شرکت لیزینگ شهر در حال ثبت نام از متقاضیان این موتورهای برقی به قیمت 9 تا 16 میلیون تومان است. آنچه سایت بانک شهر نوشته است برای خرید این موتورسیکلت ها تا سقف 7 میلیون تومان با کارمزد صفر به فرد وام داده می شود
شرکت لیزینگ شهر در حال ثبت نام از متقاضیان این موتورهای برقی به قیمت 9 تا 16 میلیون تومان است. آنچه سایت بانک شهر نوشته است برای خرید این موتورسیکلت ها تا سقف 7 میلیون تومان با کارمزد صفر به فرد وام داده می شود
به گزارش مسیرآنلاین این موتور که در ابتدای طرح در منطقه 12 شهرداری تهران تردد می کند با تعبیه ی پارکینگ های رایگان و محل هایی برای شارژ باتری در نظر گرفته شده است . با اجرای این طرح ورود موتور سیکلت های بنزینی در بخشی از منطقه 12 تهران ممنوع می شود.
موتورسیکلت برقی که بنا به گفته مجریان طرح از موتورهای بنزینی این روزهای تهران یک سروگردن بالاترند و به لحاظ تعمیرات هزینه های کمتری را به همراه دارند؛ همچنین با توجه به بررسی های تکمیلی صورت گرفته این موتورها فرسودگی کمتری در مقایسه با موتورهای بنزینی متداول دارند.
موتور سیکلت برقی بطور تقریبی 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا بطور کامل شارژ شود مسافت قابل پیمایش بطور متوسط با هر بار شارژ حدود 100 کلیومتر است
گفته می شود موتورهای برقی به نسبت موتورهای بنزینی تا 30 درصد آلودگی کمتری دارند همچنین به دلیل بی صدا بودن این موتور، آلودگی صوتی هم در پایتخت کم می شود.
رویکرد نهایی مسئولان این طرح تبدیل "ماشین های تک سرنشین" به "موتورسواران برقی" است؛ بعلاوه آنکه بعد از 18 ماه از اجرای طرح موتورسیکلت های برقی قرار است محدوده طرح ترافیک تنها محل عبور و مرور موتور سیکلت های برقی باشد.
مزایای موتور سیکلت های برقی
- طبق بررسی های صورت گرفته در هر 100 کیلومتر بطور تقریبی 1500 وات برق مصرف می کند و این میزان بطور تقریبی برابر با 501 تومان می باشد در صورتی که برای پیمودن مسیر با موتور سیکلت بنزینی در هر 100 کیلومتر نیاز به 2 تا 3 لیتر بنزین 700 یا 1000 تومانی می باشد .
- فرسودگی کم این موتور کمک می کند تا صاحب موتور کمتر به تعمیرگاه سر بزند فقط باید مراقب لنت ترمز، لاستیک و روغن ترمز باشد.
- دوستدار محیط بودن موتور سیکلت برقی باعث کاهش آلودگی و همچنین کاهش ریزگردها تا 15% می شود.
معایب موتور سیکلت های برقی
- زمان طولانی شارژ باتری بین 3 تا 4 ساعت برای 100 حداکثر 100 کیلومتر که در مقایسه با موتورسیکلتهای بنزینی که حتی در صورت شلوغ بودن پمپ بنزین ده دقیقه ای باکشان پر شده و به حرکت خود ادامه می دهند.
- موتور سوار برای تردد راحت تر در تمامی مسیرها از موتور سیکلت استفاده می کند ایا این مسئله که ممکن است شارژ موتور در منطقه ای غیر از منطقه 12 تمام شود این طرح در منطقه 12 اجرا می شود اگر موتور سوار در مناطق دیگر تهران شارژ موتور تمام شود نمی تواند حرکت کند.
- با اپارتمان نشینی امروزی بنظر می رسد ساکنان مجتمع های مسکونی اجازه شارژ موتور برقی را در پارکینگ همگانی مجتمع ندهند.
- طراحی موتورسیکلت های مزبور به شکلی است که تقریبا با هیچکدام از آنها نمی توان بار حمل و نقل کرد؛ با توجه به انکه این موتورسیکلتها قرار است در منطقه 12 و در بازار مورد استفاده قرار بگیرند، بعید است موتورسواران این منطقه تن به استفاده از آن بدهند
- قیمت بالای این موتور ها می تواند از عواملی باشد که افراد استقبال نکنند چرا که موتور سیکلت های بنزینی از 2 تا7 میلیون و این موتور ها از 9 تا 16 میلیون هستند.
اگر این موتورها با موتورهای فرسوده و از رده خارج این روزها معاوضه شود می تواند به گستردگی استفاده از این موتور ها کمک شایانی کند.
بنظر می رسد شهرداری تهران که این طرح را عهده دار شده است با تعویض این موتور ها با موتورسیکلت های از رده خارج و دودزا و با ارائه بیشترین تسهیلات از قبیل کاهش قیمت، تنوع بیشتر، محل هایی برای تعمیر یا معاینه ی فنی این موتور ها یا حتی خودروهای امدادی که در صورت اتمام شارژ در اسرع وقت خود را به این موتور ها برای انتقال به اولین ایستگاه شارژ موتور سیکلت برقی می تواند به رونق بیشتر این موتورها کمک زیادی کند.
پیشپرداخت:
۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ﷼