:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تهرانی

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از راه‌اندازی کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با ظرفیت اشتغال 60 نفر خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی علاقمند به‌ گذراندن آموزشهای مهارتی می‌توانند از آموزشهای ارتقای مهارت در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۳۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
40893.jpg

خبر اقتصادی - حمیدرضا خانپور اظهار کرد: در راستای ایجاد 8000 فرصت شغلی جدید در استان تهران تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان به امضا رسانده‌ایم و قرار است تا در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی این آموزشها با اولویت زنان سرپرست خانوار، کارجویان، مناطق محروم و روستایی و زندانها و پادگانها ارائه شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هم اکنون در بخش تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، تجهیزات و امکانات و مربیان با ظرفیت 60 نفر فراهم شده است و در هر دوره سه ماهه 60 نفر خروجی در این کارگاه خواهیم داشت.

خانپور در عین حال از فعال شدن دومین کارگاه آموزشی خبرداد و افزود: در بخش پرورش آبزیان زینتی و خوراکی نیز فضای آموزشی مناسب از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در اختیار کارآفرینان و افرادی که علاقمند به همکاری با بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران هستند قرار گرفته است و به زودی دومین کارگاه آموزشی پس از تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی فعال خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: تامین برخی تجهیزات، سنجش مهارت و استانداردهای آموزشی و صدور گواهینامه از سوی این اداره کل صورت می‌پذیرد و در مقابل اعطای تسهیلات، تضمین خرید محصولات و برنامه‌ریزی در خصوص مشاوره و هدایت شغلی کارجویان برعهده بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران است.

به گفته خانپور ایجاد کارگاههای پرورش ماهیان آکواریومی و خوراکی، کارگاه آموزش خیاطی و قالیبافی در راستای تفاهم‌نامه منعقده با بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران است که بر اساس آن 8000 فرصت شغلی جدید ظرف مدت سه سال برای جوانان جویای کار تهرانی ایجاد و زمینه اشتغال مولد و پایدار فراهم خواهد شد.

وی همچنین از ارائه آموزشهای مهارتی در شهرکهای صنعتی،گفت: هم اکنون تحت عنوان آموزش در جوار کارگاهها این فعالیت را دنبال می‌کنیم و کلیه واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی علاقمند به‌ گذراندن آموزشهای مهارتی می‌توانند با مراجعه به ادارات کل فنی و حرفه‌ای از آموزشهای ارتقای مهارت در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.