:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تا اواخر سال خودرو لندرمارک به بازار می آید

بازار خودروهای شاسی‌ بلند چینی درایران +تصاویر

خبراقتصادی :گروه خودرو سازی بهمن پس از تولید وانت کاپرا قرار است تا اواخر سال خودرو شاسی بلند لندرمارک را هم به بازار روانه کند
کد خبر: ۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
 گروه خودرو سازی بهمن پس از تولید وانت کاپرا قرار است تا اواخر سال خودرو شاسی بلند لندرمارک را هم به بازار روانه کند. این خودرو دارای موتوری ۴سیلندر و۸/۱لیتری با ۱۶سوپاپ است که که طراحی آن متعلق به کمپانی میتسوبیشی ژاپن است که درهر ۱۰۰کیلومتر مصرفی معادل ۱۲لیتر دارد.

۱- لیفان X۶۰: اولین خودروی شاسی بلند شرکت لیفان چین است، قرار است توسط شرکت کرمان موتور  مونتاژ و روانه بازار شود. مدلی که کرمان موتور برای عرضه در بازار یران در نظر گرفته است دارای گیربکس   ۵ دنده دستی است و مصرف سوخت ترکیبی این خودروی شاسی بلند معادل ۲/۸ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است و از نظر زیست محیطی توانسته به استاندارد یورو ۵ دست یابد. با توجه به قیمت احتمالی این خودرو که بالاتراز ۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده، دارای امکانات قابل توجهی است.


۲- داچیاداستر: خودرو شاسی بلند کوچک و ارزان قیمتی که مراحل طراحی آن در کشور رومانی انجام شده است، به عنوان یکی از گزینه های پارس خودرو جهت عرضه در بازار ایران معرفی شده است. کمپانی داچیا درکشور رومانی که زیر مجموعه کمپانی خودروسازی رنو فرانسه است، در حال حاضر برخی از محصولات رنو مانند لوگان، داستر و...را با نام تجاری داچیا تولید می کند.

داستر به طور کلی یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت است که با امکانات مناسب می تواند خواسته های مشتریان زیادی را جهت داشتن یک خودرو شاسی بلند برآورده سازد. پیش بینی قیمت این خودرو دربازارایران بیشتر از ۵۵ میلیون تومان است.

۳- لندرمارک: خودرویی شاسی بلند ازخودروسازی ZX Auto چین، که رفته رفته قرار است بر مبنای پلت فرم کاپرا ساخته شود. گروه خودرو سازی بهمن پس از تولید وانت کاپرا قرار است تا اواخر سال خودرو شاسی بلند لندرمارک را هم به بازار روانه کند. این خودرو دارای موتوری ۴سیلندر و 1.8 لیتری با ۱۶سوپاپ است که که طراحی آن متعلق به کمپانی میتسوبیشی ژاپن است که درهر ۱۰۰کیلومتر مصرفی معادل ۱۲لیتر دارد. این خودرو با تجهیزاتی مانند تهویه هوای اتوماتیک قرار است با قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.


۴- هاوالH۳: محصول دیگری از کمپانی چینی گریت وال است که قرار است توسط شرکت خودروسازان راین در مدل شاسی بلند به بازارعرضه شود. موتور۴ سیلندر 2.4 لیتری این خودرو متعلق به کمپانی میتسوبیشی ژاپن است. گیربکس این خودرو از نوع ۵ دنده دستی بوده که قدرت موتور را فقط به چرخ های عقب منتقل می کند، البته در کلاسLuxury دارای سیستم چهار چرخ نیزمی باشد.

۵- هاوال H۵: که دومین سری خودروهای دو دیفرانسیل پرفروش در بازار چین طی سال گذشته بوده است. از دیگر گزینه های شرکت خودروسازان راین جهت تولید در ایران است. این خودرو از پیشرانه ی ۴سیلندر ۲ لیتری میتسوبیشی بهره می برد که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که با گیربکس ۵ دنده دستی و در دو نوع تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در بازار ایران عرضه خواهد شد. 


خودروی H۵ توانسته است  ۴ ستاره ایمنی را از موسسه آزمایشات تصادف استرالیا در یافت کند که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد. با توجه به تیپ های مختلف این خودرو، می توان محدوده قیمتی از ۴۰تا ۵۰میلیون تومان را برای آن دربازار ایران پیش بینی کرد.