:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

آخرین خبرها از واردات آهن و فولاد

آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که علاوه بر صفر شدن واردات آهن اسفنجی و شمش فولاد (فولاد میانی) به کشور، در دو ماهه نخست امسال میزان واردات مقاطع تخت فولادی بیشترین میزان رشد واردات را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داده است. اما کمترین حجم وارداتی را مقاطع طویل فولادی داشته که ۱۳ درصد هم کمتر از میزان واردات آن در دو ماهه سال گذشته است.
کد خبر: ۲۰۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

اقتصادگردان- بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، طی دو ماه نخست سال جاری میزان واردات مجموع مقاطع طویل ۱۳ درصد کمتر شده اما واردات مقاطع تخت و محصولات فولادی به‌ ترتیب ۸۰ درصد و ۶۹ درصد نسبت به واردات در دو ماهه ۱۴۰۱، بیشتر شده است. میزان واردات شمش فولاد و آهن اسفنجی همچنان صفر است.

بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۵۸ هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۴ هزار تن، ۶۹ درصد افزایش یافته است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بیشتر شده و از ۳۰ هزار تن در مجموع واردات طی دو ماهه سال گذشته به ۵۴ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.  

در مقابل اما مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف دو ماه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۱۳ درصد کمتر شده و از ۴۰۰۰ هزار تن به ۳۵۰۰ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی نیز همچون روال سال گذشته، هیچ اسلب و بیلت‌وبلومی وارد کشور نشده و مجموع واردات شمش فولاد همچنان صفر ثبت شده است.

در نهایت نیز همچنون روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر و کشور از واردات این ماده معدنی بی‌نیاز است.