یا با همسایه ها صحبت کنید و نظر مدیر را از طریق هیات مدیره و اعضای ساختمان تغییر دهید.... اما در نهایت باید گفت که در ساختمان 40 واحدی اگر قرار باشد هر موردی استثنا باشد در نهایت غیر قابل سکونت و آرامش خواهد بود... سعی کنید خود را با طبیعت و زندگی در نقاطی که آپارتمان نیستند وفق دهید وگرنه در آپارتمان قطعا مشکل خواهید داشت
نیما
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
اگر کسی مرغ یا خروس در منزل شخصی (و نه در آپارتمان) نگه داری کند، آیا همسایه های دیوار به دیوار یا روبرویی میتوانن از آن شخص شکایت کنن؟
مدیر پایگاه در آپارتمان بله... آپارتمان فقط برای زندگی انسان است مگر این که همسایه با شما همکاری کند و رضایت داشته باشد که آنهم برخی حیوانات را می توان نگه داشت... قطعا خروس و مرغ که بو و صدا دارد امکان پذیر نیست مگر این که شرایط آپارتمان و پشت بام و... متفاوت باشد...
حسین
|
United States of America
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
سلام،

دو سوال دارم:
1، گربه ای در خانه دارم که به دلیل فصل جفت گیری کمی صروصدا دارد. چند بار هم فرار کرد به راهرو که واحد بغلی دید و ترسید. چند وقت بعد مدیر یاختمان تماس گرفت و خیلی دوستانه خواستند از منزل خارجش کنیم که ما هم قبول نکردیم. بعد از آن کاملا مراقب بودیم وارد راهرو نشود و صروصدا هم نکند (با عقیم سازی). با توجه به اینکه ادعای همسایه ها "انتقال بیماری به داخل ساختمان" است و گربه من از خود من سالم تر است، حق با همسایه هاست؟

سوال دوم: در محله بنده و چند نفر دیگر به گربه های خیابانی غذا رسانی می کنیم. یکی از همسایه ها به دلیل "ترس همسرش" از گربه ها مدعی است که غذا رسانی ما موجب اهلی شدن گربه ها می شود و به سمت خانم ایشان می روند. در صورت شکایت ایشان به مراجع قانونی آیا حق با ایشان است؟ آیا ما مسئول ترس خانم ایشان هستیم؟ و مسئله اینکه گربه ها طرف همسر ایشان می روند ربطی به غذا رسانی ما دارد؟
مدیر پایگاه در مورد اول باید رضایت همسایه ها را جلب کنید چون آپارتمان است و باید صحبت کنید که شکایت نکنند..
در مورد دوم چون محله است سعی کنید که غذا را در جایی به گربه ها بدهید که به سمت آن خانم نروند و یک جا جمع نشوند که مزاحمت داشته باشد مثلا کوچه بالایی یا پایینی.... گربه ها خودشان را وفق می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
همسایه طبقه بالای ما فرهنگ آپارتمان نشینی ندارد شبانه روز با سگش بازی میکند و دنبال آن میدود و موقع این کار مثل دیو پا بر زمین میکوبد در حدی که لوسترهای خانه میلرزند ، گاهی وسیله توپ مانندی را محکم به زمین پرت میکند(برای بازی با سگش) .مخصوصا این کارها را از ساعت12 شب به بعد انجام می دهد که مخل آرامش و آسایش خانوده ما شده. گاهی اوقات با سر و صدایشان از خواب میپرم و تپش قلب میگیرم. چند بار به ایشان تذکر دادیم هم با زبان خوش هم با تهدید اما فایده ای نداشت و گفتند هر کاری بخواهیم میکنیم و تهدید کردند که قصد دارندمهمانی بگیرند و با کفش پاشنه بلند راه بروند!
من به شخصه علاقه زیادی به حیوانات دارم اما این همسایه مردم آزار ما را عاصی کرده است. میخواستم بدانم با زنگ زدن به پلیس 110 و یا شکایت امکان اینکه سگشان را ضبط کنند هست؟
مدیر پایگاه بله مي توانيد شكايت كنيد
نیما
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
مثل اینکه سوال منو اشتباه برداشت کردین
سوال من این بود اگر کسی در ملک شخصی (خانه ای 2طبقه با حیاط اختصاصی) اقدام به نگهداری مرغ و خروس کند، دیگر همسایه ها (که خارج از این خانه هستن و آن ها آپارتمان هستن) از این خانه می توانن شکایت کنن؟
مدیر پایگاه قاعدتا نمي توانند چون آپارتمان نيست اما اگر صدا به حدي باشد كه مزاحمت باشد مي توانند سعي كنيد صدا خيلي زياد نباشد شما اگر وسط كوچه در شب صداي بلند بشنويد اعتراض مي كنيد لذا اگر در خانه شما هم صدا بلند باشد اعتراض خواهند كرد...
ساجدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
با سلام
همسایه کناری ما خروس داره که خیلی سر و صدا داره و اهمیتی به تذکر نمیده. ما باید چکار کنیم.؟ راهنمایی میکنید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
آیا همسایه ها یتواند شکایت کن که جلوی خونه سگ جمع میشه ولی سگ مال طرف نیست
سینا
|
United States of America
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام
اگر کسی در ملک و حیاط شخصی خود اقدام به نگه داری خروس کنن، همسایه ها می توانن از این خانه شکایت کنن؟
مدیر پایگاه مراعات كنيد زندگي هاي امروز همه نزديك هستند و صدا باعث آزار مي شود سعي كنيد با كسب رضايت حيوانات را نگه داريد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
باسلام
در پشت بام آپارتمان ما بیش از 90تا کبوتر در قفسهای ساخته شده ار پشت بام نگهداری میشود
حال که گفتیم جمع کن هی امروز فردا میکنه و ....
چه بکنیم و مراحل شکایت چطور هست و آیا نیروی انتظامی جمع میکنه این قفسهای کبوتر هارو....
مدیر پایگاه پیگیری کنید اگه نشد  شکایت کنید 
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
با سلام.
بنده دو سال دارم.
1. همسایه اینجانب دارای دو سگ می باشد. البته زیاد صدایی از شگ ها در نمیاد. اما گاها هنگام رفت و آمد در پارکینگ با هم مواجه میشیم و کل اعضای خانواده من به شدت از سگ وحشت دارن. و یکی از این سگ ها فوق العاده بزرگ و ترسناک هست.
می تونیم از این همسایه شکایت کنیم؟ خودش مدعیه که برای شما مزاحمتی نداره. منتها ما برای عبور و مرور در راه پله و پارکینگ همش دچار ترس و لرز هستیم.
سوال دوم مربطو به حیوان خانگی نیست. مربوط به صدای زناشوسس همین همسایه هست که خانومشون به شدت داد می زنن هنگام ارتباطشون و این ارتباط معمولا در ساعاتی که آپارتمان در سکوته محضه اتفاق می افته و من و پدر و مادرم به حدی دچار شرم میشیم که نمی تونیم تو روی هم نگاه کنیم یا گاها در راه پله این صدا رو میشنویم. اما تا به 110 زنگ بزنیم و تا برسن مسلما صدا قطع شده و با تذکر دردی دوا نشده. امکان بررسی این امر و شکایت وجود داره؟
لازم به ذکره که همسایه مذکر تقریبا تمام 24 ساعت خونه هستن و شغلی ندارن و نهایت روزی 2 ساعت بیرون می رن. واقعا مخ آسایش ما شدن
مدیر پایگاه در هر دو مورد اول تذکر بدهید که مشکل دوستانه حل بشه و اگه نشد بعد می توانید شکایت کنید
منیزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
1
همسایه روبرویی ما در پشت بام اقدام به نگهداری مرغ و خروس /کبوتر و جدیدا سگ نموده با توجه به وجود سرو صدا و مزاحمت برای ما (اتاق خواب رو بروی پشت بام هست )می تونیم شکایت کنیم ؟
ناهید
|
France
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
سلام --------- من چون به آکارین ها حساسیت دارم وبسیاری از کسانی که زمینه حساسیت دارند و به جیوانات حساسیت نشان میدهند وجود سک در نزدیکیشان بسیار آزار دهنده است مخصوصا که کثافت سگ این روزها همه جا هست و آکارین ها را با کفش به خانه خود میاوریم بدون اینکه دیده شوند و من فکر میکنم کسانی که سگ دارند با خودخواهی انسان ها را آذیت میکنند برای دلخوشی خودشان . چقدر بچه ها و کسانی که مستعد الرژی هستند و چقدر بیماری انسان را در تماس حیوانات تهرید میکند ولی معمولا افرادی که سگ نگه میدارند افرادی نیستند که از بهداشت و پیشگیری زیاد اطلاعات داشته باشند بلکه هرچه مد شد میدوند نفر اول بشوند بدون اینکه ببینند چقدر شهر را به کثافت میکشند
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
...... با این جوابات

پیغمبر توصیه کرده حیوانی چون کبوتر و گربه و خروس رو نگهداری کنی
مدیر پایگاه درسته ولی در محل مناسب... این مقررات مربوط به آپارتمان است... شما هر طور راحتی رفتار کن کسی جلوت را نگرفته 
ای کاش می شد حیوانات همیشه همراه انسان ها باشند
عاشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سلام
ممنون میشم بفرمائید برای نگهداری خروس حکم تصریحی داریم یا نه چون فقط یکی از همسایه های ما دائما گله می کنه و خونه ما آپارتمانی نیست چند مرغ و خروس داریم که صبح یه کم صدا می کنه حالا می خواستم بدونم می تونه طرح شکایت کنه و سوال دوم اینکه این همسایه از اقلیت هاست و دائما رفتار زشتی داره حتی قبل خریدن مرغ و خروس و بهانه صدا داشتن اون ها فحشهای خیلی بدی میده و به خونه سنگ میاندازه لطف کنید بفرمائید ما چطور میتونیم از اون شکایت کنیم طبق کدوم ماده ..
مدیر پایگاه فقط آپارتمان مشکل داره خانه های دیگر نگهداری بدون ایراد است سعی کنید با همسایه کنار بیایید تا در صورت شکایت، خروس از دست نرود  چون در شکایت ها برای حفظ آرامش انسان ها حیوانات به راحتی حذف می شوند 
محمدی
|
Finland
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
آیا میتوان برای جلوگیری از نگهداری سگ در ساختمان با پلیس 110 تماس گرفت؟
مدیر پایگاه بله 
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
با سلام همسایه من خروس پر سروصدا داره شماره تلفنی وجود داره که تماس بگیریم بیان ببرن؟
مدیر پایگاه اگر در آپارتمان است می توانید شکایت کنید به دادگاه یا کلانتری و پلیس ... 
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
با سلام
بنده در روستا زندگی میکنم و صدای خروس همسایه بغلی واقعا آزار دهنده است،
چندین دفعه تذکر دادهام اما اصلا اهمیت نمیدهند
آیا مستونان شکایت کنم؟
نتیجه دارد؟
مدیر پایگاه روستا محل مرغ و خروس و حیوانات است... این قانون ممنوعیت فقط برای آپارتمان هاست که زندگی سخت می شه نه روستا.... با همسایه صحبت کن که صدای خروس کمتر شود نه این که قطع شود  سعی کن از صدای حیوانات و طبیعت لذت ببری نه این که اذیت بشی و مثل قدیم زندگی با حیوانات به نفع ماست
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
سلام و عرض ادب
بنده میخوام یه زمینی بگیرم که نصف آن را درختکاری کنم و نصف دیگر را تعدادی قلاده سگ پرورش بدهم.
۱.آیا نگهداری این سگ ها اگر شکایتی در پیش نباشد ممکن است دردسر بشود؟
۲.تا چند قلاده سگ را میتوان گفت که برای نگهبانی باغ هست که کسی ایرادی نگیره؟
۳.اگه نگهداری و سوله زدن برای پرورش سگ مجاز هست نوع کاربری زمین باید زراعی باشد؟
مدیر پایگاه بستگی داره که زمین شما کجاست؟ اگه داخل شهر باشه و دور شما همسایه و زندگی مسکونی باشه و به هم نزدیک باشند احتمال نارضایتی همسایه هست... ولی اگر در بیرون شهر باشین یا همسایه فاصله داشته باشه مشکلی نیست و می توانید مثل این همه زمین و کارخانه و مزرعه شما هم سگ داشته باشید... ولی اگر تعداد زیاد است بهتر است با دامپزشکی محل از نظر بیماری و .. هماهنگ کنید که مشکل ساز برای شما و مردم محل نباشد. 
ماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
با سلام
بنده يك سگ در اپارتمان دارم
صدااز ديوار در مياد ولي از اين حيوان صدايي در نمياد
از نظر بهداشت هم اين حيوان تمامي واكسن و قرص هاي ضد انگل رو مصرف كرده و٣ سال نيم هست كه با ما زندگي ميكند وهيچ بيماري براي كسي ايجاد نكرده و حتي تربيت شده و در منزل دستشوي نمي كند در خارج از منزل نيز بعد از كارش فضولات جمع اوري ميشه
به تازگي يكي از همسايه ها مدعي شده و ميخواستم بدونم يا توجه به قوانيني كه ذكر كرديد در مورد بهداشت و اسايش
تكليف چيست ؟؟؟؟
با تشكر
مدیر پایگاه در آپارتمان ممنوع است و بايد رضايت همسايه را جلب كنيد از هر نظر.... نكته ديگر اين است كه وقتي از منزل خارج مي شويد قطعا سگ صدا مي زند و دلتنگي مي كند....

ازيتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
سلام. درهمسايگي ما مالك يك مغازه در پشت بام مرغ وخروس نگهداري ميكند كه صداي خروس بسيارازاردهنده هست. از چهارصبح تا يازده شب ميخونه. مالك در محل حضور نداره و مغازه هايش را اجاره داده وامكان دسترسي وصحبت باهاش ميسرنميباشد. باتوجه به اينكه در شهر تهران و الودگي صوتي زياد ديگه تحمل صداي خروس بي محل هم مزيد برعلت شده،لطفا قانوني راهنمايي بفرماييد به كدام مرجع بايد مراجعه كنم. (لطفا توصيه نكنيد خروس خوب ست و ازوجودش لذت ببريد. من فقط دنبال راه قانوني ام) متشكرم.
مدیر پایگاه به 110 زنگ بزن...  مدارا كردن با مردم در محيط شهري و پراز ازدحام و جمعيت چاره بسياري از كارهاست... همه مشكلات را با شكايت نمي توان حل كرد
کمال دار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
سلام
ما در بلوک هایی درجوار هم زندگی میکنیم،‌متاسفانه یکی از زنهای ساکن در بلوکها برای گربه ها غذا تهیه میکنه و باعث شده تمام گربه ها محل سر بن بست بلوک ها جمع بشن
و مشکل اصلی به وجود آمده ،‌گربه داخل پارکینگ و راهرو ها و روی جلودری ها مدوفوع می کنند و البته زاد و لد گربه ها داخل پارکینگ ها مشکل بعدیست
و این خانوم اصلا به تقاضای همسایه ها توجهی ندارد ،‌ممنونم یشیم ما رو راهنمایی بفرمایید که چطور میشه پیگیری کرد و این گربه ها جمع‌آوری بشن و این خانوم همه جریمه یا تنبیه یا تعهدی بدن
باور بفرمایید مدام باید هزینه بشه و شخصی بیاد و راهروها نظافت بشه و خیلی ها هم با نجس بودن مشکلل دارن ..
کمال
|
Finland
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
چرا معدوم ....................................................
mino
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
سلام
من در خانه آپارتمانی زندگی می کنم همسایه کناری ما سگ دارد و و طبقه ی پایین و بلوک روبه روییمان هم یک خانم است دو تا سگ دارد
من به شدت از سگها می ترسم نسبت بهشون فوبیا و همسایه های ما اصلن رعایت نمی کنن سگشون بدون قلاده تو ساختمان می گرده و عادت دارن به روی همه ی همسایه ها می پرند .انصاف داشته باشید حمایت از حقوق حیوانات خوبه اما نه به قیمت آزار و اذیت انسان ها
از موقعی که سگشون دنبالم کرده به مدت یک هفته است که از خانه بیرون نیومده ام و قصد شکایت دارم ازشون .امیدی هست که بتونم پیروز بشم .
مدیر پایگاه شكايت كنيد پليس و دادگاه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
سلام،من تو بالکن خونه کندو زنبور عسل دارم،هیچ یک از اهالی اپارتمان هم شاکی نیستن، ولی همسایه بغلی که پلاک ثبتی جدا گانه هستش شاکی از نگه داری کندو ،ایا همسایه مجاور ک ساختمان ویلایی هم هست میتونه شاکی باشه؟
مدیر پایگاه مي تونه... در صورتي كه مزاحمت باشد يا خطر نيش زنبور و... قطعا مي تواند اعتراض كند
شکوفه صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
چند سوال داشتم:
1) من در آپارتمان تک واحدی در طبقه آخر یک گربه دارم که کسی به دلیل عدم هر گونه صدایی از وجود آن اطلاعی نداشت تا زمانی من رو در حال حمل باکسی دیدن که حیوان داخلش بود. من بارها تهدید به شکایت شدم. چه طور می تونم از این تهدیدها راحت بشم؟
2)همسایه طبقه پایین ما (صاحب خانه خانواده است که مقیم شهرستان ان و فقط یک گاهی دو پسر مجردش خانه هستند) علاوه بر اینکه در زمان های نامتعارف رفت و آمد داره و رفت وآمدها ناجور و افراد ناجور به خونه رفت و آمد دارن و حتی افرادی با سگ ک هسروصدا داره اما هیچ گاه تهدید به شکایت نشده و حتی رفت و آمد با افراد بسیار ناجور در حضور همه همسایه ها انجام می شه و صدای بلند داد و هوار و حتی با اینکه طبقه پایین هست صدای راه رفتنش ما رو راحت نمی ذاره؟ بارها پلیس اومده اما صاحب ملک بازنشسته نظامی و شخص دولتی است و ما هر بار از طرف پلیس فقط دست به سر شدیم. چاره چیه؟
3) به گربه های کوچه به صورت تک و گاهی غذای خشک بدون هیچ کثیفی می دم در همون کوچه. تهدید به شکایت شدم. آیا اعتبار دارد؟ گربه ها سالم هستن و عقیم هم کردم و زیاد نمی شن.
4) حکم حرف جلوی خونه ما یا جلوی ملک ما چه قدر قانونی است؟ آیا کسی حق دارد به من بگوید جلوی خونه ما یا زیر پنججره ما پارک نکن؟ یا به گربه غذا نده؟ در حالی که عرصه عمومی است؟ ایا شخص شاکی نیاز به اثبات برای بیماری زا بودن گربه ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
سلام من یک مغازه پرنده فروشی دارم وداری پروانه کسب فروش پرندهگان زینتی مباشم ولی شهرداری مغازه من را پلمپ نموده ومیگوید باید خارج شهر فعالیت کنی اگر این دستور قانونی است پس رادرمناطق دیگرتهران اجرانمشود
وفقط درمنطقه دوبایداجراشود
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
سلام ما یک پرورشگاه جوجه داریم می خواستم بدونم همسایه ها میتونند شکایت کنند
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
سلام، ما حیاتمون با یکی از همسایه ها مشترک هست که خیلی اذیتمون میکنن کلی سر و صدا دارن تو حیات استخر زدن وبا کلی سرو صدا ازش استفاده میکنن در تابستان تا ساعت 1_2 شب از بالکن ما تردد میکنن وبا اینکه برق و آب حیات نصف نصف حساب میشه خیلی راحت از آب و برق ما استفاده میکنن مشکل اینکه ما گربه داریم تو خونه ومیترسیم ازش شکایت کنیم اون هم مزاحم گربه ما بشه، آیا میتونه برای گربم قانونی مشکلی بوجود بیاره؟ یا مامیتونیم باخیال راحت ازش شاکی شیم؟
مدیر پایگاه این دو تا مشکل به هم ربطی ندارد در دنیای همسایه ها بهتر است صلح و رفاقت باشد و شما تذکر بدهید که رعایت کنند اگر نکردند در آن صورت می توانید شکایت کنید 
و البته اگر گربه برای آنها آزار دهنده باشد در آن صورت  به شما تذکر خواهند داد 
اما بهتر است که ابتدا با هم حرف بزنید و نگرانی خود را  دوستانه مطرح کنید همسایه ها خاطرات خوب زندگی ما هستند 
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
سلام،باسپاس از مطالبتون.
من در واحد همکف یک آپارتمان زندگی میکنم که حیاط مشترک با واحد بغل دستی هست،ضمن انکه یک سگه نگهبانه آموزش دیده دارم که داخل خونه زندگی میکنه گاهی اوقات حیاط هم میبرمش،مشکل اینجاس که آقای همسایه خیلی از این سگ میترسه و نگرانه که باعث آسیب زدن به خودش و خانوادش بشه،درصورتی که مواقعی که اونها در حیاط نیستند من سگم رو بیرون میبرم،ایشون میتونن شکایت کنن؟
اگه حیاط رو نصف کنیم یعنی جدا کنیم که قسمتی از حیاط دربست در اختیار ما باشه چطور؟آیا بازهم قانون به نفع ایشونه؟
درضمن اطراف ما سگ خیلی هست و شب و روز صداشون میاد ،اگه سگ من در روز دوبار واق بزنه ایشون شاکی میشن چ،از بابت این موضوع چطور؟میتونه شکایت کنه؟
مدیر پایگاه می تونه شکایت کنه چون زندگی آپارتمانی است اما سعی کنید با صحبت و کسب رضایت مشکل را حل کنید و ایشان را با سگ آشنا کنید تا بین سگ و همسایه ارتباط عاطفی برقرار شود. 
اگی می خواهید حیات را نصف کنید باید یک دیوار که سگ نتواند عبور کند بکشید که همسایه خیالش راحت باشد. 
به سگ آموزش دهید که نسبت به همسایه و مهمان های ایشان واکنش نداشته باشد و خلاصه این که رضایت ایشان کسب شود. 
معمولا  سگ نگهبان در آپارتمان نگهداری نمی کنند باید سگ مینیاتوری و کوچک نگه دارید که ترس را کاهش دهد چون اگر سگ بزرگ باشد به هیچ روشی نمی توان ترس را کاهش داد و شما را مجبور می کنند که سگ را دور کنید... 
در نتیجه با ابتکار عمل سعی کنید که سگ کوچک و آرام و ارتباط سگ وهمسایه و دیوار محکم وسط حیات را امتحان کنید و اگر سگ شما بزرگ است از خیرش بگذرید چون بعید است عده ای به این سادگی آن را بپذیرند 
به هر قانون طرف همسایه شماست مگر آن که خلاقیت داشته باشید و یک جوری حل کنید
شیدا نیک پور
|
France
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
سلام . من سگی دارم که شیمی درمانی شده و الان تو دوران مراقبت ویژه است . من اون رو تو انباری نگه داری می کنم . اصلا تو قسمت مشاع نگهداری نمیشه. تردد نداره ولی یکی از همسایه الکی معترض. قانون از اینگونه حیوونا حمایت میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
سلام من در روستا زندگی می کنم با برادرم که زمینی که از پدر مرحوم برامون مونده خانه ی ما چسبیده به هم حیاطمونم تقریبا یکیه ولی برادرم دوتا سگ و گاو گوسفند نگهداری می کند منم چون دوتا بچه ی خردسال دارم هم از لحاظ بهداشتی و هم از ترس سگا بچه هام نمی تونن از خونه بیرون بیان تکلیف من چیه
مریم عجم
|
Germany
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
با سلام واحترام آیا می توان از همسایه بخاطر غذا دادن به گربه ها که باعث تجمع گربه ها در حیاط و پارکینیگ میشود به صورت ناشناس شکایت کرد به روشهای مختلف به این خانم تذکر داده شده ولی پذیرا نیستند من به ایشان پیشنهاد استفاده از مشاور و روانشناس دادم ولی قبول نکردند حالا میخوام به صورت ناشناس شکایت کنم که از من نام برده نشود
مدیر پایگاه می توانید شکایت کنید ولی غذا دادن به حیوان در حیات چه مشکلی ایجاد کرده است؟ برای ایجاد آرامش دوستی با حیوان خوب است و مشکل روحی وروانی نیست بلکه اتفاقا برعکس باعث ایجاد آرامش می شود و روح انسان را آرامش و رضایت می دهد و حتی شما هم با دیدن آن لذت می برید. 
اگر مشکلی از نظر نظافت و سروصدا ایجاد نمی کند مشکلی نیست ولی اگر مشکل ایجاد کرده می توانید شکایت کنید و غذا دادن به حیوان را به داخل کوچه هدایت کند 
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
قانون مسخره ای که با اعتقادات مذهبی جور نیست .از یک طرف در مذهب سفارش به نگهداری حیوانات خانگی مثل مرغ و کبوتر برای افزایش روزی و ... شده و از یک طرف در قانون کشور اسلامی طرف مجرم شناخته میشه .
مدیر پایگاه دلیلش تفاوت زندگی امروز با 30 سال پیش و 1000 سال پیش است زندگی امروز با کوچک شدن خانه و آپارتمان همراه شده و حتی خود انسان ها هوا و نور کافی ندارند چه رسد به حیوان که به ازادی و محیط باز نیاز دارد
با این وضعیت واقعا حیوان دچار مشکل می شود و راحت نیست خود انسان هم مشکل دارد چه رسد به حیوان 
این روش زندگی غلط است و برای نگهداری حیوان باید خانه بزرگ ویلایی و باغ و درخت و باغچه داشت دلیلش همین است که تفاوت بین قانون امروز با روش های عرف انسان ها در گذشته ایجادکرده است 
در گذشته زندگی بدون حیوان معنا نداشت و گربه و سگ و خروس و الاغ وجود داشت 
امیروالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
سلام عرض شد
بند یه سگ نژاد تریر در ساختمان 14 واحد و همین طور در ملک شخصی خودم بدون ایجاد سر و صدا یا به جای گذاشتن یک تار مو یا رد پا و نجاستی سگ را وارد و خارج آپارتمان می کنیم.
متاسفانه همین امروز با مشکل مواجه شدم و در گیری شدیدی بین احالی ساختمان داشتم.
و قرار شد که سگ فقط در ملک شخصی خودم باشد نه در قسمت های مشاع ساختمان
اما در هر صورت سگ نیاز به طبیعت و تخلیه انرژی خود دارد
سوال من این است که آیا مشکلی نداری که سگ را داخل باکس نگهداری خودش که هیچگونه نجاستی و همینطور ترسی برای همسایگان ندارد را وارد و خارج کنم؟
مدیر پایگاه قسمت های مشاع مشکل دارد و حق با آنهاست بهتر است سگ را به محیط بیرون از ساختمان ببرید برای هواخوری و بازی
kian shayanmehr
|
France
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
دوستان عزیز شماره سازمان یا اداره ای که گربه های ولگرد رو جمع می‌کنند رو دارید اگ دارید لطفا بگین توی کوچه ما چهار تا گربه پدرمون دراوردن اخ
رکنرنک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
............. من 16 سالمه ولی عقلم از شما بیشتره شاید یکی در آپارتمان زندگی می کرد و حیوان خانگیی می خواست تکلیف چیه همان حیوان نجسی که می گین از 10000 تا آدم وفادار تره آیا تا به حال به این فکر کردید که حیوانات از ما خیلی پاک ترن چون وقتی می میرند بدون چون و چرا می روند بهشت و شما که می گی حیوانات مریضی دارند آیا خودت مریض نمی شی؟؟؟؟ یکی دیگرم تازه مریض می کنی.



جواب من را لطفا بده !! !
مدیر پایگاه چشم چوان برومند - مشکل این است که ادم ها حوصله و برداشت مختلف دارند عده ای به خاطر نجس بودن حاضر نیستند با سگ کنار بیایند در حالی که طبق روایت بزرگان دین سگ در نگهداری دام و شکار می تواندهمراه انسان باشد و حتی می تواند شکار را به دهن گرفته و برای انسان بیاورد و لذا شرایط نجس بودن و حصور سگ و مسائل دیگر باعث شده که عده ای از چند قدمی سگ هم عبور نمی کنند وحتی چند لحظه در خانه تحمل نمی کنند. 
در نتیجه باید با همه همسایه ها با زبان ارامش و احترام و توضیح علمی و دینی و مذهبی حرف بزنید تا رضایت دهند و درک کنند که حیوان می تواند خوب باشد ولی بستگی به نگهداری ان دارد که مشکل درست نکند. باید از روایت های بزرگان دین به گونه ای برای انها اطلاع رسانی کنید که به شما حق بدهند. 
در غیر این صورت چگونه می شود در فضای آپارتمان و کمبود جا و مکان و حیات کوچک و... حیوان نگهداری کرد وقتی خود انسان هوا و اب و نور کافی ندارد حیوان چگونه می توان راحت باشد و سرو صدا و بو و مریضی و .... نداشته باشد. نگهداری سگ که روزی سه بار باید بیرون برود به این سادگی نیست و همه اینها باعث شده که نگهداری حیوان غیر قانونی باشد  و قابل شکایت و رسیدگی 
رفتار برخی افراد نیز باعث شده که مردم واکنش نشان دهند و در محل مسکونی و خیابان و کوچه به حیوانات   اعتراض کنند 

http://eghtesadgardan.ir/fa/news/132611 این خبر را بخوان  
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
اگر ما مزاحم همسایه نشیم دلیلی نداره که شکایت کنه
مدیر پایگاه دقیقا همین است باید رضایت مردم را کسب کنید
Nima
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
لطفا به خود و کاربران توصیه کنید و اصلاح بفرمایید که سگ واق واق می کند ، و متاسفانه اصطلاح پارس کردن سگ برای تحقیر ایرانیان و پارسیان استفاده می شده . خواهش میکنم اصلاح بفرمایید تا این فرهنگ اشتباه اصلاح شود . سپاسگزارم
مدیر پایگاه ممنون از تذکر به جای شما درود به شرفت ایرانی
احمد
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
............اونی که سگ نگهداری میکند و اونو تمدن میدونه نگاه هرکی اینجاد مزاحمت میکند درجا شکایتش کنید رحمم بهش نکنید
مدیر پایگاه نگهداری حیوان ها که دوست انسان بوده اند کار خوبی است اما باید جا و مکان مناسب داشته باشد نمی توان در  اپارتمان یا محل مسکونی حیوان نگه داشت و مزاحم دیگران شد. ما فراموش کرده ایم که تا 30 سال پیش همه خانه ها مرغ و خروس و کبوتر و گربه و سگ و الاغ داشته اما امروز به دلیل تراکم جمعیت و مشکل شهر نشینی تصور می کنیم که حیوان خوب نیست. حیوان خوب است اما جای ان شهر و آپارتمان نیست و به همین خاطر غیر قانونی شده است  لذا اگر تعریف حیوان وسگ و... را در ذهن خود حل کنیم تحمل مشکلات ساده تر می شود اما اگر به نحوی باشد که سلامتی  در خطر باشد و صدا بدهد و... در آن صورت نمی توان به نگهداری حیوان رضایت داد
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
سلام همسایه ما چند وقتی که به این محل اومده کبوتراش باعث مزاحمت برا ما شده و چند بار تذکر دادیم ولی کاری نمیکنند خواستم بگم باید به کجا شکایت کنم که کبوتراشو جمع کنند ؟چون واقعا باعث آزار و اذیته با تذکر و رفتارهای مسالمت امیز هم فرقی نمیکنه
مدیر پایگاه پلیس یا دادگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
تو رو خدا کمکم کنید
پاسیوی من همیشه پر از فضولات کبوتر است حتی دو روز هم پس از تمیز شدن دوام نمیاورد و هر ماه یکبار هم کارگر ک برای تمیز اوردن ان میاورم یک کسیه زیباله بزرگ فضولات جمع آوری میکند با کاردک هم فقط کیشود تمیز کرد.همسایه ها جهت نصب توری مرغی روی سقف همکاری نمیکنن و من واقعا درمانده شده ام
لطفا یک راه حل حقوقی بمن نشان دخید
خانه من الوده ب انواع حشرات و مارمولک شده
مشتری برای فروش اوردم وقتی پاسیوی کثیف و کفترها رو میبینند پشیمون میشن
من نمیدونم باید چیکار کنم
اطفا راهنمایی کنید ملتمسانه خواهش میکنم
مدیر پایگاه شکایت کنید به پلیس یا دادگاه.... راه دیگر این است که با هماهنگی مدیر ساختمان یک توری روی سقف قرار دهید که فضولات به داخل وارد نشود و هزینه را خودتان بدهید و راحت شوید برخی افراد به خاطر هزینه و پول کاری انجام نمی دهند 
همسایه شاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
سلام و خسته نباشید
همسایه طبقه بالای ما یه پسر مجرد هست که داخل آپارتمان پرورش ماهی راه انداخته حدود هفت هشت هزارتا ماهی و چندتا آکواریوم بزرگ چند طبقه داره
تمام مدت صدای پمپ هوا و تخلیه آب اینها توی گوش ما هست حتی شبها هم خاموش نمیکنه
توی اتاق خواب که بالای سر اتاق خواب ما هست سه تا آکواریوم بزرگ هست که شدیدا پر سروصداست
ایشون شبها تازه مشغول تعمیر آکواریوم و خالی کردن آبها میشن
گذشته از صدا ما همش میترسیم آکواریوم ها بشکنه و سقف بریزه روی سر ما
ضمنا فکر کنم از نظر بهداشت هم مشکل داشته باشه وجود اینهمه ماهی در منزل مسکونی
چندبار از طریق مدیر ساختمون بهش تذکر دادیم حای تهدید کردیم که با ۱۱۰ تماس میگیریم ولی اصلا اهمیت نمیده
چیکار باید کنیم؟ بعضی شبها از سروصداش از خواب میپریم
مدیر پایگاه  می توانید به پلیس خبر بدهید تا با توضیح دادن در مورد کار خود مشکل شما را حل کند و یا این کار را به محل دیگری منتقل کند
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
سلام من یه سگ تریر دارم توی آپارتمان.خیلی آرومه یه همسایه آخوند تازه اومده و همش میره به مدیر میگه که ما باید سگ رو از اونجا ببریم وگرنه شکایت میکنه.حق چنین کاری رو داره؟ در دادگاه برنده میشه؟فقط میگه سگ نجسه و باید بره.سگ من حتی در راهرو هم نمیره و باکس مخصوص داره برا حمل و نقل
مدیر پایگاه همین نکات را به او بگویید و مشکل نجس بودن را حل کنید و هر گونه مزاحمتی را برطرف کنید. اگر شکایت کند شا محکوم می شوید  زیرا آپارتمان جای نگهداری حیوان نیست 
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
با سلام،مادریک مجتمع زندگی میکنیم ولی حراست و نگهبان ندارد،چندمدته یکی از همسایه های بلوک روبرویی ما،پرنده ای در داخل قفس نگهداری میکنه،وقفس روصبح زودمیزاره توی بالکن که این پرنده باروشن شدن هواسروصدای زیادی میکنه،طوری که خواب برچشمانمان حرام میشود،ایابه پلیس ۱۱۰زنگ بزنیم میشه حداقل بیان یه تذکربهش بدن که دیگه قفس رونیاره بیرون ممنون ازشماکه پاسخ بدین
مدیر پایگاه بله هم به خودش بگید و  هم می توانید به پلیس زنگ بزنید بهتر است با همسایه با احترام تذکر بدهید و رفیق باشید و رفاقتی مشکل حل شود
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
سلام منی توله سگ ژرمن شپرد به آپارتمانم آوردم و از نظر تمیزی عالی وسر صددا اصلا حتی موقع که میخوام ببرم واسه پیاده روی بیرون از داخل واحد تا تو خیابان بغل میکنم که کسی ناذاحت نشه وعذری نباشه ولی مالک که ی خانوم مسن مذهبی به نگاه خودش هست ومیگه درو دیواذ خونه ی من روکه تو دست میزنی منظورش راهپله ودرورودی بدلیل سگو بغل کذدی نجس میشه وهیچ کدوم از همسایه ها ناراضی نیستن بلکم ک استقبال هم کردن والان این خانوم به نگاه خودس تمیز میگه باید تخلیه کنی در صورتی که من سگمم روو‌فروختم بباید خالی کنم از نظر قانون
متشکرم
مدیر پایگاه نه مشکل حل شده و شما روایت هایی را اعلام کن که نشان می دهد می توان دیوار را تمیز کرد و مشکل حل شده است مثلا   بزرگان دین گفته اند که سگ می تواند شکار را بگیرد و بیاورد برای انسان و حتی گوشت شکار نجس نمی شود و اشکالی ندارد در نتیجه دیوار که قابل خوردن نیست جای خود دارد و قابل شستشو و پاک شدن است 

این خبر را بخوان نکات خوبی دارد
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
12. پیامبر (ص) فرمود: مانع کبوتران نشوید که در منازلتان لانه بسازند.

13. همچنین ایشان فرمود: در هنگام شب به لانه پرندگان دست نزنید چون که آن‌ها در امنیت هستند و در سایه رحمت خداوند.

14. پیامبر (ص) فرمود: حیواناتی را در خانه نگه‌داری کنید، تا شیاطین به جای این که به فرزندانتان مشغول شوند به آن‌ها مشغول شوند.

15. امام باقر(ع) فرمود: هر کس که ما اهل بیت را دوست دارد، کبوتر را نیز دوست داشته باشد.

16. امام کاظم (ع) فرمود: خانه‌تان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آن‌ها خانه را آباد می‌نمایند: 1- گربه 2- کبوتر 3- خروس و اگر با خروس مونسی (مرغ) هم باشد، مانعی ندارد.

17. امام رضا (ع) فرمود: خروس پنج خصلت از انبیا را دارد: 1- شناختن اوقات نماز 2- غیرت 3- شجاعت 4- بخشش زیاد 5- ............

18. پیامبر (ص) فرمود: هرگاه صدای خروسی را شنیدید بدانید که او فرشته‌ای را دیده است، پس از خدا طلب حاجت نمایید و به او متوجه شوید و هنگامی که صدای الاغی را شنیدید، پناه ببرند به خدا از شرّ شیطان که آن الاغ، شیطانی را دیده است.

19. پیامبر (ص) فرمود: خروس سفید، دوستم است و دشمن او دشمن خداست. او صاحب خود را و هفتاد خانه را محافظت می‌کند. پیامبر (ص) خروس را با خود نگاه می‌داشت.

20. و نیز ایشان فرمود: به خروس حرف زشت مگویید که او شما را به اوقات نماز آشنا می‌کند.

21. همچنین آن حضرت (ص) فرمود: به خروس حرف زشت نزنید که او دوست من است و من هم دوست او هستم و نیز دشمن او دشمن من است. قسم به خداوند حقی که مرا مبعوث نمود که اگر بنی بشر بدانند چه فوایدی او دارد، پرها و گوشتش را با طلا و نقره می‌خرند و او جن‌های متمرّد را از خانه دور می‌کند.

22. همچنین ایشان فرمود: کسی که خروس سفید را در خانه نگهداری نماید از سه شر در امان خواهد بود: 1- از کافر 2- از کاهن 3- از ساحر.

23. امام باقر(ع) فرمود: خداوند تبارک و تعالی خروس سفید بزرگی را در زیر عرش آفریده که پاهایش در ریشه‌های زمین هفتم است و یک بالش در مشرق و بال دیگرش در مغرب است و هیچ خروسی در روی زمین نمی‌خواند مگر این که او بخواند، پس هنگامی که می‌خواند بال‌هایش را به هم می‌زند و می‌گوید: «پاک و منزه است خداوند بزرگی که همانندی ندارد». و خداوند هم جواب می‌دهد: «کسی که به دروغ قسم بخورد، به آن چه که گفته‌ای ایمان نیاورده است».
مدیر پایگاه در دوستی انسان ها با حیوانات و ایجاد آرامش در زندگی انسان ها از طریق نگهداری حیوانات شکی نیست اما انسان ها متاسفانه در زندگی جدید و شهرنشینی آپارتمان تنگ و کوچک را انتخاب کرده اند که حتی خود خانواده ها نیز از نور و هوای کافی برخوردار نیستند و لذا نگهداری حیوان در این خانه ها مشکل ساز است و ایجاد بیماری و بو کرده و یا همسایه را با مشکل مواجه می کند 
در نتیجه اگر استاندارد زندگی در باغ و خانه ویلایی وحیات بزرگ و درخت و باغچه و خانه مناسب برای حیوانات و لانه حیوان و سگ ومرغ دانی و... را شاهد باشیم در آن صورت نگهداری حیوان مفید خواهد بود اما در شرایط فعلی و تمرکز جمعیت در شهرها و تراکم بسیار جمعیت و 10 برابر جمعیت ایران در 100 سال اخیر واقعا نمی توان الگوی زندگی قدیم را حفظ کرد 
در این شرایط حتی درخت و گیاه وآب وکوه وجنگل از مزاحمت انسان ها در امان نیستند چه رسد به حیوانات که به محیط ازاد و هوا و رفت و آمد نیاز دارند....
م ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
سلام
بنده قصد دارم دو کندوی زنبور عسل روی پشت بام مجتمع آپارتمانی و اگر اجازه داده نشد در بالکن اختصاصی واحد خودم مستقر کنم. آیا این مورد مشمول ممنوعیت نگهداری حیوانات در منزل ( آپارتمان)می شود؟
نکته: زنبورهای عسل منحصرا برای آن دسته از انسان ها که سیستم ایمنی بدنشان به زهر این نوع زنبور حساس هستند خطرناک می باشند. آین دسته از افراد بسیار نادر هستند. اگر چه موارد حساسیت را میتوان در تابلو ساختمان یا مراجعه به آحاد افراد ساکن آمار گرفت. اما با رفت و آمد اجاره نشین ها این آمار از اعتبار ساقط می شوند.
مدیر پایگاه اولا افراد دیگر چگونه باید در جریان چنین موضوعی باشند. افرادی که حتی از مگس فرار می کنند چگونه باید با زنبور مواجه شوند و متوجه موضوع شوند؟ در فیلم ها هم نشان داده می شود که حتی زنبور دار لباس مخصوص به تن می کند و به سمت گندو می رود لذا شما نمی توانید با این توجیه فنی وعلمی به نتیجه برسید و کسی باور نمی کند و یکبار ترس یک نفر می تواندمشکل ساز شود. 
دوما طبق قانون آپارتمان نشینی چنین کاری ممکن نیست و شما چه از نظر هماهنگی با همسایه و چه از نظر قانون با مشکل مواجه خواهید شد بهتر است در یک مکان  آزادو طبیعت و باغ چنین کاری انجام نشود
اراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
با سلام و خسته نباشید
اپارتمان پشتی ما دو هفتست دو تا خروس اورده که صداشون واقعا اذیت میکنه ساعت های نصفه شب میخونن و نمیزارن ادم بخوابه،اخطارم دادیم ولی گوش نکردن میخواستم بدونم چجوری باید پیگیری کنم و اگر پیگیری کنم ممکنه کاری از پیش نبرم؟
با تشکر
مدیر پایگاه شکایت کنید جواب می گیرید اما باید دید خروس چرا نصف شب می خونه... چون صدای خروس چند بار در روز بد نیست بهتره به دامپزشکی ببره شاید مشکل کلا حل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
0
سلام همسایه بغل ما یک ساختمان ۵ طبقه ساخته و یک واحدشو فروخته و یک واحد دیگه هم خودش نشسته و بقیه واحدها خالی هستش توی بالکن واحد خودش پنج تا قفس قناری و بلبل گذاشته که ما رو عاصی کرده از سرو صدا شهرداری شش ماه تذکر دادیم ولی اصلا فایده نداشت شهرداری شکایت کردیم کاری نکردن گفتن حریم خودش هستش تو رو خدا راهنمایی کنید من دارم دیوونه میشم فوق العاده عصبی شدم و یک لحظه نمیشه توی حیاط رفت هیچ کدام از همسایه ها هم همکاری نمیکنند
مدیر پایگاه خوب به دادگاه و نیروی انتظامی شکایت کنید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
0
ما تو اپارتمان هسیم و قبلا تو خونه خودمون کبوتر داشتیم و عشق مون هس حالا میخایم رو پشت بام اپارتمان قسمت خانه خودمون کبوتر بیاریم نمیدونم چی میشه درضمن طبقه اخر هم هسیم
مدیر پایگاه نظر همسایه های خودت و بغلی ها مهم است اگر دقت نشود و بو بده و بی نظمی، حتما مشکل دار می شود. بهتر است در محیط آزاد دیگری نگه داری کنید چون اپارتمان به احتمال زیاد مشکل ایجاد میکند.. حالا چند روز آزمایش کنید و تصمیم بهتری بگیرید که مزاحمت ایجاد نکند و قانون را رعایت کنید 
افضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
سلام.
من مستاجر هستم. صاحب خونه من خیلی پر سر و صداس و اذیت زیادی داره. و چند ماهه توی حیاط مرغ و خروس نگه میداره. خودشون طبقه بالا هستن و به حیاط راه ندارن اما نردبون گذاشتن.
واقعا صدای مرغ و خروسشون اذیت کنندس.
نمیخوام باعث کدورت بشه اما میخوام طوری شکایت کنم که مشخص نشه از طرف من بوده. امکانش هست؟
مدیر پایگاه  اول صحبت با همسایه واجب است و بعد شکایت امکان پذیر است و شما حقوقی دارید. 
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
من به تازه گی میخوام یه سگ به یک خانه ی جیاط دار تقریبا ویلایی بیارم ایا اوردن مشکل دارد
مدیر پایگاه نظر همسایه را جلب کن  به صورت آزمایشی بهتر جواب میده
سونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
ما یک گربه خانگی داشتیم که تمام واکسنهاشو زده بودیم، ولی این آقا گربه مون حاضر نشد توی محیط خانه بمونه و رفت کوچه و کوچه گرد شده ولی ارتباطش با ما را قطع نکرده، روزی یکی دو بار میاد نزدیک خونه و ما هم تو کوچه که یک کوچه بن بسته براش توی ظرف یکبار مصرف آب و غذا می ریزیم، و البته ۲-۳ تا گربه گذری هم میان و اگه غذایی باشه می خورن. خونه ما دو طبقه است، تقریبا ویلایی، همسایه طبقه بالایی میگه ما حق نداریم به این گربه مون آب و غذا بدیم، چون وقتی میاد نزدیک خونه میو میو میکنه و مزاحم میشه. البته میو گربه در حد ۱۰ ثانیه هم نیست، ولی خوب همسایه مون میگه همونش اذیتش میکنه. ما چکار کنیم. دلم براشون میسوزم که تو این شرایط یه قلوب آب نتونیم به این زبون بسته ها بدیم
مدیر پایگاه به کارتون ادامه بدید یه کم فاصله را بیشتر کنید و گربه را شرطی کنید مثلا 100 قدم اونطرف تر و در یک ساعت خاص  غذا بریزید که شرطی بشه