:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خبر داد:

شناسایی مشاغل جدید و ایجاد اشتغال پایدار برای کارجویان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از شناسایی مشاغل جدید و فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای کارجویان به عنوان مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری نام برد.
کد خبر: ۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
10-1284.jpg

 خبر اقتصادی - حمیدرضا خانپور اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان تهران به عنوان قطب مهارت آموزی کشور دنبال می‌کنیم، شناسایی مشاغل جدید و برنامه‌ریزی برای استاندارد نویسی این مشاغل است.

به گزارش ایسنا وی گفت: با توجه به عضویت وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سازمان بین المللی کار (ILO)، بیش از 60 کشور دنیا از استاندارد و مشاغلی که تعریف و شناسایی می‌کنیم، بهره‌برداری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر با کارآفرینان، از فراهم کردن بستر آشنایی کارآفرینان با آموزشهای مهارتی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای کارجویان واحدهای تولیدی خبرداد.

خانپور گفت: درصددیم تا با گسترش ارتباط با اتحادیه‌ها، اصناف و واحدهای صنعتی در استان تهران، نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را شناسایی کنیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات آزاد مهارتی در حرفه‌ها و رشته‌های مختلف با هدف توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی به جوانان جویای کار خبر داد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران بیش از 80 درصد آموزشهای فنی و حرفه‌ای در استان تهران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود از این رو سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای به رشته‌های درجه یک و تخصصی و توسعه آموزشگاههای آزاد و بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده است.