:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

ابلاغ بخشنامه تخفیف مالیاتی تعاونی‌ها تا چند روز آینده

در پی درخواست معاونت امور تعاون وزارت تعاون مبنی بر تقسیط بدهی مالیاتی تعاونی‌ها، سازمان امور مالیاتی کشور از ابلاغ بخشنامه اعمال تخفیف 25 درصدی مالیات تعاونی‌ها طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
hemmat khahi (11 of 11)-16.jpg
خبر اقتصادی - در نشست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان امور مالیاتی که با حضور جمعی از مدیران اتحادیه‌ها و شرکت تعاونی و به میزبانی سازمان امور مالیاتی درباره بررسی مشکلات بخش تعاون در حوزه مالیات برگزار شد.

سید حمید کلانتری - معاون وزیر تعاون با تاکید بر شفافیت مالی تعاونیها در ثبت و رویدادنگاری مالی و عدم فرار مالیاتی این بخش از اقتصاد کشور، اظهار کرد: تعاونیها در پرداخت به موقع مالیات نسبت به سایر بخشها پیش رو بوده و می‌توان از این بخش به عنوان پیشروان و پیشقراولان پرداخت مالیات یاد کرد.

وی به موضوع مشکلات مالیاتی تعاونی‌های مصرف، مرزنشین و تامین نیاز اشاره کرد و رسیدگی به کوتاه کردن زمان صدور گواهی ارزش افزوده، پذیرش خود اظهار تعاونیها شد.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: چندگانگی و عدم وحدت رویه در اجرای تبصره 6 ماده 105 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر 25 درصد تخفیف مالیاتی برای شرکتهای تعاونی، تقسیط مالیات برای شرکتهای تعاونی و بخشش جرایم دیرکرد مالیات تعاونی‌ها یکی از مهمترین چالشهای مالیاتی به شمار می‌رود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون با اشاره به قابلیتها و توانمندیهای بالای بخش تعاون،‌ افزود: بخش تعاون فی نفسه بخش توانمندی است و شبکه‌های عظیمی از فعالان حوزه‌های مختلف تولیدی، اقتصادی، بازرگانی را دارد اما اعمال معافیت مالیاتی شرکتهای تعاونی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و تامین نیاز تولید کنندگان اشاره کرد.

درادامه نشست عسکری - رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین لایحه نظارت بر صندوقهای فروش و ارایه آن به دولت، لازمه تحقق مالیات بر ارزش افزوده را الزامی بودن اصناف در دارا بودن صندوق دانست.

وی از اتحادیه‌ها و شرکتهای تعاونی درخواست کرد تا به سازمان امور مالیاتی به عنوان دستگاه مجری در رفع مسایل شرکتهای تعاونی در حوزه مالیات کمک کنند.

وی شفافیت رویدادهای مالی شرکتهای تعاونی را به عنوان مزیتی برای اعمال بخشودگی جرائم مالیاتی تعاونیها بیان و تاکید کرد: برای بخشودگی آنها با نظر مساعد با توجه به اختیارات سازمان اقدامات و مساعدت های لازم به عمل خواهد آمد و صدور گواهی ارزش افزوده در صورتی که شرکت های تعاونی مشکل بدهی مالیاتی نداشته باشند پروسه در حداقل زمان صورت می گیرد.

عسکری درباره تقسیط بدهی مالیاتی تعاونی‌ها نیز گفت: برای شرکتهای تعاونی در دو حوزه عملکردی و ارزش افزوده با توجه به اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی حداکثر مساعدت به عمل خواهد آمد و به منظور ایجاد وحدت رویه در اعمال تخفیف 25 درصد مالیات ابرازی تعاونی‌ها نیز بخشنامه‌ای طی روزهای آتی برای واحدهای مالیاتی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.