:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

بلوغ جی ال ایکس در گوشی های هوشمند جی 5 - GLX G5

شرکت GLX با تولید و عرضه این محصول به نوعی به بلوغ در تولید گوشی های هوشمند رسیده است. G5 نمونه بسیار خوبی برای ورود جدی و موفق در تولید گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید در ایران است
کد خبر: ۲۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱


گوشی هوشمند GLX 5

قیمت 679 هزار تومان 

تلفن های همراه هوشمند جی ال ایکس اولین گوشی های هوشمند ایرانی هستند. این گوشی ها با کیفیت بالا و ظرافت در طراحی به واسطه قیمت بسیار مناسب توانسته اند مورد توجه ایرانیان عزیز قرار گیرند. سری جدید اسمارت فون های جی ال ایکس با امکانات بیشتر و تکنولوژی مدرن تر و البته با حداقل قیمت در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد گرفت. سیستم عامل این گوشی ها پر قدرت ترین و پر فروش ترین سیستم عامل دنیا ساخت غول IT جهان ، کمپانی گوگل یعنی اندروید می باشد که علاوه بر کارایی و سرعت بالا، امکان نصب مجموعه عظیمی از نرم افزار های مختلف توسعه یافته توسط برنامه نویسان سراسر جهان که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود شاید مهمترین ویژگی این سیستم عامل باشد. گوشی های هوشمند جی ال ایکس نیز با برخورداری از این سیستم عامل با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شده اند.

 

مشخصات اصلی:

صفحه نمایش بزرگ 5.7 اینچ با 16 میلیون رنگ
مناسب برای وب گردی، بازی، تماشای فیلم و ...
پردازنده:  Quad Core چهار هسته ای 1.2 گیگاهرتز
طراحی ساده و زیبا
پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان
مکالمه تصویری 3G
پشتیبانی از حافظه micro SD
بلوتوث 4
قیمت مناسب
دوربین 8 مگاپیکسل فوکوس اتوماتیک
جهت مشاهده خصوصیات کامل روی لینک زیر کلیک کنید.


به همراه یک گوشی هدیه

GLX B3




مشخصات کلی:دو سیم کارته
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی - سایز صفحه نمایش: 2.4 اینچ - قابلیت نمایش 256 هزار رنگ
حافظه:حافظه داخلی 64 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:بلوتوث
دوربین:VGA
صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون
سایر مشخصات:رادیو - باتری 1200 میلی آمپر ساعتی

مقایسه  گوشی هوشمند  GLX 5 با مشابه سامسونگ 
 

 


از اوایل سال ۲۰۱۳ بود که گرایش تولید کنندگان و البته مصرف کنندگان گوشی های هوشمند، به گوشی هایی با ابعادی نه در حد تبلت و نه در حد گوشی های کوچک، بیشتر شد. گرایش مردم به استفاده از این نوع گوشی های، تولید کنندگان را به رقابت با یکدیگر در تولید این نوع گوشی ها وادار کرد که نتیجه آنرا می توان در موفقیت فبلت هایی مانند Note 2 ، Note 3 به وضوح دید.

در کنار همه این بزرگان، سری جدید اسمارت فون های GLX در رقابت و همگام با دیگر سازندگان بین المللی توانسته است با بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا و همچنین تکیه بر کیفیت، طراحی بی نظیر، و البته قیمتی به مراتب مناسب تر نسبت به سایر محصولات مشابه سهم بسزایی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد.

در همین راستا چند وقتی است که اسمارت فون یا همان گوشی هوشمند G5 ، جدیدترین محصول شرکت GLX ، با بهره گیری از سیستم عامل محبوب اندروید و امکانات کاربردی بیشتر نسبت به محصولات پیشین شرکت به بازار عرضه شده است.

glx g5

در این مقاله سعی شده، بخش های اصلی و البته پراهمیت به دقت و با حساسیت زیاد بررسی شود.

صفحه نمایش:

از نقطه نظر ابعاد، ظاهر، و صفحه نمایش، این اسمارت فون شباهت بسیار زیادی به اسمارت فون جدید و محبوب شرکت سامسونگ یعنی Galaxy Note 3 دارد. از جمله شباهت های این دو اسمارت فون می توان به صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی، پشتیبانی هر دو از صفحه نمایش لمسی، و همچنین تعداد ۱۶ میلیون رنگ بکار رفته در صفحه اصلی نمایش اشاره کرد. با اینحال تفاوت هایی نظیر تراکم پیکسلی و رزولوشن بالاتر صفحه نمایش، و همچنین تکنولوژی جدید Super AMOLED، اسمارت فون سامسونگ را متمایز کرده است. 

glx2

معمولا اولین کاری که هر فرد در هنگام تست گوشی می کند، بررسی صفحه لمسی آن به همراه رابط کاربری است. G5 به اعتقاد ما از این نظر به راحتی می تواند در کنار نسل های گذشته گوشی های سامسونگ مانند Galaxy S3 قرار گیرد.
در عمل کیفیت تصویری که برای استفاده کننده ارائه می کند فراتر از حد تصور بوده و بسیاری از نیازهای اولیه کسی که نیاز به صفحه نمایش بزرگ و البته با کیفیت دارد را پوشش می دهد.

پردازنده:

پردازنده بکار رفته در گوشی G5، چهار هسته ای با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز و چیپ ست MTK6589 می باشد. پردازنده ۴ هسته ای بکار رفته در این گوشی قابل مقایسه با گوشی هایی نظیر Galaxy Note 3 و Xperia Z1 می باشد.

glx3

با این حال از سرعت نسبتا پایین تری در پردازش اطلاعات برخوردار است. اما با توجه به تفاوت قیمتی که نسبت به دو گوشی مذکور دارد، بسیار مناسب می باشد.

حافظه:

حافظه ی داخلی بکار رفته در گوشی ۴ گیگابایت و حافظه ی RAM آن ۱ گیگابایت است. علاوه بر این قابلیت پشتیبانی از نصب کارت حافظه ی Micro SD تا حجم ۳۲ گیگابایت از دیگر امکانات عرضه شده در این مدل می باشد.
به نظر می رسد این میزان حافظه برای داشتن گوشی سطح بالا برای بازی کردن بدون دردسر و همچنین ذخیره فایل تا میزان کاملا قابل قبول، کافی است.

امکانات نرم افزاری:

در این گوشی از سیستم عامل محبوب اندروید نسخه Jelly Bean 4.2 استفاده شده است. پشتیبانی از برنامه ها و فایل های PDF و Microsoft Office، فرمت های مختلف پخش موسیقی و ویدئو، پخش رادیو، و استفاده از حسگرهای نوری و شتاب سنج از دیگر مزیت های G5 می باشد. 

نسخه اندرویدی که روی این گوشی هوشمند نصب شده تقریبا پایه ای و ماننده گوشی های Nexus است که البته با ارائه برخی امکانات نرم افزاری اضافه تر مانند رادیو، کیبورد فارسی، مدیریت فایل، نرم افزار ارسال پیام رایگان و غیره، آنرا کامل تر و قابل قبول تر کرده است.

glx g5

دوربین:

دارای ۲ دوربین در پشت و جلوی گوشی می باشد. دوربین اول کیفیت ۸ مگاپیکسل به همراه فلاش قوی و دوربین دوم کیفیت ۲ مگاپیکسلی را دارا می باشد. سرعت فیلم برداری در این مدل ۳۰ فریم در ثانیه است. از دیگر قابلیت های آن می توان به عکاسی پانوراما، تصویربرداری از اجسام در حال حرکت، و همچنین توانایی در ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس ها و فیلم های گرفته شده بر روی آن ها یا به عبارتی (Geo tagging) اشاره کرد.
کیفیت دوربین آن فراتر از حد انتظار بوده و در آزمایش هایی که برخی از آنها را در طول بررسی مقاله مشاهده می کنید، نتایج بسیار مطلوبی مشاهده شد.

glx g5

glx g5

شبکه های ارتباطی:

پشتیبانی از شبکه های ارتباطی ۲G، ۳G، Wi-Fi، GPRS، GPS، و Edge از دیگر قابلیت های مدل G5 است که آنرا همتراز با دیگر گوشی های مشابه قرار داده است. همچنین نسخه بلوتوث استفاده شده در این مدل همانند Galaxy Note 3 و Xperia Z1، نسخه ۴٫۰ می باشد.

باتری:

باتری استفاده شده در این مدل از نوع لیتیوم پلیمری و با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر می باشد.
یکی از جدی ترین نگرانی هایی که در گوشی های دو سیم کارت وجود دارد مصرف بالای باتری آنهاست. با این حال در گوشی های هوشمند کنونی، دو سیم کارته با این صفحه نمایش و رزولوشن تصویر دیده نمی شود. داشتن چنین صفحه نمایشی در کنار دو سیم کارت بودن مصرف باتری را بالا خواهد برد. با همه این احوال در رقابت با گوشی دو سیم کارت جدید شرکت سامسونگ به نام Galaxy S4 Mini در طول یک هفته استفاده از آنها در کنار هم، هیچگونه تفاوتی دیده نشد. البته مدت زمان شارژ شدن باتری G5 مقداری بیشتر از S4 Mini بود.

رابط کاربری و ابعاد:

به مانند گوشی های سامسونگ، دارای یک کلید سخت افزاری برای Home است و همچنین دارای ۳ کلید لمسی نرم افزاری در پایین صفحه نمایش و بالای کلید Home می باشد.
بلندگوهای پرقدرت این گوشی در پشت آن قرار گرفته و کلید سخت افزاری Shut down آن باز هم مانند بسیاری از گوشی های هوشمند بازار در سمت راست گوشی است ولی برعکس بقیه، کلید Volume آن زیر کلید Shut down قرار گرفته است.

 glx g5

سایر امکانات:

از جمله مهمترین مواردی که اسمارت فون G5 را مورد توجه خریداران قرار داده است پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت می باشد که مزیت بزرگی به نسبت سایر محصولات مشابه است.
علاوه بر آن، پشتیبانی داخلی از این گوشی شاید یکی از اصلی ترین مزیتهای آن باشد که بسیاری از علاقمندان به داشتن گوشی بادوام، دو سیم کارت، ابعاد بزرگ با امکانات بروز دنیا، به دنبال آن هستند.

قیمت:

با توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، ناگزیر به مقایسه این گوشی با هوشمندهایی مانند Note 3 هستیم. هم اکنون این گوشی با قیمتی در حدود 679 هزار تومان در فروشگاه اینترنتی شرکت GLX به فروش می رسد که نشان می دهد قیمت آن به هیچ عنوان قابل مقایسه با موارد مشابه خود در بازار گوشی های هوشمند کنونی بازار نمی باشد.

جمع بندی:

به نظر می رسد شرکت GLX با تولید و عرضه این محصول به نوعی به بلوغ در تولید گوشی های هوشمند رسیده است. به اعتقاد ما G5 نمونه بسیار خوبی برای ورود جدی و موفق در تولید گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید در ایران است.

این گوشی قابل رقابت با برترین برندهای دنیا نیست ولی در مقایسه با قیمت، گوشی هوشمندی خواهید داشت که علاوه بر صفحه نمایش بزرگ، که بسیار مناسب افرادی است که از گوشی به عنوان ابزار کار استفاده می کنند، قابلیت نصب دو سیم کارت را نیز خواهد داشت که هیچکدام از رقبای حتی برتر از آن، این قابلیت را دارا نیستند. به همین دلیل با کمترین هزینه، گوشی قابل اعتماد، کاربردی و باکیفیتی خواهید داشت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناصر
|
Australia
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
24
این گوشی های جی ال ایکس عالی است من خیلی راضی هستم هم کیفیت داره هم قیمتش مناسبه بخرید ضرر نمی کنیم
چرا باید پول بابت جنس خارجی گران قیمت بدیم که فقط پول اسمش و برند و نام تجاری را می گیرند تکنولوژی موبایل الان دیگه پیچیده نیست ایرانی ها هم می تونن خوب بسازن لازم نیست این همه پول برند خارجی آمریکا وچین و کره و ژاپن را بدهیم
اشیه
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
1
10
مرسییییییییییییییییی
حامذ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
1
13
فقط جنس با کیفیت ایرانی
امیر
|
Germany
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
7
3
تا کی باید از نام تولید داخلی سو استفاده کنیم و اجناس بی کیفیت تولید چین رو صرفا با سفت کردن چند پیچ به خلق الله قالب کنیم و رانت های بیشمار بابت ساخت داخل استفاده کنیم .
لطفا به سایت
http://www.glxmobilephone.com/
مراجعه کنید تا متوجه بشوید این افتخار تولید داخلی در کجا تولید میشود.
حد اقل زحمت می کشیدند این محصول چینی را با یک برند متقاوت با برند اصلی چینی ارایه می کردند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
3
4
سلام این سایتی که دوستمون امیر بهش اشاره کرده برای خود جی ال ایکس ایرانه و سهامدارش همین رئیس جی ال ایکس ایرانه شرکتها برای وارد کردن مواد اولیه و دور زدن تحریم این کار را می کنند تا به نام ایران تمام نشه و تبادلات راحت صورت بگیره البته در چین هم خیلی کم تولید میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
2
5
امیر توی همون سایت جی ال ایکس که نوشتی برو قسمت تماس با ما زیرش نوشته کارخانه در خرمشهر هست. این سایت رو فقط برای این زدن که نسخه انگلیسی سایت ایرانیشون باشه برای صادرات راحت تر ...
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
1
4
واقعن گوشی ................
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
2
من ۵ماهی میشه ک این گوشی رو خریدم تنهامشکلی ک داره اینه که سنگینه بقیه امکاناتش خوبه .
نيلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
3
سلام فكر ميكنم اين گوشي هاي جي ال ايكس خيلي با كيفيت تر از گوشي هاي چيني هستند اميدوارم يه روزي اين گوشي ها بتوانند هم با سامسونگ برابري كند
Helma
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
0
من میخام بخرمش.همه گوشی های بازارو مطالعه کردم و تصمیم گرفتم با این مقدار پول این گوشی رو بخرم.کسایی ک از گوشی انتقاد میکنند برندهای دیگه دارن و میخوان تو سر محصول کشورمون بزنن.با اینکه ندارمش فعلا اما مطمئنم عالیه... شما اگه این کالا رو توی برند سامسونگ میدیدی ازش تعریف میکردی حالا که تو ایرانه اینطوری حرف میزنی .... همه میدونن که این گوشی ایرانیه ... به فرض محال این گوشی چینی بود ، براتون چه اهمیتی داره کجا تولید میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ شما میخوای از این گوشی استفاده کنی اینکه کجا تولی شده مهم نی.مهم کیفیته که این گوشی به نظرم داره.موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
0
0
ببینید اگه گنگ موندید بخرید یا نه .خیالتون راحت باشه و بخرید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
0
سلام من قبل این که بخرمش خیلی چرتو پرتا شنیدم ولی وثتی خریدمش فهمیدم
گوشی فوق العاده ایه ولی دوتا ایراد داره

1-سنگینه223 گرم

2-اپدیت کیت کت رسمی براش نمیومده