:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

آغاز طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه از ۱۶ خرداد

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه در سه حوزه لوازم خانگی، لوازم یدکی و لوازم دخانی از ۱۶ خرداد آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
اقتصادگردان- محمدمهدی برادران ساعاتی پیش اعلام کرد که با توجه به اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از ۱۶ خرداد طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه در سطح بازار از سوی سازمان حمایت، سازمان صمت استان‌ها، نیروی انتظامی و با همکاری سایر نهادهای امنیتی اجرا می‌شود.  

این طرح با هدف اجرای مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی انجام می‌شود و به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این طرح، نظارت بر عرضه کالاهای مختلف در حوزه لوازم خانگی، لوازم یدکی و کالای دخانی آغاز می‌شود.  

گفتنی است وزارت صنعت، معدن و تجارت فروردین سال گذشته نیز طرحی مشابه با عنوان "طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه" را در حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز کرد. لوازم یدکی خودرو، لوازم‌ خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات، پنج اولویت نخست اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا اعلام شده بود. اما طرح بعد از مدتی متوقف شده که انتقاداتی از سوی فعالان حوزه پوشاک، لوازم خانگی و کالاهای دخانی به دنبال داشت.

محسن گرجی -  مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت - علت توقف طرح در سال گذشته را وضعیت اجتماعی کشور در سال گذشته عنوان کرد که باعث شد برای مدتی برخوردها در سطح عرضه با کالای قاچاق متوقف شود.

البته در حوزه پوشاک طرح‌های برخورد در با قاچاق در سطح عرضه سبقه بیشتری دارد و پیش از این هم یک بار در سال ۱۳۹۷ هم آغاز شد، اما از نیمه سال ۱۳۹۸ متوقف شد.