:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد

برنامه‌ریزی برای خریداری ۱۵ و ساخت ۴ فروند کشتی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از برنامه‌ برای تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی شامل خریداری ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت چهار فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
اقتصادگردان- علی‌اکبر صفایی، چندی پیش درباره ساخت کشتی گفته بود که چهار فروند کشتی در شرکت صدرا در حال ساخت است. او همچنین تاکید کرده بود که سازمان بنادر به‌دنبال این است که با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در بندر انزلی ظرفیت ساخت کشتی ایجاد کند تا هم در حوزه ساخت و هم در بخش تعمیرات، ظرفیت خود را ارتقاء دهیم و اشتغال‌آفرینی کنیم.

به گفته صفایی، همچنین به جز ساخت در بخش خرید کشتی، بیش از ۱۵ فروند کشتی خریداری و وارد دریای خزر شده است و بیش از ۱۵ فروند دیگر نیز از سوی بخش خصوصی در دست خرید است تا به تدریج وارد کشور شوند.

در این راستا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صفایی در خصوص توسعه ناوگان بنادر کشور توضیحاتی ارایه کرد. وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان دریایی در بخش نوسازی و افزایش ناوگان است، گفت: با توجه به اینکه حجم تبادلات کشورمان با کشورهای همسایه در شمال کشور در حال افزایش است، اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت در دریای خزر است. در حال حاضر، بیش از ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایرانی وارد دریای خزر شده است. و تعداد بیشتری کشتی خریداری شده که از رودخانه ولگا شروع شده و به مرور وارد می‌شود.

فرآیند ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

وی ادامه داد: در بخش ساخت کشتی شرکت صدرا ساخت ۴ فروند کشتی را در برنامه دارد که قرارداد آن منعقد شده و فرآیند ساخت آن نیز آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ناوگان جنوب و نوسازی آن نیز توضیح داد: در بخش ناوگان جنوب و نوسازی آن در حال فاینانس هستیم که با تامین منابع مالی، نوسازی ناوگان جنوب انجام شود. در این‌باره مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم که این روند برای رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

افتتاح ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در حوزه زیرساخت‌های بنادر طی دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در خصوص موضوع زیرساخت‌های بنادر نیز اقدامات خوبی انجام شده است. ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شده است و در حال حاضر ۴۴ هزار میلیاردتومان پروژه نیز در دست تعریف داریم.

افتتاح فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU طی دولت سیزدهم

صفایی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد فاز سه طرح توسعه بندر شهیدرجایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU یا کانتینر است که این ظرفیت این امکان را فراهم کرده است تا کشتی‌ها با ظرفیت بالا توان پهلوگیری پیدا کنند.