:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس درحاشیه نمایشگاه پاریس خبرداد

احتمال افزایش قیمت ال 90 و مگان

با افزایش قیمت ارز و منتفی شدن خرید ارز به قیمت مرجع، هزینه ها به شدت بالا رفته و تعدادی از قطعه سازان نیز با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، به همین دلیل احتمال افزایش قیمت خودروهای تندر و مگان وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲



همیشه جذاب ترین و مهمترین خبرها برای رسانه های خودرویی خبرهایی است از جنس ورود خودرویی جدید به بازار یا اخباری از عزل و نصب هایی که در این صنعت انجام می شود، اما این بار مهمترین خبری که اعلام شده خبر نیامدن تندر 90 جدید به بازار است.

به گزارش «عصرخودرو» خودرویی که در نمایشگاه خودرو پاریس از سوی داچیا رونمایی شد ، 7700 یورو قیمت کذاری شد و توجه بسیاری را از جمله خبرنگاران ایرانی حاضر در این گردهمایی به خود جلب کرد.




مدیرعامل رنو پارس در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس در این باره معتقد است چرخه لوگان در ایران هنوز تمام نشده است، از سوی دیگر نیز ایران خودرو و سایپا به تازگی فیس لیفت های جدید از این خودرو را معرفی کرده اند، به همین دلیل به نظر نمی رسد فعلا این خودرو وارد چرخه تولید شود.

این دلیلی است که از سوی پیمان کارگر برای نیامدن لوگان جدید اعلام شد، موضوعی که پشتر به دلیل سرمایه گذاری خودروسازان و قطعه سازان برای تولید تندر90 قدیمی و فیس لیفت شده، پیش بینی شده بود و کاملا منطقی نیز به نظر می رسد.

پیمان کارگر همچنین  درباره قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار و از سوی خودروسازان نیز گفت: قیمت خودرو در بیشتر نقاط دنیا مانند اروپا نیز آزاد است، با این وجود هیچ خودروسازی به دلیل رقابت در فروش، نمی تواند بدون دلیل قیمت خودروهایش را افزایش دهد.





وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اقتصاد ایران به اندازه لازم برای قیمت گذاری آزاد بالغ شده است گفت: اقتصاد در بخش خودرو روند روبه جلو و مطلوبی داشته است، به همین دلیل می توان به نتیجه آزاد سازی قیمت ها امیدوار بود.

کارگر همچنین درباره احتمال افزایش قیمت ها در آینده نزدیک نیز تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز و منتفی شدن خرید ارز به قیمت مرجع، هزینه ها  به شدت بالا رفته و تعدادی از قطعه سازان نیز با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، به همین دلیل احتمال افزایش قیمت خودروهای تندر و مگان وجود دارد.

وی همچنین درباره پیشرفت پروژه پلت فرم ایکس 90 نیز گفت: این پروژه همچنان با همکاری ایران خودرو وپارس خودرو در حال پیگیری است، با این وجود باید به آن سرعت داد.

مدیرعامل رنو پارس همچنین درباره راهکارهای پیش بینی شده این شرکت برای مقابله با افزایش ارز در بازار نیز گفت: راه حل بلند مدت برای این مشکل افزایش داخلی سازی تندر 90 است که در آینده به 85 درصد خواهد رسید. اما به عنوان راه حل کوتاه مدت نیز افزایش صادرات یکی از راه کارهای در نظر گرفته شده است.

پیمان کارگر همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت لوگان ایرانی گران تر از کشورهای دیگر برای صادرات به کشورهایی مانند عراق و افغانستان است و با این وجود چگونه امکان صادرات فراهم می شود نیز گفت: به دلیل استراتژیک بودن رنوپارس برای شرکت رنو اگر بتوانیم از نظر کیفیت با دیگر کشورها رقابت کنیم، حتی در صورت گران تر بودن قیمت ها نیز صادرات به ایران سپرده می شود.

کارگر در ادامه نیز درباره نمایشگاه پاریس و اینکه رنو تنها با 2 خودرو کلیو و زئو در این نمایشگاه حضور داشته گفت: این شیوه حضور نشانه اهمیت این 2 خودرو برای شرکت رنو است.






البته وی از پیش بینی استقبال قابل توجه از این خودرو در بازار های جهانی خبر داد.

وی همچنین از افزایش داخلی سازی مگان از 12 درصد به 30 درصدخبر داد و افزود: تولید این خودرو در کشور ادامه خواهد داشت و فعلا برنامه ای برای مدل های جدید این خودرو نداریم.

مدیرعامل رنو پارس در انتها نیز افزود: هنوز از بیزینسی که با نگین خودرو آغاز کرده ایم رضایت نداریم، اما با این وجود هنوز همکاری با این شرکت ادامه دارد.





پیمان کارگر ادامه داد: این روزها تمامی واردکنندگان با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه هستند و نگین خودرو هم یکی از آن ها است.

وی همچنین در باره احتمال ورود رنو کلیو 4 نیز به بازار کشورمان از سوی نگین خودرو تصریح کرد: درصورتی که بیزینس آغاز شده در نگین خودرو با خودرو های پیشین بتواند موفق باشد، منعی درباره اضافه شدن کلیو به سبد محصولات وارداتی رنو به بازار وجود ندارد.